• Snorkfraken91

BF juni/juli

Hej!

Här är en tråd för oss som har BF i juni och juli. Vi är några från tråden "Just slutat med p-piller någon fler?" som följs åt här, men andra är självklart också varmt välkomna! Glad 

Presentera er och skriv BF så kommer jag eftersom att fylla på en lista! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden BF juni/juli
  • Mamacitaa
    wishforbabysobad skrev 2015-12-20 10:29:50 följande:

Hej! Tänkte presentera mig lite här! Efter att jag och min partner har försökt ett tag så har vi äntligen lyckats! Jag heter Sofie och är 22 år och är gravid med första barnet. Jag har bf den 27/6 och är nu i v. 12+5!

Grattis o välkommen :D
    7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
  • hundochhäst

KUB avklarat allt såg finemang ut. Jättesöt liten rackare där inne som gjorde kullerbyttor och sög på tummen. Ingen av mina tidigare har sugit på tummen så det var en ny grej.
    Risken för några kromosomförändringar var minimal. Känns väldigt skönt att det var någonting där inne och att jag inte var skengravid.

• DLR

Oj, va längesen det var. Och vad ledsen jag blir över det som skett YoLO, om du nu ser detta YoLo; Jag beklagar. Hoppas du kan finna tröst, kärlek samt lycka hos/med din dotter.

Kul att se att ni andra är kvar och mår bra. Ser även en hel del nya namn, kul :)

Själv har jag mått och haft det tufft. Har mestadels legat inlagd på sjukhus. Men är trots allt, idag, väldigt lycklig och kände att jag ville dela med mig! Idag var vi på KUB, och allt såg såååå fint och bra ut. Vi blev framflyttade, från 3/7 till 30/6. Vi fick hem 3 fina bilder (vilka putläppar) som vi ska scanna in idag, skriva ut och slå in i ett fint kuvert. Som sedan ska in i fina lådor. I lådorna ska det finnas 3 kuvert, märkta 1, 2 & 3. I kuvert no.1 ska det finnas ett kryptiskt rim, i kuvert no.2 ett par minimala baby strumpor och i kuvert no.3 ultraljudsbilden från idag.

Nu måste vi bara komma på ett bra rim som är "otydlig", lurig :)

Någon här som sett/läst eller ligger inne på någon bra?

• Rosen5824
    DLR skrev 2015-12-22 12:30:16 följande:

Ja juste, glömde mina fina KUB bilder :)
    Syns de?

jätte fina bilder! Grattis vilken sötis :) Jobbigt du verkar haft det! Mår du bättre?
    Längtar till vi får träffa dig, min skatt i magen!
  • DLR

Jag har inte svimmat igen iaf. Blodtrycket spökar fortfarande. Den är på tok för låg och jag får yrsel perioder då jag även blir helt skakig och börjar kallsvettas. Järnvärdet har börjat reglerats, och det kraftiga illamåendet är kvar. Verkar inte vilja försvinna som det ser ut just nu :(

• Rosen5824
    DLR skrev 2015-12-22 13:01:50 följande:

Jag har inte svimmat igen iaf. Blodtrycket spökar fortfarande. Den är på tok för låg och jag får yrsel perioder då jag även blir helt skakig och börjar kallsvettas. Järnvärdet har börjat reglerats, och det kraftiga illamåendet är kvar. Verkar inte vilja försvinna som det ser ut just nu :(

Usch vad hemskt! förstår att du inte mår bra om blodtrycket är så långt. Hoppas du blir bättre snart! Styrkekram! 
    Längtar till vi får träffa dig, min skatt i magen!
  • Cadencee

Den 8/2 ska vi på RUL ska bli så häftigt! Speciellt eftersom vi avböjde både KUB och tidigt dateringsultraljud så det blir första gången vi får se vår lilla guldklimp <3

• DLR
    Cadencee skrev 2015-12-25 08:36:58 följande:

Den 8/2 ska vi på RUL ska bli så häftigt! Speciellt eftersom vi avböjde både KUB och tidigt dateringsultraljud så det blir första gången vi får se vår lilla guldklimp <3

Va kul, härligt! Jag längtar till den 10/2 Då har vi RUL.
  • Donna85

God jul allihop!

Igår kol tomten med en varsin t-shirt till barnen, den äldsta fick en med Storebror igen på och den yngsta en med store bror. Vår minsta började storgråta när jag sa att det stod på tröjan att han skulle bli storebror! Och den äldsta slängde sig på golvet och vägrade visa tröjan haha då det gick verkligen super bra! Blev inte några jätte glada miner hos resten av familjen hellre, våra 2 pojkar är verkligen en handfull med fullt ös och bråk dygnet runt och de vet hur slutkörd jag är av dom så det blev nog lite blandade känslor... Kul med ett barnbarn till men oroliga över hur vi ska orka med det. Ikväll kommer sambons föräldrar hit så då ska barnen möta dom i dörren med sina tröjor på sig, se hur de reagerar! Vår äldsta har smält det lite nu och tycker väl att det ska bli ok, iallafall om det är en flicka som inte kommer bråka med honom ;)