• Snorkfraken91

BF juni/juli

Hej!

Här är en tråd för oss som har BF i juni och juli. Vi är några från tråden "Just slutat med p-piller någon fler?" som följs åt här, men andra är självklart också varmt välkomna! Glad 

Presentera er och skriv BF så kommer jag eftersom att fylla på en lista! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden BF juni/juli
  • Sara222
    Rosen5824 skrev 2015-12-28 12:36:23 följande:

Vad roligt att så många får se sin lilla för först gången! Det var en så märkligt härlig känsla när vi fick se den. Kunde inte sluta le när jag förstod att den levde och verkade må bra!

Längtar till nästa UL, så man får se hur den har växt. Det syns inte på mig så mycket än :) Längtar tills man kan känna den röra sig! 

Ni som väntar ert andra eller tredje, när kände ni ert första barn i magen? Var det i v.18, tidigare eller senare? Har hört av min mamma att det kan säker dröja tills vecka 20 innan jag känner nått. 

Jag väntar min trea och den här gången kände jag rörelser i vecka 13-14 medan de andra var typ i v 20-22. Så olika :)
  • manoira

Klar med KUB och allt såg bra ut! Låg risk och är så lättad! Den rörde sig som tusan och sparkade och vinkade för fulla muggar :D

Jag kände sent med första barnet, runt vecka 20 kanske. Började nog känna i vecka 16 eller senast 17 med sonen som kom tvåa. Andra gången vet man ju lite mer hur det känns också så det kanske är lättare att känna då. Ska bli spännande att se när den här börjar kännas :D

Fick datum 7/7 nu :)

• manoira
    Donna85 skrev 2015-12-28 10:39:48 följande:

Vi ska på kub idag, nervöst! Lillebror frågade om det skulle skära upp min mage och titta på bebisen! =)

Haha, så roliga idéer de har :D Vi ska berätta för våra två hemma när jag är hemma igen imorgon. Ska bli spännande att se hur de reagerar :D
  • Mamacitaa

Härligt att kub gick bra manoira :)

Hur gick de för dig Donna85?:)

7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
  • Catmeb

Jag är i vecka 13, och är säker på att jag redan känt bebisen röra sig nu. Två gånger de senaste dagarna, när jag legat still på rygg. Det är ett snabbt svagt "fladdrande" som var över innan man knappt hunnit reagera. Jag pratade med min doktor idag och beskrev känslan, och hon sa att det absolut var bebisen jag känt. Jag är nog också ovanligt medveten om allt som händer i min kropp, och känner de mesta förändringarna. 

Det är ju vanligt att man känner gaser etc som rör sig i magen. Vi pratade om skillnaden lite med doktorn, och vad vi kom fram till specifikt är att när det är gaser så är det en förflyttning man känner. Man känner att något rör sig i en rikting... om det åter vettigt. Det jag kände rörde sig ingen vart. 

• Donna85

Jag har oxå känt bebis 2 ggr, är i v 13 + 2 :) Har legat/halvsuttit båda gångerna och känt nåt snabbt fladdra till. Fasar för slutet när det känns som man har en alien i magen och man ser en fot tryckas ut :/ Har tyckt att det varit lika obehagligt båda gångerna tidigare...

Usch har fått urinvägsinfektion, kände av det lite smått häromdagen men det gick över efter lite citronvatten. Idag kom det tillbaka pang bom, tänkte bara åkt hem och behandlat det lite själv men fick för mig att ringa 1177 och det va ju tur för de sa att man måste behandla direkt när man är gravid. Så fick en snabb tid på vc och lite pencelin. Hoppas det går över snabbt och inget hunnit hända med bebis.

Någon här som tänker göra 3d ul? Jag kikade lite på det idag, ångrade att jag inte gjorde det med sista sonen. Får vänta tills v 26 verkar det som.

• manoira
    Donna85 skrev 2015-12-30 21:54:23 följande:

Jag har oxå känt bebis 2 ggr, är i v 13 + 2 :) Har legat/halvsuttit båda gångerna och känt nåt snabbt fladdra till. Fasar för slutet när det känns som man har en alien i magen och man ser en fot tryckas ut :/ Har tyckt att det varit lika obehagligt båda gångerna tidigare...

Usch har fått urinvägsinfektion, kände av det lite smått häromdagen men det gick över efter lite citronvatten. Idag kom det tillbaka pang bom, tänkte bara åkt hem och behandlat det lite själv men fick för mig att ringa 1177 och det va ju tur för de sa att man måste behandla direkt när man är gravid. Så fick en snabb tid på vc och lite pencelin. Hoppas det går över snabbt och inget hunnit hända med bebis.

Någon här som tänker göra 3d ul? Jag kikade lite på det idag, ångrade att jag inte gjorde det med sista sonen. Får vänta tills v 26 verkar det som.

Ush på urinvägsinfektion :(

Jag har funderat på 3D men måste åka till Stockholm för att göra det (bor på Gotland) så det blir lite omständligt. Om jag har vägarna förbi under våren kanske jag bokar in något. Har inte gjort det på varken ettan eller tvåan, så det skulle vara kul :) 

Gott nytt år på er alla förresten! I går gick vi ut offentligt till alla som jag känner så nu ska jag med gott samvete ha en tajt klänning i dag och visa magen

• jossebubblan

Hej!

Jag har fått väldigt mycket problem med acne.

Innan jag blev gravid använde jag den här:

www.apotea.se/aco-spotless-treating-moisturiser-50-ml

Och den fungerade men nu är jag lite osäker på om jag kan använda den eftersom att den innehåller salicylsyra.

Vad använda ni när ni får acne?

Har ni något annat förslag på acne medel som man kan använda under graviditeten?

• Ajvar

Hej!
    Jag är nu i v16 och har insett att jag kanske valt fel mvc - enbart baserat på att jag ju borde ha valt ett mvc nära hem och inte nära jobbet (vilket jag då tyckte var smart).. Tror ni jag kan byta såhär mitt i allt? Jag vill gärna komma med i de blivande-föräldragrupper som min mvc hemma planerar snarare än dom nära jobbet..