Inlägg från: SabaGbg |Visa alla inlägg
  • SabaGbg

BF juni/juli

Hej tjejer!

Får man vara med? Alla i junitråden verkar vara flera veckor före mig, som sitter med 7+2 idag. Det innebär bf 24/6, midsommarafton, lätt att komma ihåg :)

Jag har ett vul inbokat nu på tisdag och är så sjukt nervös, sist vi var på ett sådant i våras fick vi reda på att barnet hade dött :( Anade det iofs den gången pga bruna flytningar osv, men det var ändå hemskt. Vågar inte riktigt tro på den här graviditeten än...

• SabaGbg
    Rosen5824 skrev 2015-11-09 19:33:21 följande:

Hej! Vad kul! Jag är i exakt samma dag!  Jag gillar också att det blir på midsommar. Det är mitt första, men kommer inte göra nått vul. Lycka till med ditt! Hur gammal är du? Och var bor du? Själv bor jag i Småland, tror inte nån annan är här ifrån.

Ni andra, är det någon som bor i Småland?

Åh vad kul med en till midsommarbebis! Det är mitt första också men har ju fått MA tidigare, därför kollar vi. Är 31 och bor i Göteborg :)
  • SabaGbg

Vul avklarat! 14,2 mm och ett litet tickande hjärta :) Obeskrivlig känsla att se pyret med egna ögon och få höra att allt ser bra ut!

• SabaGbg
    Ajvar skrev 2015-11-11 11:50:21 följande:

Åh GRATTIS!!! Vilken vecka är du i?

Y o L o skrev 2015-11-11 11:51:14 följande:

Va roligt! Är du i vecka 8 nu? Förstår att du känner dig glad o lättad.

Tack! :) Ja, känslan är verkligen häftig att få se pyret för första gången! Exakt, V8, 7+5 idag :)
  • SabaGbg

Vi bor i en 3a på 85 kvm. Dessutom centralt och i ett barnvänligt område, så vi blir kvar ett bra tag :)

• SabaGbg
    Y o L o skrev 2015-12-13 19:35:37 följande:

Fick nyss en blödning. Inte jättemycket men färskt blod. Vad har ni för erfarenheter kring liknande? Tycker det molar i nedre delen av magen. Är i v 12.

Har ju haft inställningen att det går som det går, tänkt positivt o tänkt att jaha får jag missfall så får jag (typ). Nu känner jag mig rätt skärrad och orolig. Googlat att det inte behöver betyda något men det gör mig inte lugnare. Har ni några erfarenheter kring detta eller goda råd?

Jag fick en blödning för ett par v sedan, var då i v10. Först lite rosa på kvällen, sedan färskt blod som jag kände hur det rann på morgonen, så lite bruna flytningar den dagen och pyttelite dagen efter. Vi hade ett MA i mars så vi blev mer eller mindre hysteriska, och bm bokade ett vul åt oss en vecka senare. Allt såg helt perfekt ut :) Läkaren sa att jag haft motsvarande ett näsblod, fast från livmodertappen, och att det var helt ofarligt.
  • SabaGbg
    Y o L o skrev 2015-12-14 15:36:04 följande:

Tack. Fick en liten blödning nu igen, färskt blod. Börjar ställa in mig på att det går åt helvete. Men du gav mig lite hopp iaf.

Håller tummarna!
  • SabaGbg
    Y o L o skrev 2015-12-15 13:40:47 följande:

Då var det konstaterat, jag hade en MA. Känns sorgligt och tomt just nu. Tack för ert stöd tidigare, lycka till allihopa. Jag glädjer mig åt att jag har en underbar dotter och så får vi se hur det blir i framtiden, om vi försöker igen!

Beklagar verkligen! :(
Svar på tråden BF juni/juli