• Snorkfraken91

BF juni/juli

Hej!

Här är en tråd för oss som har BF i juni och juli. Vi är några från tråden "Just slutat med p-piller någon fler?" som följs åt här, men andra är självklart också varmt välkomna! Glad 

Presentera er och skriv BF så kommer jag eftersom att fylla på en lista! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden BF juni/juli
  • manoira

Var på MVC häromdagen för att ta blodprov inför KUB men det visade sig på UL att jag inte var så långt gången som de trodde. Så jag blev tillbakaflyttade fem dagar. Nu är det ju svårt att mäta eftersom de ligger som små räkor och allt ser bra ut. Hjärtat slog och läkaren såg ögon näsa och mun (jag såg bara en klump). Men jag blir direkt nervös. Har plutten inte växt som den ska?

Att man kan vara så sjukt konstig när man är gravid. Med andra barnet var jag hur lugn som helst. Med första ett nervvrak och den här gången bröt jag ihop för att jag plötsligt var i vecka nio istället för tio som jag trodde. 

Ja ja, nu är jag i alla fall inne i vecka tio, igen, och ska tillbaka för blodprov nästa vecka. Vad sägs om att hoppa över nästkommande sju månaderna lite snabbt? 

• Mamacitaa

Jag förstår dina ta kar och oro. Jag blev flyttad en vecka på kub och de stämmer inte alls när.jag fick plus på stickan och symtom. Så funderar på om.bebis är liten från början eller vad detta stora hopp tillbaka kan bero.på.

Men på rul får man ju veta mer exakt.

7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
  • manoira
    Mamacitaa skrev 2015-12-05 21:39:01 följande:

Jag förstår dina ta kar och oro. Jag blev flyttad en vecka på kub och de stämmer inte alls när.jag fick plus på stickan och symtom. Så funderar på om.bebis är liten från början eller vad detta stora hopp tillbaka kan bero.på.

Men på rul får man ju veta mer exakt.

Som tur var är man nog bara hormonorolig, eller vad man ska kalla det Det känns bara så tungt att bli flyttad tillbaka en vecka för att man verkligen räknar dagarna i början. 

Får se vad de säger på KUB om några veckor och sen hoppas vi på bra mätningar på RUL

• En del av oss

Förstår inte heller det där. Enligt sista ens har jag BF den 5 juli men ul säger 3 juli vilket skulle betyda att senaste mens skulle ha börjat 2 dagar tidigare än vad den gjorde. Är bebisen större än den ska? Visst jag har inte gjort rul än så det kan jubli nytt datum för bf men man funderar ändå.

Känns som jag befunnit mig i v.9 och 10 i en evighet. Nu går jag in i v.11 idag men det är ju egentligen 10+0 så ändå den där tio suck.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
  • Enamorada

Hej på er! Länge sen jag skrev nu. Håller med om att tiden går saaakta nu... Jag är i v 9+4 och tycker det sniglar sig fram. Imorgon har jag inskrivning på mvc iaf. Har haft hälsosamtal innan men imorgon är det väl dags för provtagning och sånt. Nästa grej efter det blir kub om tre veckor... Ska bli skönt att få se den lille!! Just nu mår jag jättebra, inne i de s k spökvevkorna kanske? Igår kände jag mig trött men överlag har jag mått ungefär som vanligt de sista veckorna. Nästan så man undrar om man fortf är gravid ibland men ibland kommer små tecken, som t ex häromdagen när jag köpte ny tandkräm och det blev sensodyne multicare istället för original och höll på att kräkas av smaken... Skulle nog inte hända i vanliga fall!

• En del av oss

[quote=76085400][quote-nick]Enamorada skrev 2015-12-06 06:29:14 följande:[/quote-nick]

Hej på er! Länge sen jag skrev nu. Håller med om att tiden går saaakta nu... Jag är i v 9+4 och tycker det sniglar sig fram. Imorgon har jag inskrivning på mvc iaf. Har haft hälsosamtal innan men imorgon är det väl dags för provtagning och sånt. Nästa grej efter det blir kub om tre veckor... Ska bli skönt att få se den lille!! Just nu mår jag jättebra, inne i de s k spökvevkorna kanske? Igår kände jag mig trött men överlag har jag mått ungefär som vanligt de sista veckorna. Nästan så man undrar om man fortf är gravid ibland men ibland kommer små tecken, som t ex häromdagen när jag köpte ny tandkräm och det blev sensodyne multicare istället för original och höll på att kräkas av smaken... Skulle nog inte hända i vanliga fall!

[/

Jo håller med om att tiden sniglar sig fram. Är i v.11 idag (10+0).

På min mvc fick jag med mig remiss för prover tog bara blodtryck hb, p-glukos, vikt och urinprov hos BM.

FVP i januari, skippar KUB helt.

Känner inte heller så mycket längre men spökveckorna tror jag inträder först efter v.12

• manoira

Ja det där med illamående! Vet inte om jag ska vara glad eller uppgiven över att jag mår konstant illa. Kan knappt äta något utan att det smakar skit. Att hitta på maträtter just nu är rena pesten. Försöker överleva på skorpor och bredbar färskost. Eller saker som inte smakar så mycket. 

Tar lite Lergigan Comp men tycker inte att de hjälper så mycket. Det är ju den äckliga smaken i munnen som får mig illamående och den verkar inte Lergigan bita på.

Enda fördelen är väl att jag inte rusar i vikt :p 

• Mamacitaa

Att borsta tänderna är ju omöjligt för mig just nu. Testade byta tandkräm men de spelade ingen roll :/

Sen drack jag mango Julie som jag annars gillar min den kom upp på en gång :( är inne i vecka 14 och längtar efter att illamåendet ska gå över. Äter och lergigan comp som fungerar för mig men hjärtat rusar o jag blir stressad av dom men ibland får jag stängt med de för o slippa vara helt däckad av illamåendet.

7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
  • 111110

Det är riktigt jobbigt med detta illamående.. Jag spyr varje morgon och när jag borstar tänderna men sedan har jag ett liggande illamående som sitter i hela dagarna.. Denna vecka har jag varit hemma då jag har varit helt utslagen orkar knappt stå upp i 1 minut så känner jag mig svimfärdig samma när jag sitter.. Det bästa är att ligga ner. Jag vet inte vad jag ska göra.

• En del av oss

Samma här med mat och tandborstning och sömnen. Hulkar varje gång jag borstar kindtänderna. Komma på mat när jag tycker allt är motbjudande är helt omöjligt men hittills har sushi funkat, lite dyrt bara.

Sömnen är mitt största problem sover knappt på nätterna och ligger istort sett sömnlös och komer inte in i nån djupsömn. Idag somnade jag strax efter 24 efter att ha försökt somna i 2-2.5 timmar och så vaken igen strax efter 03.20. Jag är så jäkla trött på denna insomnia för jag orkar ju ingenting sedan på dagen och mitt humör blir ju därefter också. Ska det här pågå hela graviditeten kommer jag vara helt utmattad slut redan när bebis föds och det lär ju knappast bli mer sömn då. Vågar inte tänka på hur sömnen kommer bli som höggravid.