• Tacksamförsvar

Blev ingen dotter

Jag är så medveten om att det jag skriver upprör och är helt fel men det är mina känslor.

Innan dottern kom var det likadant och långt innan det oxå.

Nu ville vi skaffa ett syskon men jag har från dag ett i grav inte känt mig glad. Nu v 16 och vetskapen att det är en kille gör mig förkrossad. Jag vill ha en till dotter.

Allt från att vår dotter ej får en syster som är de bästa man kan ha. Har själv både bror å syster och vet vad jag vill ge min dotter.

Är en sån otrolig sorg inom mig att ej kunna he henne de. Jag mår så dåligt och har nått en punkt att jag inte orkar längre. Vill ej göra abort pga etiska men vill ej ha denna pojke. Orkar inte leva med denna smärta.

Vet att liknade trådar varit uppe och jag behöver ej svar från alla er som tycker jag är helt knäpp för det vet jag redan.

• Svar på tråden Blev ingen dotter
  • Johannajoss
    Luna Emissary skrev 2015-10-25 01:24:21 följande:

Man bör inte sätta barn till världen om det inte är ett barn man vill ha. Vill man ha specifikt kön leker man lotto genom att ha sex utan åker utomlands och gör ivf för allas skull. Barnet kommer märka av mammans avog och relationerna kan bli extremt dåliga mellan mor och son men även mellan dottern och sonen eftersom ts verkar ha en snedvriden syn på relationer mellan könen

TS kanske inte mådde så dåligt innan graviditeten. Av hennes svar så verkar graviditete vara extremt jobbig över lag, hon skrev att könet var "sista droppen". Är själv gravid och har varit deppig sen dag 1. Det är inte lätt, hormonerna är skoningslösa.
  • Annsiss

Har en dotter, absolut ingen tjej tjej, tuffa tag och inga klänningar där inte så om man hade haft nån dröm om tyll och spetsar så måste man ju bara acceptera att en individ är något annat än fördomarna om kön. När tvåan visade sig vara en pojke var jag först lite ställd mest för att jag själv har en syster, men hallå!!!!! Jag och min syster har ingen vidare relation och sonen är såklart helt underbar skulle aldrig byta honom mot något han är den finaste!!!! Och storasyster avgudar sin lillebror det känns verkligen som om det finns goda chanser till en bra relation även framöver, de är 5 och 2. Du behöver söka samtalshjälp omgående inte minst för din dotters skull hon har rätt till sin bror.

• Misscaswell

Jag kan förstå delvis. Jag ville ha en flicka, var inställd på att få en flicka. Har liksom alltid sett mig själv som en flickförälder. Och så var det en pojke. Jag var lite besviken för det under graviditeten och kan nu när han är 1 månad gammal fortfarande känna att om det ändå hade varit en flicka. Så kan man känna och det är okej. Grejen är att de känslorna förändrar inte det faktum att jag älskar min lille son så själen värker. Jag skulle göra precis vad som helst för honom.

Du är gravid nu och då kan alla känslor och tankar bli lite mer överväldigande. Ge dig och din dotter en chans att älska den lille pojken. Så himla mycket kan ändras inom dig. Och jag växte upp med bara en bror, och han är fortfarande en av de viktigaste människorna i mitt liv.

• Lord Hans

Du kanske kan sälja grabben på blocket? Eller fråga om nån som hellre vill ha en pojke vill byta unge med dig?

• grind
    Lord Hans skrev 2015-10-25 08:05:23 följande:

Du kanske kan sälja grabben på blocket? Eller fråga om nån som hellre vill ha en pojke vill byta unge med dig?

Ja, som tidigare sagt ska man inte förvänta sig moral av Gudrun Schyman-typer. De hatar pojkar.
  • gahadas

Hoppas verkligen han får reda på detta när han blir äldre så han får en egen chans att döma dig

• FrökenLarsson

Vi väntade med barn nr 2 av just den anledningen, att jag ville ha en dotter. Jag fick jobba mycket mina tankar. Självklart vill man allra helst ha ett friskt barn och jag började tänka att vad spelar det för roll om jag får en dotter om hon föds svårt sjuk tex. Till slut vann de tankarna om ett friskt barn oavsett kön. När jag blev gravid så ställde jag in mig på att det var en pojke och tänkte på alla fördelar det skulle innebära för vår familj och när vi fick veta på ul att det var en pojk så var jag redan inställd på det och efter det kunde jag inte tänka mig något annat. Jag är så tacksam för mina barn och skulle vi få ett tredje så är jag säker på att det blir en pojke till.

Jag tycker att man gör sig en otjänst när man önskar sig ett kön. Det bidrar bara till att man blir besviken för det är ingenting man kan påverka.

Sluta tänk på vad ni går miste om. Tänk bara positiva tankar om ers barn. Det är upp till er vilken relation barnen kommer att ha till varandra

• tantamantan

Nu skriver jag för min frus räkning. Hon har bäst kontakt med sin bror faktiskt. Vi umgås och äter middagar osv medan systrarna träffar hon knappt alls.

Det handlar inte om könet.

• elmadumle
    NKmamma skrev 2015-10-25 00:59:27 följande:
    Styrkan i TS gör att jag nästan vet att avskyn hon antagligen kommer att känna för sin son kommer att påverka sonen mer än kärleken från sin pappa. Är det något du skulle önska ett barn? Det kan jag inte tänka mig.
    Jag kan ju då skriva rakt ut vad jag tycker om sådana människor: Jag avskyr sådana som värderar könet mer än individen. Och den här blivande mamman är helt klart störd och behöver MYCKET hjälp.
    Då hoppas jag att pappan tar båda barnen och kräver att mamman söker hjälp omedelbart. Att en pappa ska förlora sitt barn för att mamman anser det vara fel kön är inte ok alls. 
  • Jomilla

Hej. Självklart bör du göra abort! Det är tusen gånger mer oetiskt att föda ett barn som man inte vill ha. Glöm alla fruktansvärt obetänksamma kommentarer om att du ska behålla ditt barn och tycka om det ändå! 

Svar på tråden Blev ingen dotter