Feminist, mot SD och KD och vill minska invandringen. A rock and a hard place?
Nervöst att skriva en sådan här tråd utan att vara anonym... men here we go!
Jag räknar mig själv som feminist och befinner mig i en situation som många verkar ha problem med. Nämligen att jag hade velat se en minskning av invandringen till Sverige, men jag skulle aldrig någonsin lägga min röst på SD eller KD eftersom de arbetar emot mina mest grundläggande värderingar såsom rätten till fri abort, vikten av jämställdshetsarbetet, allas lika värde osv... Så med andra ord känner jag mig ganska så bortkommen i den nuvarande politiska debatten.
Jag har några olika anledningar till att vilja minska på invandringen, både personliga och sådana grundade på min personliga "objektiva" analys av samhället.
Känner någon annan igen sig och vill diskutera? Jag svarar gärna på frågor också för den som vill, men kom ihåg den grundläggande regeln i mina trådar please! Inga frågor är för dumma, men alla frågor kan formuleras på ett trevligt sätt även om våra åsikter går isär! Jag kommer alltså varken att bry mig om inlägg av typen "Och du påstår att du är för alla människors rätta värde, tänk om det var du och din familj din jävla rasist!" eller "Hormonstyrda feministfittor förstör Sverige." Formuleringen "Skulle du vilja förklara anledningen till att du vill minska invandringen?" eller "Det hade varit intressant att få veta varför du räknar dig själv som feminist" Svarar jag mer än gärna på!
Fritt fram att diskutera även för de som skiter fullkomligt i mig och mina åsikter! Men kom ihåg - trevlig ton! :D