• TwinkyIVF

IVFare i Stockholm?

Några fler från Stockholm som gör IVF? vi har precis fått puss efter ruvningen!

Vore kul att följa varandra!

• Svar på tråden IVFare i Stockholm?
  • Sälma Riit
    Sjöblomman skrev 2015-12-01 22:23:31 följande:
    Samma här... 6e behandlingen nu. Vem satte in senaste för dig?
    Carolina! Vi hade henne hela tiden sista gången och gången innan dess. Tidigare har vi mest haft Artur och Lena. Vem hade ni?
  • Sjöblomman
    Sälma Riit skrev 2015-12-02 16:04:08 följande:
    Carolina! Vi hade henne hela tiden sista gången och gången innan dess. Tidigare har vi mest haft Artur och Lena. Vem hade ni?
    Carolina var "vår" läkare från början. Men jag fick ingen bra kontakt med henne, inget fel alls på henne men vi klickade inte. Så jag bad om att få Claes istället. Såklart har ju alla läkarna varit inblandade men nu igår var det Arthur.
  • Sjöblomman
    Iskristall skrev 2015-12-02 15:54:03 följande:

Idag gjorde jag första vul för att titta på blåsorna. Det blir inga fler ul. Äggplock på måndag och ev insättning på onsdag om vi får nåt befruktat ägg. Tyckte det verkade vara lite dåligt med äggblåsor, fyra på ena äggstocken som var i fin storlek och några fler fast mindre på andra äggstocken. De sänkte dosen bemfola som jag ska ta till på fredag.

Härligt att det snart är dags. Du har säkert redan sagt, men är det första försöket?
    De vill ju inte ha för många ägg heller, med risk för överstimulering. Sist fick jag ut 15 och då sa de att det var på gränsen. Det är ju egentligen bara ett som behövs, även om det så klart är toppen att få till frysen.
  • Hey.orange

Idag gjorde jag första vul för att titta på blåsorna. Det blir inga fler ul. Äggplock på måndag och ev insättning på onsdag om vi får nåt befruktat ägg. Tyckte det verkade vara lite dåligt med äggblåsor, fyra på ena äggstocken som var i fin storlek och några fler fast mindre på andra äggstocken. De sänkte dosen bemfola som jag ska ta till på fredag.

Spännande! Håller tummarna! Jag hade fyra på ena och fem på andra sidan. Totalt nio med ett ägg i varje. Och de var lite olika stora hos mig med. Väsnstersida var de större än högra, och på vänstersida kände jag av lite både före och efter, lite öm.
  • Iskristall
    Sjöblomman skrev 2015-12-02 17:33:04 följande:

Härligt att det snart är dags. Du har säkert redan sagt, men är det första försöket?

De vill ju inte ha för många ägg heller, med risk för överstimulering. Sist fick jag ut 15 och då sa de att det var på gränsen. Det är ju egentligen bara ett som behövs, även om det så klart är toppen att få till frysen.

Ja, det är vårt första försök Åh skulle så gärna få nåt till frysen så man kan få göra iallafall en runda till utan alla sprutor om det skulle skita sig.

Jag har läst igenom hela tråden nu och redan glömt bort...beklagar senaste missfallet iallafall. Gjorde du/ni insemination eller ivf?
    Hey.orange skrev 2015-12-02 17:46:44 följande:

Spännande! Håller tummarna! Jag hade fyra på ena och fem på andra sidan. Totalt nio med ett ägg i varje. Och de var lite olika stora hos mig med. Väsnstersida var de större än högra, och på vänstersida kände jag av lite både före och efter, lite öm.

Hur många av dessa nio blev befruktade osv?

Idag träffade vi Kerstin, det är hon som kommer göra äp och troligtvis insättningen. Första besöket träffade vi Helene. Kerstin verkade lite..."barsk"

Tack för tummarna!
  • Hey.orange
    Iskristall skrev 2015-12-02 20:50:13 följande:
    Ja, det är vårt första försök Åh skulle så gärna få nåt till frysen så man kan få göra iallafall en runda till utan alla sprutor om det skulle skita sig.

Jag har läst igenom hela tråden nu och redan glömt bort...beklagar senaste missfallet iallafall. Gjorde du/ni insemination eller ivf?
    Hey.orange skrev 2015-12-02 17:46:44 följande:

Hur många av dessa nio blev befruktade osv?

Idag träffade vi Kerstin, det är hon som kommer göra äp och troligtvis insättningen. Första besöket träffade vi Helene. Kerstin verkade lite..."barsk"

Tack för tummarna!
    Vi fick alla nio befruktade och det är ju helt fantastiskt! Ett till mig dag 2 och Fem som klarade vidare odling och som finns i frysen. Vi hade kerstin, hon kan nog upplevas som lite barsk det skulle jag nog säga, men hon var verkligen superbra. Inga krusiduller, pang på och bra gjort.
  • Iskristall
    Hey.orange skrev 2015-12-02 21:42:26 följande:
    Vi fick alla nio befruktade och det är ju helt fantastiskt! Ett till mig dag 2 och Fem som klarade vidare odling och som finns i frysen. Vi hade kerstin, hon kan nog upplevas som lite barsk det skulle jag nog säga, men hon var verkligen superbra. Inga krusiduller, pang på och bra gjort.
    Ja, det är ju helt fantastiskt!
    Låter bra att ni haft bra erfarenhet av Kerstin, jag litar på att hon kan sin sak helt klart! 
  • Sälma Riit
    Sjöblomman skrev 2015-12-02 17:30:01 följande:
    Carolina var "vår" läkare från början. Men jag fick ingen bra kontakt med henne, inget fel alls på henne men vi klickade inte. Så jag bad om att få Claes istället. Såklart har ju alla läkarna varit inblandade men nu igår var det Arthur.
    Claes var vår från början och jag gillar honom, men ju längre tiden gick desto fler blev inblandade. För oss var det viktigt att inte få samma igen som vi hade när vi fick veta att det var missfall (och det var Lena).
  • Hoppsan2016

Härligt med första VUL. Jag hade inte heller så många på första VUL, och precis som du sänkte de dosen. Hade 1-2 stora och resten väldigt bra. Men det resulterade i 10 ägg, 7 mogna, 5 av dessa 7 befruktades, ett fick jag tillbaka och hela 2 gick till frysen som blasto. Spännande med ÄP på måndag, äntligen!!!!
  • Hoppsan2016
    Iskristall skrev 2015-12-02 20:50:13 följande:

Tack för tummarna!
    Haha, visst gör hon det. Jag träffade henne bara en gång, Åsa på första och sista VUL när bebisen var i magen, och Helene gjorde 2 VUL på mig under tiden jag tog sprutor, och sen både ÄP och insättning gjorde Helene med.
Svar på tråden IVFare i Stockholm?