• TwinkyIVF

IVFare i Stockholm?

Några fler från Stockholm som gör IVF? vi har precis fått puss efter ruvningen!

Vore kul att följa varandra!

• Svar på tråden IVFare i Stockholm?
  • Sjöblomman
    Susodus skrev 2015-12-03 17:44:08 följande:

Hej, 

Hoppar in här. Jag ska göra uttag imorgon bitti på Sophiahemmet.
    Det är försök 10. Fick barn ett på försök 1 2009, barn 2 på försök nr 6 2013 och nu har jag försök 3 på barn 3. Försök 2 slutade i katastrof den 7 september då jag fick avbryta graviditeten pga kromosomfel, Trisomi-21. Det har varit en tuff graviditet, en ännu tuffare höst och nu är det väldigt blandat. Jag är glad att jag har fått till mitt försök efter en massa komplikationer av avbrottet med två efterföljande skrapningar, samtidigt som jag är livrädd att det ska sluta lika fruktansvärt igen. Det är ingen upplevelse jag önskar min värsta fiende (om jag nu haft någon). 

Det jag kan säga om Sophiahemmet så är det de som tagit bäst hand om mig genom denna kris. Jag är mycket tacksam mot dem och hur de har bemött mig och verkligen givit mig bra vård som jag inte fick på t.ex. mvc. Jag hoppas på insättning på måndag och sedan resultat (positivt vill jag ju ha) innan jul. 

Åh det låter hemskt! Håller tummarna för att det går vägen nu.
    Är det Arthur som hör plocket idag?
  • Sälma Riit
    Sjöblomman skrev 2015-12-03 13:44:40 följande:
    Samma här, Lena bekräftade vårt missfall. Vill inte prata illa om någon, men hur uppfattade ni hennes bemötande?
    Inte den mest känslosamma, men helt ok. Men sen blev hon förknippad med missfallet och det var ju inte hennes fel.
  • Susodus

Det var Lena som tog ut, det blev 10. Känns bra, förra gången blev det 21 vilket egentligen är för många, så detta är ett bra resultat, så får vi se hur det går på måndag. Det blir ju insatt dag 3, hoppas! De sätter in två.

• Hey.orange

Hej tjejer! Nu har jag varit på inskrivning och fått totalt fyra tider inbokade framöver. Ett nytt steg i denna resa har tagits!
    På torsdag ska jag göra ultraljud för KUB. Wiii!!!
    Sen blir det ett läkarbesök där jag ska diskutera min mammas bakgrund om blodpropp i moderkakan och missfall med det. Det är nog inte genetiskt men bra att få prata om det helt enkelt!
    Sen blir rul nästa år!
    Bm jag fick gillade jag så detta blir nog hur bra som helst! Kunde ställa alla mina frågor som besvarades med respekt.
    Idag ska jag bara ta det lugnt och julpynta lite osv.
    Ha en fin helg alla!!

• Hey.orange
    TwinkyIVF skrev 2015-12-03 17:03:14 följande:
    Där har vi också gjort :) Claes var vår huvudlärare med träffade även Lena och Carolina satte in!
    Twinky! Gått upp några kilo? Jag vägde mig för första gången igår på inskrivningen - jag hade typ gått ner 1-2 kg! Hade precis ätit och kläder var på så jag skulle säga 2 kg... Inte så konstigt då jag har ätit mycket mindre mängd mat dessa tre månader än innan!
    Men det lär ju ändra sig! :)

Hur är stämningen på jobbet?

Förlåt om jag "tjatar" men såg du mitt inlägg om någon infolista på alla oss som kanske kan läggas i ditt första inlägg som syns på varje sida? Jag lägger av att påpeka om detta om du tycker jag börjar bli lite jobbig, :) :) men jag vet inte om du sett det inlägget helt enkelt ;)
  • Hey.orange
    TwinkyIVF skrev 2015-12-03 20:49:40 följande:
    Jag håller alla tummarna! Vi är också så nöjda med sophia hemmet!
    Och hur gick din inskrivning?
  • Iskristall
    Hey.orange skrev 2015-12-05 10:20:03 följande:

Hej tjejer! Nu har jag varit på inskrivning och fått totalt fyra tider inbokade framöver. Ett nytt steg i denna resa har tagits!

På torsdag ska jag göra ultraljud för KUB. Wiii!!!

Sen blir det ett läkarbesök där jag ska diskutera min mammas bakgrund om blodpropp i moderkakan och missfall med det. Det är nog inte genetiskt men bra att få prata om det helt enkelt!

Sen blir rul nästa år!

Bm jag fick gillade jag så detta blir nog hur bra som helst! Kunde ställa alla mina frågor som besvarades med respekt.

Idag ska jag bara ta det lugnt och julpynta lite osv.

Ha en fin helg alla!!

Härligt att läsa att du är nöjd och att allt gått bra! Skönt att känna att du tagit steg vidare, så spännande! Lycka till på kub
  • TwinkyIVF
    Hey.orange skrev 2015-12-05 10:23:48 följande:

Twinky! Gått upp några kilo? Jag vägde mig för första gången igår på inskrivningen - jag hade typ gått ner 1-2 kg! Hade precis ätit och kläder var på så jag skulle säga 2 kg... Inte så konstigt då jag har ätit mycket mindre mängd mat dessa tre månader än innan!

Men det lär ju ändra sig! :)

Hur är stämningen på jobbet?

Förlåt om jag "tjatar" men såg du mitt inlägg om någon infolista på alla oss som kanske kan läggas i ditt första inlägg som syns på varje sida? Jag lägger av att påpeka om detta om du tycker jag börjar bli lite jobbig, :) :) men jag vet inte om du sett det inlägget helt enkelt ;)

Haha nej typ inget alls. Måste vara för att man ätit så lite första månaderna. Men magen har verkligen växt!

Jobbet funkar. Inte mer än så tyvärr. .

Men åh hur gör jag det?? Det skulle ju vara grymt så vi kan hålla reda på varandra ;)

Inskrivningen gick jätte bra. Hon va super gullig! Kub blir nu på fredag och Rul får vi hemskickat om men tror slutet av januari ! Jag längtar så mycket!

Hur mår du och hur känns allt?
  • Sjöblomman
    Sälma Riit skrev 2015-12-04 23:41:38 följande:
    Inte den mest känslosamma, men helt ok. Men sen blev hon förknippad med missfallet och det var ju inte hennes fel.
    Ah vad bra. Vi upplevde att hon hade lite svårt att prata om det, började pilla med saker och så. Jag vad väldigt ledsen så det kanske påverkade.
  • Sjöblomman
    Susodus skrev 2015-12-05 06:10:54 följande:

Det var Lena som tog ut, det blev 10. Känns bra, förra gången blev det 21 vilket egentligen är för många, så detta är ett bra resultat, så får vi se hur det går på måndag. Det blir ju insatt dag 3, hoppas! De sätter in två.

Skönt att allt gick bra! Så du får också två, samma för mig. Hur kom det sig att du får två?
Svar på tråden IVFare i Stockholm?