• TwinkyIVF

IVFare i Stockholm?

Några fler från Stockholm som gör IVF? vi har precis fått puss efter ruvningen!

Vore kul att följa varandra!

• Svar på tråden IVFare i Stockholm?
  • Sjöblomman
    Hey.orange skrev 2015-12-05 10:20:03 följande:

Hej tjejer! Nu har jag varit på inskrivning och fått totalt fyra tider inbokade framöver. Ett nytt steg i denna resa har tagits!
    På torsdag ska jag göra ultraljud för KUB. Wiii!!!
    Sen blir det ett läkarbesök där jag ska diskutera min mammas bakgrund om blodpropp i moderkakan och missfall med det. Det är nog inte genetiskt men bra att få prata om det helt enkelt!
    Sen blir rul nästa år!
    Bm jag fick gillade jag så detta blir nog hur bra som helst! Kunde ställa alla mina frågor som besvarades med respekt.
    Idag ska jag bara ta det lugnt och julpynta lite osv.
    Ha en fin helg alla!!

Härligt! Trevlig fortsättning på helgen!
  • hope88

Hoppar in här :)

Gör just nu vårt första ivf försök på Huddinge sjukhus, så via landstinget. Allt har gått bra hittills. Gulliga barnmorskor och läkarna ger bra information. Känns bra.

Vi gör ivf då min mans spermier är färre och långsammare än normalt.

Ikväll är 7e sprutdagen. Gjorde första vul i fredags och det såg bra ut. Ska på andra vul på måndag och sen blir det troligtvis äp på onsdag.

Hur går det för er?

Kram

• Sjöblomman
    hope88 skrev 2015-12-05 18:57:24 följande:

Gör just nu vårt första ivf försök på Huddinge sjukhus, så via landstinget. Allt har gått bra hittills. Gulliga barnmorskor och läkarna ger bra information. Känns bra.

Ikväll är 7e sprutdagen. Gjorde första vul i fredags och det såg bra ut. Ska på andra vul på måndag och sen blir det troligtvis äp på onsdag.

Hur går det för er?

Kram

Välkommen!

Härligt att vara igång. Själv är jag på mitt 6e försök, förra slutade i tidigt MF men vi blev i alla fall gravida.

Ska ni göra ICSI?
  • Hey.orange
    TwinkyIVF skrev 2015-12-05 16:23:21 följande:
    Haha nej typ inget alls. Måste vara för att man ätit så lite första månaderna. Men magen har verkligen växt!

Jobbet funkar. Inte mer än så tyvärr. .

Men åh hur gör jag det?? Det skulle ju vara grymt så vi kan hålla reda på varandra ;)

Inskrivningen gick jätte bra. Hon va super gullig! Kub blir nu på fredag och Rul får vi hemskickat om men tror slutet av januari ! Jag längtar så mycket!

Hur mår du och hur känns allt?
    Då är vi nog i samma viktläge :)

Jag vet inte hur man ändrar i startinlägget... Har aldrig startat en tråd... Men jag har sett andra som har kunnat lägga in en tilläggskommentar i sitt startmeddelande. Skriver du via appen eller genom datorn?

Kul att det gick bra på inskrivningen! Då har vi kub dagarna efter varandra :)

Jag mår bra! Men vaknade två gånger i natt att jag fick hugg i magen som höll i sig i typ 10 sek. Det gjorde faktiskt superont! Antingen är jag trög i magen, eller så var det kanske växtvärk? Aja, nu mår jag bra iaf. Var ute och promenerade idag och blev snabbt andfådd och spänningar i magen.
    Illamåendet är typ borta...
    Hur mår du?
  • hope88
    Sjöblomman skrev 2015-12-05 19:13:53 följande:

Välkommen!

Härligt att vara igång. Själv är jag på mitt 6e försök, förra slutade i tidigt MF men vi blev i alla fall gravida.

Ska ni göra ICSI?

Tack :)

Vilka kämpar ni är! Kan tänka mig att det känns både skönt att ha blivit gravida och att det gick men fruktansvärt med MF på det. Finns inga ord som beskriver sorgen att vara ofrivilligt barnlös.

Gick ni via landstinget först?

Vet faktiskt inte men skulle gissa på det. Får mer info på måndag.
  • Hey.orange
    Iskristall skrev 2015-12-05 10:30:41 följande:
    Härligt att läsa att du är nöjd och att allt gått bra! Skönt att känna att du tagit steg vidare, så spännande! Lycka till på kub
    Hur har det gått för dig med orgalutran? Äp snart ju!!!
  • Sjöblomman
    hope88 skrev 2015-12-05 19:28:44 följande:
    Tack :)

Vilka kämpar ni är! Kan tänka mig att det känns både skönt att ha blivit gravida och att det gick men fruktansvärt med MF på det. Finns inga ord som beskriver sorgen att vara ofrivilligt barnlös.

Gick ni via landstinget först?

Vet faktiskt inte men skulle gissa på det. Får mer info på måndag.
    Ja, tack, det är riktigt tufft. Men vad gör man inte. MF var fruktansvärt, jag var så obeskrivligt lycklig efter testet. Min pappa gick bort i cancer för 2,5 år sedan, 2 månader före vårt bröllop, och vi stod varandra väldigt väldigt nära. Det var väldigt tufft och självklart har jag varit glad sedan dess, men inte såhär genomsyrat lycklig. Därför tog det väldigt hårt med MF.

Hur som helst, nu är vi på banan igen.

Nej, vi har bara gått privat. Jag fixar inte "riktiga" sjukhus så bra sedan allt med pappa och därför valde vi Sophiahemmet. Sen skiljer det 23 år mellan mig och min man, så vi villa starta direkt utan kötid. Han vill inte vänta en minut längre än nödvändigt.

Hur känner du dig? Symtom? Trångt med äggen?
  • Hey.orange
    hope88 skrev 2015-12-05 18:57:24 följande:

Hur går det för er?

Kram

Spännande! Och skönt att ni hinner få ett försök innan jul! Visste ni om att din mans spermier var få, eller fick ni reda på det på utredningen?
  • Hey.orange
    Sjöblomman skrev 2015-12-05 18:33:24 följande:
    Härligt! Trevlig fortsättning på helgen!
    Hur mår du nu?
  • Sjöblomman
    Hey.orange skrev 2015-12-05 19:35:01 följande:
    Hur mår du nu?
    Ja... Vågar egentligen inte känna efter. Men hade ordentlig mensvärk ett par timmar i torsdags och imorse världens illamående.
    Förkylningen är i stort sätt över, förutom att jag nyser till och från.
Svar på tråden IVFare i Stockholm?