• TwinkyIVF

IVFare i Stockholm?

Några fler från Stockholm som gör IVF? vi har precis fått puss efter ruvningen!

Vore kul att följa varandra!

• Svar på tråden IVFare i Stockholm?
  • Hey.orange
    Hoppsan2016 skrev 2015-12-01 21:26:25 följande:

Idag gjorde vi KUB och fick se räkan =) Bebisen var 5,3 cm och v ar sååå söt. BM hade lite svårt att mäta det hon skulle mäta för att bebisen var aldrig still i magen. Sträckte på armar och ben, vände upp å ner haha, liten busunge redan nu haha

Just det! Oj här växer det så det knakar! Kul! Och att den rör sig - häftigt! Då gjorde du kub på 11+6 alltså. Nästa vecka kanske jag får göra det!
  • Hoppsan2016
    Hey.orange skrev 2015-12-01 21:46:32 följande:
    Just det! Oj här växer det så det knakar! Kul! Och att den rör sig - häftigt! Då gjorde du kub på 11+6 alltså. Nästa vecka kanske jag får göra det!
    Japp, i redan 11+6. Man brukar ju göra från 12+0 men att jag var en dag tidigare var lika bra =)
    Kul att du vill oxå göra den. Bara UL var värt den  haha
  • Sälma Riit

Idag gjorde vi KUB och fick se räkan =) Bebisen var 5,3 cm och v ar sååå söt. BM hade lite svårt att mäta det hon skulle mäta för att bebisen var aldrig still i magen. Sträckte på armar och ben, vände upp å ner haha, liten busunge redan nu haha

Vad roligt! Jag längtar efter att få se den igen och snart är det rul. V 16 idag!
  • Sälma Riit
    Iskristall skrev 2015-12-01 14:27:08 följande:

Ni har ju säkert dragit vart alla går i stockholm redan nånstans i början av tråden?! Men för en nykomling vart går ni alla?

Sophiahemmet gick vi på. Känner alla läkare där efter typ massor av behandlingar.
  • Hoppsan2016
    Sälma Riit skrev 2015-12-01 22:13:26 följande:
    Vad roligt! Jag längtar efter att få se den igen och snart är det rul. V 16 idag!
    Visst är det kul att ha nått att se fram emot!!! Jag längtar redan till RUL, men den är inte förrän 19 januari, så måååånga dagar kvar haha.
    V 13 imorgon för mig, och "firar" den men att bli förkyld...blääää

När ska du på RUL?
  • Sjöblomman

Härligt!
  • Sjöblomman
    Sälma Riit skrev 2015-12-01 22:15:54 följande:
    Sophiahemmet gick vi på. Känner alla läkare där efter typ massor av behandlingar.
    Samma här... 6e behandlingen nu. Vem satte in senaste för dig?
  • Sälma Riit
    Hoppsan2016 skrev 2015-12-01 22:17:02 följande:
    Visst är det kul att ha nått att se fram emot!!! Jag längtar redan till RUL, men den är inte förrän 19 januari, så måååånga dagar kvar haha.
    V 13 imorgon för mig, och "firar" den men att bli förkyld...blääää

När ska du på RUL?
    Usch för förkylning! Vi har rul 21 december och jag börjar bli lite nervös. Vill ju inte att något ska vara fel :(
  • Sops
    Hey.orange skrev 2015-12-01 16:59:42 följande:
    Lägesuppdatering? allt bra med dig?
    Tack det är bara fint! Fick brev från läkaren vi gjorde utredningen hos och huddinge samma dag i förra veckan. Hormonproverna såg bra ut och remissen skickad. Huddinge skrev att remissbedömningen tar 4-6 veckor så vi hör väl ifrån dom först efter jul.
  • Iskristall

Idag gjorde jag första vul för att titta på blåsorna. Det blir inga fler ul. Äggplock på måndag och ev insättning på onsdag om vi får nåt befruktat ägg. Tyckte det verkade vara lite dåligt med äggblåsor, fyra på ena äggstocken som var i fin storlek och några fler fast mindre på andra äggstocken. De sänkte dosen bemfola som jag ska ta till på fredag.

Svar på tråden IVFare i Stockholm?