• TwinkyIVF

IVFare i Stockholm?

Några fler från Stockholm som gör IVF? vi har precis fått puss efter ruvningen!

Vore kul att följa varandra!

• Svar på tråden IVFare i Stockholm?
  • Sjöblomman
    Hey.orange skrev 2015-11-01 20:11:15 följande:
    Vad spännande sjöblomman! Vet du när FET kommer utföras ungefär för er?
    Tror att det blir om ca 4 veckor.
  • Sjöblomman
    Hoppsan2016 skrev 2015-11-01 20:11:41 följande:
    Vad kul att höra att ni njöt av eran semester. Vad händer nu? Blir det i november ni får tillbaka 2 till? Kram
    Ja, det blir FET om ca 4 veckor. Om det nu inte blev en liten mirakelbebis på GC.
  • Sops
    Hey.orange skrev 2015-11-01 20:07:40 följande:
    Hej och välkommen!
    Vi har genomgått vårt första landstingsfinansierade ivf och går in i vecka 7+0 imorgon ;)
    Jag och min man utnyttjade vårdgarantin och hamnade på IVF kliniken st görans.
    Hoppsan2016 skrev 2015-11-01 20:13:10 följande:
    Vi gjorde genom landstiget och jag är gravid i v 7+4 idag. Hur ska ni göra?
    Vad roligt att det har gått så bra för er, grattis!
    Sjöblomman skrev 2015-11-01 19:39:52 följande:
    Välkommen! Vi ska göra FET i november, efter att jag fick missfall för 2 veckor sedan (5e försöket). Så det blir kul att någon mer är på gång.
    Har bara gått privat. Vart ska du gå?
    Håller tummarna för att det går vägen den här gången för er!
    TwinkyIVF skrev 2015-11-01 19:46:27 följande:
    Välkommen :) fråga på du om du undrar!

Jag och min sambo har gjort privat. Vart ska ni göra? Är det i Stockholm?
    Vilket mottagande!  Vi har tänkt gå via landstinget men blev lite avskräckta när vi insåg hur lång väntetid det är. Men med vårdgarantin borde det gå lite snabbare hoppas vi. Nu kommer väl inte remissen att skickas förrän i december när alla provsvaren är klara så det dröjer ett tag innan vi är igång.
    Vad fick ni göra på utredningen? Sambon är som sagt steril så honom undersöker de nog inte mer. Men vad kommer jag att få göra på första besöket? Blodprov och koll av äggstockarna?

• Hoppsan2016
    Sjöblomman skrev 2015-11-02 10:42:26 följande:
    Ja, det blir FET om ca 4 veckor. Om det nu inte blev en liten mirakelbebis på GC.
    Åhhh tänk om det blir en liten mirakel!!!
  • Sjöblomman
    Sops skrev 2015-11-02 11:55:11 följande:
    Hoppsan2016 skrev 2015-11-01 20:13:10 följande:Vi gjorde genom landstiget och jag är gravid i v 7+4 idag. Hur ska ni göra?
    Vad roligt att det har gått så bra för er, grattis!Håller tummarna för att det går vägen den här gången för er!
    TwinkyIVF skrev 2015-11-01 19:46:27 följande:Välkommen :) fråga på du om du undrar!

Vilket mottagande!  Vi har tänkt gå via landstinget men blev lite avskräckta när vi insåg hur lång väntetid det är. Men med vårdgarantin borde det gå lite snabbare hoppas vi. Nu kommer väl inte remissen att skickas förrän i december när alla provsvaren är klara så det dröjer ett tag innan vi är igång.
    Vad fick ni göra på utredningen? Sambon är som sagt steril så honom undersöker de nog inte mer. Men vad kommer jag att få göra på första besöket? Blodprov och koll av äggstockarna?

Första besöket blev VUL, blodprov, blodtryck. Andra besöket gjorde jag äggledarspolning. Tredje besöket fick vi svar om att starta IVF, kunde börja dagen efter om vi ville. Men vi valde att vänta en månad.
  • Hoppsan2016
    Hoppsan2016 skrev 2015-11-01 20:13:10 följande:
    Vi gjorde genom landstiget och jag är gravid i v 7+4 idag. Hur ska ni göra?
    Vad roligt att det har gått så bra för er, grattis!Håller tummarna för att det går vägen den här gången för er!
    TwinkyIVF skrev 2015-11-01 19:46:27 följande:
    Välkommen :) fråga på du om du undrar!

Vi tänkte också privat just för att det skulle ta så långt tid, men jag ringde strax innan 3 månader och inom en vecka var allt klart för att föra genom landstinget. 
    Jag fick lämna blodprov och även göra VUL. Vissa har även behövt att göra en spolning innan men det behövde inte jag. 
  • TwinkyIVF

Vad roligt att det har gått så bra för er, grattis!Håller tummarna för att det går vägen den här gången för er!Vilket mottagande!  Vi har tänkt gå via landstinget men blev lite avskräckta när vi insåg hur lång väntetid det är. Men med vårdgarantin borde det gå lite snabbare hoppas vi. Nu kommer väl inte remissen att skickas förrän i december när alla provsvaren är klara så det dröjer ett tag innan vi är igång.

Jag fick göra VUL, blodprover första mötet. Sen andra gången strax efter mens så fick jag göra en kontroll av livmodern inuti.

Annars var det inte så mycket mer :)
  • TwinkyIVF
    Hoppsan2016 skrev 2015-11-02 14:32:30 följande:

Vem hade VUL imorgon? Twinky? Hey.Orange?

Hey har morgon jag har onsdag :) då får vi se hur långt ifrån vi 3 hamnar varandra :)
  • Hoppsan2016
    TwinkyIVF skrev 2015-11-02 15:19:10 följande:
    Hey har morgon jag har onsdag :) då får vi se hur långt ifrån vi 3 hamnar varandra :)
    Så häftigt att vi ligger så nära. 

Jag väntade till sista sekunden att ringa MVC på Södra BB idag, och det fanns inga telefontider kvar. Jag vet inte vad jag väntar på, men jag vill verkligen INTE gå på en j-a hälsosamtal. JAG VEEEET vad jag får och inte får äta, jag varken röker eller dricker. Har aldrig behövt gå på såna med mina äldre barn. Bläää, önskar att man kunde hoppa över den.
Svar på tråden IVFare i Stockholm?