• Svar på tråden Barnmorska vill ej genomföra aborter - stämmer landstinget
  • micromat
    Anonym (civilkurage) skrev 2015-10-04 15:46:24 följande:

Hur kändes det att genomgå en abort under absolut tvång?

Att göra abort är inte att ta sitt ansvar. Man kan ta sitt ansvar innan man blir gravid. Sedan kan man bara ta sitt ansvar genom att föda barnet. I de allra flesta fall är det så i alla fall.

Att göra abort är just att ta ansvar. Man inser att man inte kan eller vill ta hand om ett barn och därför avslutar man graviditeten. Det ist för att föda oönskade barn som samhället får ta hand om.

Du tycker helt ärligt att det är bättre att föda ett oönskat barn som man sen struntar i? För det är vad som skulle ske.

Nej, alla som föder oönskade barn ändrar sig inte, vilket abortmotståndare tror. Utan väldigt många utav barnen förblir just oönskade.
  • Anonym (civilkurage)
    micromat skrev 2015-10-04 20:26:13 följande:
    Att göra abort är just att ta ansvar. Man inser att man inte kan eller vill ta hand om ett barn och därför avslutar man graviditeten. Det ist för att föda oönskade barn som samhället får ta hand om.

Du tycker helt ärligt att det är bättre att föda ett oönskat barn som man sen struntar i? För det är vad som skulle ske.

Nej, alla som föder oönskade barn ändrar sig inte, vilket abortmotståndare tror. Utan väldigt många utav barnen förblir just oönskade.
    Jaha, och var finns siffror på det (att de inte ändrar sig)?
  • Anonym (civilkurage)
    micromat skrev 2015-10-04 20:21:10 följande:
    Jag håller med Anniee när hon säger att det är stor skillnad på att ha en skituppväxt och att vara oönskad och oälskad. Jag hade också en riktig jävla skituppväxt, men jag har alltid vetat om att jag är älskad det trots alla dumheter jag gjort.

Barn kan dö av kärleksbrist. Visste du det?

Ja han tycker faktiskt det, han har flera självmordsförsök i bagaget. Ja han och hans syskon har levt ett otroligt tufft liv. Men det värsta av allt som hänt är att dom var oälskade och blev bortvalda av ena föräldern. Det är ett sånt massivt svek och man utsätter inte barn för det. Det är fortfarande barnmisshandel eller tom värre än så i mina ögon. Barn ska alltid känna sig älskade och veta att det är så.

Hur tror du det känns när en sexåring säger att hen känner sig oälskad och bortglömd? Är det något du vill höra ett barn säga?

Man säger absolut inte att folk som inte vill ha barn ska skaffa barn för att barnen kanske kan bli önskade och älskade någon gång.. Att föräldrarna som inte vill kanske ändrar sig efter 10 år. Även om barnen någon gång bli älskade och önskade, antingen av sina föräldrar eller av partners så har skadan redan skett och det kan gå ett helt liv utan att dom läker. Tror säkert att din fader lidit mer än vad han säger. Det trots att han anser att han är glad över sitt liv så kan jag garantera att han lidit oerhört.

Jag vill givetvis att min sambo ska vara i livet, jag älskar honom av hela mitt hjärta. Men om han inte hade funnits, utan att han hade blivit aborterad hade jag troligtvis haft en annan sambo/varit gift/gjort något helt annat. Det går inte att säga "OM" eller att fundera på hur livet sett ut "OM".
    Du kanske skulle hittat en annan sambo, men jag hade inte hittat en annan pappa. Min pappa har kanske lidit men han har ändå varit en fantastisk pappa som alltid vetat ge oss det han själv aldrig fick. Ingen ska komma och säga att han borde aborterats! Han hade nog blivit ganska förbannad själv isf.

Jag tycker att du ärligt ska fråga din sambo om han tycker att det hade varit bättre om han inte hade levt. Om han svarar att det är så, så är det ju inte försent att hjälpa honom nu heller. Det är aldrig kört. Man kan försonas med sitt tragiska förflutna och ändå få en vacker framtid.

Sedan kan jag ju säga att det finns älskade och önskade barn som ändå hamnat snett och velat begå självmord.

Hur tänker du kring sexåringen som känner sig oönskad och bortglömd? Ska vi döda stackarn? Det är ju det du förespråkar. För att barnen inte ska dö av kärleksbrist senare (då det faktiskt finns en i alla fall teoretisk möjlighet att samhället eller någon annan vuxen människa träder in och räddar situationen) så dödar vi det hellre själva först. Dessutom innan man ens sett barnet och vet om man kan älska det.
  • Kim Possible

Det blir som alltid väldigt tydligt när antiabortmaffian kommer till tals att det inte handlar ett jävla smack om att man bryr sig om barn och deras mående, utan det kokar helt enkelt ner till ren moralism, rent kvinnohat och en vilja att styra kvinnors liv och sexualitet. Samt i vissa fall någon slags flum om gudomlighet, "livets mening" och annat trams. 

Sådana personer ska inte arbeta inom vården eller ens med människor alls. 

• Anonym (anonym)
    Anonym (civilkurage) skrev 2015-10-04 20:47:41 följande:
    Bland annat genom livshistorier dömda brottslingar har och i de berättelser människor med psykisk ohälsa berättat.
    Du tror uppenbarligen att oälskade barn i majoritet får ett bra liv?
    Maskrosbarn är en beteckning på barn som trots en dålig barndom klarat sig dessa är de få procent som blir hela människor trots att de haft en dålig barndom, de vars historia inte är intressant är alla missbrukare, kriminella, trasiga människor som inte klarar vardagen.
  • Anonym (civilkurage)
    Furstinna skrev 2015-10-04 18:38:53 följande:
    Det är till absolut största del embryon som aborteras, övergången går vid ca v9.

Huruvida embryot är värdelöst är väl ganska individuellt. För en kvinna som önskar ett barn är det värdefullt för någon som inte vill ha barn kan det vara värdefullt men inte mer värdefullt än sig själv.

"våra egna" anser jag är det värsta som kunde hända vår jord, finns ingen art som är så vidrig som vår.
    Det är detta som är så sjukt - ligger mitt människovärde i huruvida min mor vill ha mig? Är jag önskad är jag en bebis i magen, är jag oönskad är jag ett embryo. Det är en dubbelmoral utan dess like.

Ingen art är så vidrig som vår, skriver du. En vidrighet vår art gör är att vi dödar vår avkomma med vett och vilja.
  • Anonym (civilkurage)
    Anonym (anonym) skrev 2015-10-04 21:00:46 följande:
    Bland annat genom livshistorier dömda brottslingar har och i de berättelser människor med psykisk ohälsa berättat.
    Du tror uppenbarligen att oälskade barn i majoritet får ett bra liv?
    Maskrosbarn är en beteckning på barn som trots en dålig barndom klarat sig dessa är de få procent som blir hela människor trots att de haft en dålig barndom, de vars historia inte är intressant är alla missbrukare, kriminella, trasiga människor som inte klarar vardagen.
    Men då kanske vi ska döda dem nu då, de som inte klarat sig? Förr eller senare liksom?
  • Aniiee
    Anonym (civilkurage) skrev 2015-10-04 20:47:41 följande:
    Var finns det siffror på ATT de ändrar sig?
    Will you be forgiven when the cold grave has come?
  • Anonym (civilkurage)

De får kanske ingen chans att ändra sig eftersom de gör abort istället

• Aniiee
    Anonym (civilkurage) skrev 2015-10-04 21:03:13 följande:
    Det är detta som är så sjukt - ligger mitt människovärde i huruvida min mor vill ha mig? Är jag önskad är jag en bebis i magen, är jag oönskad är jag ett embryo. Det är en dubbelmoral utan dess like.

Ingen art är så vidrig som vår, skriver du. En vidrighet vår art gör är att vi dödar vår avkomma med vett och vilja.
    Vilket vi inte är de minsta ensamma om, som människor...
    Will you be forgiven when the cold grave has come?
Svar på tråden Barnmorska vill ej genomföra aborter - stämmer landstinget