Barnmorska vill ej genomföra aborter - stämmer landstinget
Det är en kvinna med civilkurage som träder fram och inte deltar i slaktandet!
Abort är ingen vård och ingen mänsklig rättighet! Samvetsklausuler är inget konstigt och de finns i flera Europeiska länder.
Man behöver inte vara religiös för att se att det är fel att var fjärde graviditet i Sverige slutar i en abort. Jag mår illa av dubbelmoralen i Sverige! Här inne på familjeliv kan man läsa många inlägg där man talar om bebisen i magen - så länge som barnet är önskat. Inlägg om smärtan med oönskade missfall. Så fort det är oönskat barn - då plötsligt är det en cellklump vi talar om!
Fram för fler barnmorskor som vägrar abort! Man ska kunna vara i livets tjänst utan att behöva tjäna döden. Å vad illa jag mår över att bara sitta i ett väntrum hos barnmorskan och veta att det här är dödens väntrum för så många.
Tack och lov att det finns människor som träder fram och tar bladet ur munnen!
Ni som anser annorlunda är SÅ hjärntvättade av den här kulturen ni vuxit upp med. Som inte inser att ni inte har rätt över NÅGON ANNANS kropp, nämligen den i magen. Ni har ju själv samtyckt att det lilla livet placerades där. Mindre än en procents fall av abort handlar om våldtäkter eller incest. Den vanligaste förekommande aborten handlar om dålig familjeplanering! Och där bör vi kvinnor (och även män måste jag säga) ta vårt ansvar.
Var inte så själviska! Barnet har all rätt till din kropp! Det har inte valt att placeras hos just dig. Det är du som har valt det, direkt eller indirekt. Sex kan resultera i graviditet. Det vet vi som har haft så gedigen sexualundervisning i skolan. Det finns INGEN ursäkt för de allra flesta.
Massor av barn har börjat sina liv i misär och ändå blivit stora hjältar i historien. Om du inte vill ha barnet när det är fött - lämna bort det då! Men ta inte livet av det!
Kvinnor blir kränkta idag när barnmorskan ställer frågan om barnet skall behållas eller ej. Vilken ondska att vilja döda sitt eget barn. BARN!!! All dna finns där från början! Annars får du förklara för mig exakt när ett barn blir ett barn.