Jasmin Karlsson skrev 2016-05-15 18:13:32 följande:
Jag fortsätter följa er trots att jag inte är gravid längre ;).
Lillan är ju nu 5 dagar och det känns lite som att kämpandet bara fortsätter. Smärta av eftervärkar (som tack och lov haft försvunnit nu), smärta av såriga bröstvårtor, kämpande med ammandet. Men det är inte så farligt ändå, lillan är så duktig. Hon är jätteduktig på att amma och gnäller bara ibland. Men ammandet/mjölken kommer inte igång, precis som med mitt första barn. Varit på BVC och lillan har gulsot. Nu har jag börjat pumpa (kommer bara droppvis) och ge ersättning. Är väl bara en tidsfråga innan jag går över till ersättning helt. Har läst så mycket på internet och jag tror faktiskt inte på det här att "alla kan amma". Bara för att man har bröst behöver det inte betyda att de fungerar normalt. Det är ju lite som att säga att bara för att man har livmoder och äggstockar att alla kan bli gravida! Jag ger det ett ärligt försök, men kommer inte hålla på i flera veckor med det här. Nu med ersättningen har jag en nöjd bebis som sover fint i timmar och med min tidigare erfarenhet finns inget som tyder på att jag kommer få normal mjölkproduktion..
Klart du ska följa med oss.
Tror som dig med, för vissa funkar inte amningen och istället för att stressa upp sig och ha en hungrig bebis, så är det då bättre med flaska.
En kompis till mig...varken hennes mormor, mamma eller hon själv har kunnat amma!