• Gweny

Gravid efter IVF hösten 15

frucgsvensson skrev 2016-05-13 11:13:13 följande:

Tur att man inte är ensam om svullnaden! Har också svårt att böja fingrar och jag har så sjukt ont i alla leder i kroppen! Tårna gör t.om ont. Har börjat få ta alvedon innan jag lägger mig nu, funkar hyfsat. Phu..

Bra det funkar lite med alvedon. Jag har förutom detta även fåttven nerv i kläm i ena benet och kan göra så jädra ont imellanåt och svårt att gå.

Varit hos sjukgymnast, men inte mycket som kan göras tyvärr.
  • Gweny
    Sookie85 skrev 2016-05-14 11:32:05 följande:

Ja mitt första barn, så vet inte riktigt hur allt fungerar. Fick dessa värkar inatt igen i ca 20 min, tog alvedon och kunde somna om. Segt om det ska hålla på i flera veckor :(

Jo vissa får tyvärr dras med det, tufft. Prata med din BM mer och se vad hon säger.

Jag hade " bara"det så 2 dygn före förlossningen började med 1a, men var uttröttad vid det laget...

Hade inte koll på att man kunde få hjälp med mer smärtlindring/sovdos.
  • Gweny
    Sälma Riit skrev 2016-05-15 09:53:14 följande:

Jag överlevde Eurovision och har inte fått bebis än. Men idag mår jag sämre och måste nog tillbaka till sjukhuset. Jobbigt nu, men bara en vecka kvar.

Jag är ju anonym här, men har inget emot om ni skulle få reda på vem jag är. Är ju verkligen inte känd, men bloggar och vill inte att en googlesökning ska få träffar i en ivf-tråd på Familjeliv. Men hur som helst. Idag är det en artikel i SvD om Familjeliv och jag är citerad! Jag antar att ni kan gissa vem som är jag och nej, jag heter inte Sälma på riktigt ;)

www.svd.se/varfor-tycker-alla-sa-illa-om-familjelivse/om/svds-kulturmagasin

Jag klarade det också! Varit kul med en tjejhelg innan bebisen kommer.

Dock varit jobbigt med benet, nerv i kläm, men fick det vara värt.

Gått in i v.37 idag! Så nu får h*n gärna komma närsom, helst innan BF.
  • Gweny
    Sälma Riit skrev 2016-05-15 13:46:07 följande:

Jag hänger på BB nästan varje dag. Vill nu mer och mer att de sätter igång mig. Orkar ärligt talat inte mer nu.

Nä uch vad jobbigt! Men vad säger dem om det då?
  • Gweny

Hoppsan>> kul få uppdatering och att det går bra med henne. Mysigt med syskonen också.

• Gweny
    Sälma Riit skrev 2016-05-15 16:02:40 följande:

Det blir igångsättning på tisdag! Så lättad nu.

Nämen så bra!! Väntar vi på roliga uppdateringar snart då.
  • Gweny
    Sälma Riit skrev 2016-05-15 16:44:55 följande:

Jag lovar att hålla er uppdaterade! Ska nu stå ut i två dygn med mitt nya hemska illamående. När jag ser ljuset i tunneln är det betydligt lättare.

Ja nu har du ett målsnöre och din finaste belöning i din famn snart!!
  • Gweny
    Jasmin Karlsson skrev 2016-05-15 18:13:32 följande:

Jag fortsätter följa er trots att jag inte är gravid längre ;).

Lillan är ju nu 5 dagar och det känns lite som att kämpandet bara fortsätter. Smärta av eftervärkar (som tack och lov haft försvunnit nu), smärta av såriga bröstvårtor, kämpande med ammandet. Men det är inte så farligt ändå, lillan är så duktig. Hon är jätteduktig på att amma och gnäller bara ibland. Men ammandet/mjölken kommer inte igång, precis som med mitt första barn. Varit på BVC och lillan har gulsot. Nu har jag börjat pumpa (kommer bara droppvis) och ge ersättning. Är väl bara en tidsfråga innan jag går över till ersättning helt. Har läst så mycket på internet och jag tror faktiskt inte på det här att "alla kan amma". Bara för att man har bröst behöver det inte betyda att de fungerar normalt. Det är ju lite som att säga att bara för att man har livmoder och äggstockar att alla kan bli gravida! Jag ger det ett ärligt försök, men kommer inte hålla på i flera veckor med det här. Nu med ersättningen har jag en nöjd bebis som sover fint i timmar och med min tidigare erfarenhet finns inget som tyder på att jag kommer få normal mjölkproduktion..

Klart du ska följa med oss.

Tror som dig med, för vissa funkar inte amningen och istället för att stressa upp sig och ha en hungrig bebis, så är det då bättre med flaska.

En kompis till mig...varken hennes mormor, mamma eller hon själv har kunnat amma!
  • Gweny
    frucgsvensson skrev 2016-05-16 11:19:01 följande:

Har haft en ihållande mensvärk nu i några dagar, till och från. Inte som värkar liksom, utan det har känts ungefär som växtvärk. Värker i ländryggen, fram mot magen och ner mot benen. Vad kan detta vara? Någon förberedelse av något slag? Har även fått varit och gjort nummer 2 flera dagar irad, och det har inte hänt sen jag blev gravid!

Låter som förvärkar. Vila & ta Alvedon, men blir det ondare och tätare så....

Tömma sig ordentligt och flera ggr är ofta vanligt dem sista veckorna och för många ett bra tecken på att det närmar sig.

Spännande!
  • Gweny
    frucgsvensson skrev 2016-05-16 13:43:49 följande:

Jasså? Jag trodde förvärkar var som en sammandragning typ fast att det gör lite ont? Svårt att veta då man är förstföderska. Hur som helst så lär det visa sig, men det är roligt att veta om och hur kroppen förbereder sig :)

Är inte säkert såklart, men min tanke, förvärkar & värkar kan ofta kännas på dem ställena, inte bara magen som man kan tro.

Så få skön hård massage på ryggen av sin karl kan vara skönt när det blir mer regelbundet.
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15