• Gweny

Gravid efter IVF hösten 15

Frucg>> uch låter inte roligt för dig! Hoppas du får möjlighet att vila emellanåt.

Själv så svullnar. Mina ben och händer lätt upp och får lite sammandragningar när jag går.

Ska till BM idag, se om h*n rört sig mer neråt.

Hoppsan>> kul höra från dig! Kan tro det var omtumlande med snitt! Vet du när ni får åka hem?

• Gweny
    Jasmin Karlsson skrev 2016-05-03 09:39:05 följande:

Jag var på läkarbesök igår. Är tydligen öppen 3 cm. Så spännande nu! Men det jobbiga är att man inte vet när det ska starta. Jag frågade läkaren om det kan ta 2 veckor till och det sa hon att det kan!? Helt otroligt att man kan gå öppen 3 cm så länge! Eller så sa hon så bara för att jag inte ska ha några förväntningar. De kommer iallafall inte låta mig gå över mer än 1 v över tiden, så jag har ju en sluttid iallafall. Jag har sammandragningar och ibland förvärkar men inte särskilt mycket just nu... Läkaren frågade var jag bor (hur långt jag har till sjukhuset) och tror det kommer gå fort när det väl sätter igång. Och det är ju bra om kroppen kan göra förarbetet utan att man känner så mycket ! :)

Oj! Spännande! Men du har inte märkt av slemproppen som gått då? Vilken vecka är du i?
  • Gweny

Var hos BM idag, hon tyckte jag hade lite högt blodtryck, så får tillbaka redan nästa vecka. Sockret, urinen var bra och hjärtljuden låg på 145.

Dock så tror hon att busungen lagt sig på tvären nu! (låg med huvudet neråt sist)

Så det ska hon kolla upp igen också.

Måtte h*n lägga sig ordentligt igen. Vill helst inte åka på vändningsförsök... :/

Har dock några veckor kvar, så h*n hinner lägg sig rätt. (v.35 nu)

• Gweny
    frucgsvensson skrev 2016-05-03 22:30:25 följande:

Vändningsförsök låter inte alls roligt. Har du gjort det förut?

Hoppas lillen vänder sig själv och fixeras innan det är dags.

Nej inte behövt det. Så hoppas det är tillfälligt. Omföderskor har oftast att barnet lägger sig neråt senare och ibland fixerar sig först vid förlossning, men på tvären blir det ganska kört.

Men men...än finns tid.
  • Gweny

Junilängtan>> jag har också bara 2 par, slarvar dock att använda dem. Fast är nästan värre med fingrarna just nu. Små prinskorvar!

Sälma>> sover faktiskt hyfsat än så länge, men känner mig inte smidig att vända mig.

Jag är tät i näsan sen ett tag tillbaka...varit det med tidigare också. Jobbigt, tur det finns nässpray utan konsv.medel!

• Gweny

Junilängtan>> ja imellanåt blir det jobbigt att böja & använda fingrarna. Bättre när jag sitter och vilar.

Jasmin>> ok! Hoppas du inte behöver gå för länge nudå!

Lulak>> så skönt att den vänt sig! Hoppas min också gör det snart.

• Gweny
    Jasmin Karlsson skrev 2016-05-06 03:56:20 följande:

Mitt i natten. Vaknade för ca 1 timme sedan med förvärkar/värkar. De kommer som i vågor och är en helt ny typ av smärta. Gör ordentligt ont men helt överkomligt... Nu måste det väl ändå vara igång?! Svårt att fördriva tiden mitt i natten utan att väcka nån... V 37+5 nu

Åh låter ju väldigt lovande! Vi väntar med spänning på uppdatering!
  • Gweny
    Jasmin Karlsson skrev 2016-05-06 15:50:00 följande:

Gaah! Värkarna avtog. Nu är det bara som förvärkar ibland oregelbundet och lite molvärk/ryggont.

Nej? Trodde ju säkert du skulle snosa bebbe nu!

Vilken liten retsticka.
  • Gweny
    Lutetzia skrev 2016-05-07 20:36:46 följande:

Jag har varit på ultraljud nu för att se hur moderkakan låg. Den var ju föreliggande på RUL. Nu hade den i alla fall flyttat sig och var placerad i framvägg till höger. jag kommer kunna föda normalt. Jag har inte riktigt kunnat förbereda mig tidigare, så nu bokar jag in oss på profylax och beställer böcker om förlossningar.

Har också börjat samla ordentligt med vätska. Så jobbigt i värmen, fötter och händer bultar när jag är ute och går men jag vill ju ändå röra på mig... Har inte testat stödstrumpor än men ska gå och köpa i morgon. 

Så bra moderkakan ändrat läge!

Jag har också blivit svullen dessa dagar, både fötter & händer. Svårr böja fingrarna ibland. Stödstrumpor har jag, men tar inte bort helt ändå. Mycket högläge.
  • Gweny
    Sälma Riit skrev 2016-05-09 15:03:19 följande:

Nu har jag steppat upp detta med havandeskapsförgiftning och hänvisas till förlossningen för vidare undersökning. Var med om detta sist också och behöver inte betyda att jag ska förlösas snart, men risken har ökat. Är inte odelat negativ till detta men havandeskapsförgiftning är ju inget kul att åka på så håll gärna tummarna för mig att jag slipper det!

Håller tummarna! Har du fått sämre med blodtrycket och i urinen?

Ska själv på min extrakoll imorgon....hoppas inte det visar värre
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15