• Gweny

Gravid efter IVF hösten 15

Lulak1 skrev 2016-02-29 11:24:27 följande:

Hej, 

Det var länge sen jag skrev här och kanske ingen kommer ihåg mej :) .

Hoppas alla mår bra och snart ska vi ha underbara bebisar. 

För oss allt funkar ok  so far och imorgon börjar v 30 :) .

Är förfarande förkyld men det ska bli bra till slut, hoppas jag .

Jodå! Åh bara 10v kvar för dig. Spännande!

Själv i v.26 nu.
  • Gweny
    Lulak1 skrev 2016-02-29 18:13:40 följande:

Gweny :) det går sakta men säkert . 

Tänker efter påsk att förbereda bb väska :) . 

Orkar mindre varje dag .

Ska nog också börja packa väskan om några veckor. Lägga i alla papper iallafall. SU ville vi skulle lämna ett som dem får sen...
  • Gweny
    TwinkyIVF skrev 2016-02-29 19:19:38 följande:

Någon av er här som ska göra tillväxt ultraljud pga att det är IVF graviditet? Har någons NM sagt något?

Hmm nä inte jag iallafall. Varför tycker dem det behövs när man gjort IVF?
  • Gweny

Hmm ok. Konstigt att det skiljer sig så.

Har ni blivit drabbade av att Sophiahemmet stänger ner redan i maj? El har ni tänkt andr ställen? (ni i dem trakterna)

Jag tillhör NÄL själv.

• Gweny
    Hoppsan2016 skrev 2016-03-01 19:34:26 följande:

Först skulle södra BB stänga, sen den 16 augusti även BB Sophia . Men nu har BB Sophia meddelat på Facebook att deras förlossning stänger redan 16 maj!!!!! Tack för den. Känns så jävla bajs nu!!!!! Så jag har drabbats redan 2 gången haha

Det är ju riktigt dåligt...suck, hur tänker dem?!
  • Gweny

Idag fick jag brev från FK och min ansökan om grav.peng är godkänd! Sån lättnad. Ihop med semester så blir det att jag gör min sista dag 1/4.

• Gweny
    frucgsvensson skrev 2016-03-04 11:16:05 följande:

Jag förstår dock inte vilka datum det är jag ska skriva på den här försäkran som de skickade med själva beslutet? Vet du?

Nä jag fattade inte den heller riktigt!! Tar också några sem-dgr.

99 dgr kvar idag, 2-siffrigt!
  • Gweny
    Jasmin Karlsson skrev 2016-03-09 12:04:59 följande:

Var visst väldigt längesen jag skrev här.

Jag är i v 30 nu. Förra veckan var jag på tillväxtultraljud för kontroll hur tvillingarna växte. Det visade sig att den ena tvillingen dött. Och det hade hänt ca i v 20. Blev väldigt chockad och ledsen! Det börjar kännas bättre nu, men jag sörjer fortfarande... Den andra bebisen var perfekt storlek, och den sparkar och har sig hela dagarna! Nu är jag sjukskriven, är mest hemma och vilar. Börjar se ljuset i tunneln litegrann och har vågat mig på att förbereda lite för bebisen som ska komma. Men är orolig att nåt ska hända henne också...

Men fy så sorgligt! Chockartat det måste ha varit.

Kram!

Skönt du får vara sjukskriven och den lilla i magen busar runt.
  • Gweny
    Lutetzia skrev 2016-03-09 11:44:05 följande:

Hallå, hur går det för alla?

Jag är i v 25 och har åkt på en riktigt superförkylning och ligger hemma däckad. Bebisen i magen sparkar allt mer för var dag som går och nu kan min man också känna sparkarna (det tog ett tag). Magen har växt en del och jag har fått VÄLDIGT bra aptit, lite för bra tror jag. Från att ha stått rätt still på vågen ligger jag nu på 4 kg plus. Inget jag hetsar upp mig över men ska försöka att ta det lite försiktigt med onyttigheter i alla fall. Har också hunnit varit på föreläsningar på MVC om förlossning och tiden efter bebisen kommit.

ALLT känns så overkligt på något sätt, när man har väntat och längtat så länge. Snart fem år sen vi pratade om att börja försöka få barn och nu händer det äntligen, vår lilla bebis kommer om mindre än fyra månader.

Jo jag mår bra. Är i v.27 och full fart i magen. Helt fantastiskt att om 3 mån kommer h*n! Sånt mirakel. Lovade skicka bild & hälsning till SU sen.

Gör min sista arb.dag 1/4, ska bli skönt.

Har dock inte någon aptit/hunger, fast jag mår bra. Bara gårt upp 1 kg, men har övervikt sen innan så.

Får lite svullna ben på kvällen el när jag jobbar.
  • Gweny

Idag är det 3 mån kvar för mig! Känns helt otroligt.!

I April väntas föreläsning om förlossningen, föräldrakurs (sambon ville gärna gå) och shoppingresa till Ullared.

Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15