• Gweny

Gravid efter IVF hösten 15

kan bb/förlossningar bli fullbokade innan? Oj lite stressigt. Visste jag inte det kan bli så.

Hoppas själv få slippa skickas vidare från vårat.

10 mil till nästa närmaste

Hoposan>> Mina har inte reagerat på jordgubbar, utan fick tips att undvika för risken med utslag osv. Men kanske värt chansa då?

• Gweny

Gick in i V.33 i söndags och idag är det "bara" 53 dagar kvar!

Idag träffade jag min BM igen. Alla mina värden var bra och hjärtljudet låg på 150 även denna gång. Jag bad henne känna hur h*n ligger, då jag känt mycket skav nertill och tänkt att huvudet nog är nertill nu. Det var det också, men fortfarande ruckbart.

Träffade oväntat på en arb.kamrat i väntrummet, vi har pratat en del och vet att hon vill ha en till. Hennes sambo är mer osäker, då han har sen innan med.

Men då berättar hon att dem fick upptäckt att hon var i v.22!! (nu v.24) så det blev snabbspolning. ;)

• Gweny
    frucgsvensson skrev 2016-04-19 16:00:18 följande:

Oj! Vilken överraskning! Förstår dock inte hur man INTE kan märka att man är gravid, speciellt i den veckan!? Då kände ju iallafall jag rörelser och magen var stor. Kul för dem, men vilken chock! :)

Eller hur! Ändå 2a barnet och hon är smal för övrigt.

Helt otroligt. Hennes gubbe var ganska chockad.
  • Gweny
    frucgsvensson skrev 2016-04-21 15:34:48 följande:

TUL idag då. Allt såg perfekt ut! :) han väger ca 210"g nu och ligger fortfarande med huvudet neråt och rumpan uppe vid min magsäck typ.

Skönt att allt såg bra ut :)

Fick en bild på näsan och munnen lite underifrån, framifrån. Hoppas bilden hamnar åt rätt nu så ni kan se :)

Så skönt det såg bra ut! Men jag hoppas du menar 2100...och inte 210.

Hade lite svårt att tolka bilden, men kul att få se igen.

Inte många veckor kvar för våra små.
  • Gweny
    frucgsvensson skrev 2016-04-23 00:08:46 följande:

Har haft ett tryck neråt mot hönan då jag är ute och går eller t.om. bara går inne på en affär. Det ilar och drar och känns som att jag är jättekissnödig. Förmodligen för att han ligger med huvudet neråt, men han är inte fixerad än. Sen får jag stundvis ont i ljumskarna vid förflyttning i sängen. Ligamenten kanske? Mycket krämpor nu känner jag. Tungt och jobbigt.

Min ligger också med huvudet neråt, dock ruckar så ibland vrider och grejar h*n, så det skaver och gör ont.
  • Gweny

Sälma>> hoppas du slipper få hav.förgiftning! Satte dem igång dig med 1a när du hade det?

Junilängtan>> hoppas verkligen du slipper gå tillbaka och jobba i v.37, känns ju inte realistiskt!

Går själv in i v.34 i morgon. Blir lätt trött på dagarna, så får väl försöka med mer järn. Lite svullen och h*n skaver nertill.... Så inte för jobbigt ändå, skönt nog.

• Gweny
    Sälma Riit skrev 2016-04-26 21:11:28 följande:

V 37 idag, spyr fortfarande men är iaf sjukskriven på heltid nu. Måste kolla blodtryck en gång i veckan. Det är kämpigt nu!

Men nu kommer nog ungen ut tidigare eftersom jag fått biljetter till Eurovisions familjefinal den 14:e :)

Men fy din stackare! Tur du är sjukskriven iallafall. En vän till mig hade så jobbigt med, blev tom inlagd och fick dropp. Bägge sina grav.

Jag har biljetter till fredagen jury på eurovision.

Hoppas man kommer kunna gå. Är i v.34 nu.
  • Gweny
    Sälma Riit skrev 2016-04-27 11:47:48 följande:

Ok kör till!

Va 36+1. På väg till gymmet. Har ett par felköpta gravidträningsbrallor under som jag är glad att ha nu, men som hånat mig under alla misslyckade ifv-behandlingar.

Inte dåligt att köra gym och träna så långt in i grav. Du får inte SD av det?

Fina magar ni har! Så nära nu, efter allt kämpande!
  • Gweny
    Hoppsan2016 skrev 2016-04-29 03:05:01 följande:

Vatten gick för en timme sen. På väg till förlossningen. Är i v 33+2

Oj spännande!! Lycka till.
  • Gweny
    Hoppsan2016 skrev 2016-04-29 14:22:42 följande:

Är på väg nu i en ambulans. Bebisen mår bra, jag mår psykiskt inte bra pga byte av sjukhus

Men uch vilken jobbig sits! Inget man behöver i en sån sits!

Är du öppnad något?

Tänker på dig, kram!
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15