• Gweny

Gravid efter IVF hösten 15

CarMa>> kraftigt överviktig. (tyvärr) varit normalviktig förr, men gick plötsligt upp massa i vikt. Visade sig vara sköldkörteln som spökade. Hoppas kunna gå ner lite efter grav.

Sälma>> ah oki, inget konstigt då för mig. Ja kommer säkert gå bra nu.

• Gweny
    Lutetzia skrev 2016-02-11 10:33:33 följande:

Jag är också överviktig (BMI 28) och har pendlat lite i vikt. Just nu ligger jag på 1,5 kg+ sedan inskrivningen, är i vecka 21. Är rädd för att gå upp massor i vikt och väger mig varje vecka. Försöker också tänka på vad jag äter mer än tidigare, vill ju att bebisen ska få i sig så nyttig kost som möjligt. Läste att flera andra har sköldkörtelproblem? Själv har jag hypo och fått Levaxindosen höjd, pga av att mitt TSH stigit.

Jo mitt levaxin höjde dem upp med en gång när jag ringde. Tar 125 nu.
  • Gweny
    hatten skrev 2016-02-11 11:06:02 följande:

Ser ni är några till som har hypothyreos. Vad har ni haft för tsh och t4 då ni gjort IVF? Och vad har ni nu och hur ofta ska ni ta blodprov under graviditet?

På IVF kliniken var de väldigt noga med alla värden men nu tycker jag de inte verkar tycka det är så viktigt.

Jag hade riktigt bra värden i början av graviditeten men nu då jag tog nytt prov i v 20 hade det blivit sämre.. inget som läkaren verkade bry sig om dock, och efter att jag läst på nätet så var det strax under vad det ska vara under senare delen av graviditeten, så kanske jag helt enkelt får lita på att det är ok. Hon tycker inte Heller jag behöver testa på nytt senare.. Jag hade nu tsh 2,90 och t4 9,?...

Jag får lämna prov varje månad nu. Sett bra ut.
  • Gweny
    Junilängtan skrev 2016-02-14 08:42:16 följande:

Haha alltså... Det är nog dags för mig att skaffa amningsinlägg snart! Imorse märkte jag att det läckt så mycket att det gick en intorkad rännil från det ena bröstet till det andra. Ber om ursäkt om någon är kräsmagad och blir äcklad ;)

ingen fara...jobbar inom vården, så är inte känslig.
    herregud, sen när väl mjölken kommit igång rejält, då är man verkligen som en läckande mjölkko.
  • Gweny
    frucgsvensson skrev 2016-02-15 18:07:10 följande:

Åh. Det är SÅÅÅ stressigt på mitt jobb nu (undersköterska). Vi har så mycket ordinarie personal som är sjukskrivna och har semester och det tas in vikarier som kanske inte varit hos oss så mkt. Är helt slut efter att ha jobbat fre-mån. Idag var värst. Haft så ont i magen (nedre delen) och varit uppsvälld hela dagen. Brukar känna lillen så fort jag lägger mig ner men har inte känt av honom alls ännu. Har läst att de kan bero på stress. Men man blir ju så orolig. Och jag som har gått ner till 75% för att få mindre timmar per dag osv.

Uch så jobbigt! Är själv usk(inom rehab) så vi har mycket tungt & stress. Har med mycket vikarier...

Har du skickat in för grav.peng? Jag gör det nu i veckan...
  • Gweny
    frucgsvensson skrev 2016-02-16 09:16:50 följande:

Usch. Det är så tråkigt. Å jag som har valt att jobba 75% för att få mindre timmar och liksom hinna koppla av mellan passen, men det blev som stressigare ju mindre timmar jag jobbar verkar det som.

Jo, jag skickade in det för 1-1/2 vecka sedan. Får väl svar snart. Isåfall får jag gå 6 April.

Planerar också att sluta jobba då. Hoppas det ska gå bra fram tills dess.
  • Gweny
    frucgsvensson skrev 2016-02-16 12:53:43 följande:

Idag var vi på återbesök för ultraljud då det såg ut som att vår lilla gosse hade vidgande njurbäcken.

Idag såg allt bra ut! :) så nu är allt som det ska. Skönt!

Jäklar vad de växer på 4 veckor!! Fick knappt plats där på skärmen. :)

Så skönt!! Ja otroligt vad dem växer på sig. Min 1a gick jag på överburnskontroller på...det var inte mycket åt gången man kunde se.

Men var fräckt att se
  • Gweny

Idag var vi på MVC och fick höra hjärtljuden för 1a gången. Min sambo blev tårögd. Låg på snitt 145.

Alla mina värden var bra också, så kändes skönt.

• Gweny
    Frutopia skrev 2016-02-16 16:24:10 följande:

Jag är orolig åt andra hållet. Kan jag amma? för mina bröst är torra, inte en tillstymmelse av mjölk så långt ögat når :)

Det är så olika för alla. Jag vet flera som inte läckt något och det sen gått bra.
  • Gweny
    TwinkyIVF skrev 2016-02-19 08:32:35 följande:

Åh grattis va bra! Vi va där för någon vecka sen också 155 låg vår lilla tjej på då

Härligt!

Det sägs ju att tjejer ligger över 140 och killar under. Vårt hoppade väldigt från 120-150 men i snitt på 145.
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15