Gravid efter IVF hösten 15
Jag går in i v.22 imorgon och kan känna buffar på magen nån gång per dag så, men känner i hur den grejar runt.
Igår kände sambon för 1a gången med, så mysigt.
Jag går in i v.22 imorgon och kan känna buffar på magen nån gång per dag så, men känner i hur den grejar runt.
Igår kände sambon för 1a gången med, så mysigt.
Frucg & Twinky> uch så jobbigt för er att ha det så! Hoppas det blir bättre snart.
Är själv skonad från det.
Var på RUL idag och i magen har vi en pigg och frisk liten tjej! Total lycka! <3
Hur har ni tänkt med föräldradagarna? Delar ni med er partner eller hur lägger ni upp det? Tar ni ut alla dagar i veckan (5 va?). Är nyfiken på hur ni andra ska göra. Själv sp vill jag vara hemma så länge ekonomin tillåter. Min man vill gärna också vara hemma, men jag kommer förmodligen hoppa in och jobba helger, men inte förrän 7-8 månader kanske.
Det är så svårt att planera, planerar jag på fks hemsida så känns det som att jag måste snåla för att kunna va hemma längre, 3 dagar första året och 5 dagar efter 1 år så räcker det till inskolning 15 mån. Nu är det ju även 90 dagar som är enbart för partnern också, troligen det som drar ner det?
Jag försökte få ihop på FK´s planering nu, men får det inte att gå igenom alls.
Är väl 300 sjukpenningnivå dagar vi får om ens partner ger alla dagar som går att ge? Då borde man ju kunna ta ut 5 dgr/v om jag börjar i slutet av juni 2016 och vill vara hemma till början av september 2017. går ihop med dagarna, men när jag försöker lägga på deras, så godkänns inte det, jag blir ju snurrig i huvudet.
Fick nu svar från en:
Du måste få dagarna överlämnade av pappan innan du kan planera för dem. Måste ske via en ansökan.
Åh, kan man vara hemma så pass alltså?
Har inte varit in på FK och sett/gjort något "test".
Men pappan kan alltså föra över dagar på oss om de vill?
Jag är helt ny på det här.
Kunde inte göra klart den, då hans dagar inte är överförda, men såg lite i snitt vad jag får ut i månaden... Blir ju inte rik direkt. :/
Så dåligt egentligen och dessutom behöva skatta på det lilla.
[quote=76300913][quote-nick]Sälma Riit skrev 2016-02-03 23:18:08 följande:[/quote-nick]Jag förstår din ståndpunkt men undersökningar har visat att inkomst inte spelar någon roll. I de fall kvinnan tjänar mer och till och med mycket mer tar hon ändå majoriteten av föräldradagar. Jag tycker att vi kan diskutera vad vi gör med ett så enormt generöst system som föräldraförsäkringen är och hur vi ska se till att det inte ska bidra till att kvinnor släpar efter än mer i löneutvecklingen, vilket till stor del beror på att kvinnor tar huvudansvaret för barnen. Kvoterade dagar tycker jag då är en bra lösning även om tre månader är tämligen lite i det stora hela. En bra början och jag vill gärna se vad det får för effekt. Och jag tycker att det är bra att sätta lite press på karlarna att ta ut lite ledighet. Både bra för dem, barnen och förhållandet![/qoute]
Fast vänta nu här.. Det var väl ingen som skrev något om att det är något FEL och att jag inte vill att min man ska vara hemma?
Men är det fortfarande helt ok att det är tvång jämt emot männen, likaväl som det ju är/har varit så att det är kvinnorna som ska vara hemma en viss tid? Vad sägs om valmöjligheter? Måste man sätta ett "männen SKA vara hemma si och så många dagar"?! Samma sak med kvinnorna! Varför kan inte jag välja att vara hemma i tre månader säger vi och resten får min man ta?
Personligen vill jag vara den som är hemma längst. Ochdet tror jag inte är så ovanligt heller, sen om det är jämställt eller inte, det bryr jag mig inte om. Alla får göra precis som dom vill och vad som fungerar för dom.