• Gweny

Gravid efter IVF hösten 15

Jasmin>> en på jobber fick tvillingar i höstas, hon tänkte inte heller bli sjukskriven. Hon fick till sig att många kan behöva bli det. Vi har ganska fysiskt och stressigt jobb. Sen märkte hon att det blev för mycket, så hon blev sjukskriven och var sen hemma. Väl hemma gick det dock bra och hon fick dem i v.37-38 nåt sånt. Födde naturligt.

• Gweny
    Sälma Riit skrev 2015-12-17 09:22:27 följande:

Också v 18, men RUL på måndag. Jag tror mig också känna rörelser, men det kan vara något annat.

Hade en fasansfull dröm inatt! Drömde att jag var ensam på RUL och liten var död. Jag skrek ut min sorg och ville ta livet av mig, men hejdade mig när jag kom att tänka på min son. Vaknade och grät av lättnad. 

Fyy vilken hemsk dröm!

Man kan verkligen få helknäppa drömnar när man är gravid.
  • Gweny
    Lulak1 skrev 2015-12-18 11:19:03 följande:

Igår hade vi RUL. Allt ser ut perfekt ut, så skönt att veta att allt bra innan JUL.

Snart halva tiden är klart. 

Önskar alla en mysigt och trevligt Jul !

Vad härligt! Nu börjar en mer spännande tid med mage som växer och mer rörelser. Längtar!

Du har ingen bild från rul?
  • Gweny
    frucgsvensson skrev 2015-12-19 14:22:12 följande:

Jag har börjat läka råmjölk! Redan i vecka 16 (snart 17). Är fuktig hela tiden.

Något jag blev orolig över var att det är lite lite blod i från ena bröstet, så det ska jag ta upp med min BM på måndag.

Råmjölk kan börja komma redan nu, men låter ju lite skumt med blod. Kanske bara är lite känsliga kärl nu.
  • Gweny
    frucgsvensson skrev 2015-12-19 23:35:12 följande:
    Jo, jag vet att det kan komma redan nu. Och jag har läst lite om blod och det bör undersökas vad jag förstår. Pratade med sjukvårdsupplysningen om det, men det kan tas ned barnmorska på måndag.
    ok, du får berätta vad hon sa...

Jag har iallafall gått in i v.16 idag, känns skönt det tickar på.
  • Gweny
    Sälma Riit skrev 2015-12-21 18:33:35 följande:

Rul gick bra och vi pustar ut! Imorgon v 19.

Så skönt!
  • Gweny

Ja fy...det vill man ju bli. Vi har ju gått igenom tillräckligt med oro och undran...

• Gweny

Vill önska er en god jul!!

Längtar lite extra till juldagarna nu, då vi kommer betätta för våra familjer på lite olika överrraskningssätt.

Dock blivit vrålförskyld nu, suck!

• Gweny

Frucg>> hoppas det inte blir för jobbigt för dig nu med all julmat och lukter som blir! Skönt att veckorna tickar på.

Junilängtan>> det ska jag göra.

• Gweny
    ettplusettlikamednoll skrev 2015-12-27 07:52:58 följande:

Ni  får gärna hålla alla tummar och tår ni har för mig och min man som ska på RUL i morgon!

Vi har redan sett en till synes frisk bebis på KUB-test i vecka 12+ men nu vill vi se en frisk och kry bebis imorgon också i vecka 18+3

Så kul med rul, kommer se bra ut!
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15