• Gweny

Gravid efter IVF hösten 15

hatten skrev 2015-11-05 17:45:57 följande:

Jag har tidigare mått ganska illa men det försvann nästan över en natt för några dagar sedan. Så jag är ganska rädd att det är ma/mf på gång.. är ändå bara i v 9+2 idag så illamåendet "borde" ju inte försvinna sådär bara redan.. Min bm tyckte jag skulle ta hcg prov, så det har jag tagit idag men skulle få svar först i morgon. Har även haft ganska så ont i magen de här senaste dagarna. Usch, vet inte hur man ska kunna gå vidare om det faktiskt är så :(

Fy så jobbigt... Men det kan ju gå upp och ner med symtom och det onda kan vara livmodern el ligament som drar och växer. Hoppas du får ett lugnande svar!
  • Gweny

Ringde min mvc och har inskrivning om 2 veckor, bm lät väldigt trevlig som jag kommer få.

Känns kemin inte bra, har man ju rätt att byta bm på mvc...

• Gweny
    mom2012 skrev 2015-11-06 11:23:55 följande:

Hoppar in här om det går bra. Plussade I slutet av oktober efter FET 16/10. Äntligen ett plus efter flera syskonförsök med IVF och med hjälp av immunsupport via Grekiska läkare. Trodde aldrig det skulle gå.

Nu är det den jobbiga väntan på det tidiga ultraljuden för att se att graviditeten är som den ska och hjärtat slår. Slits mellan hopp och förtvivlan, en del av mig är gravid den andra delen är negative och tror att det är en skengraviditet. Men jag har läst en del om tex druvbörd och då brukar HCG vara skyhögt (vilket det inte är, så jag borde kunna stryka det från listan av oro iaf).

Välkommen in & grattis! Ja det är ingen dans på rosor, man är orolig och har svårt att våga tro. Även fast jag varit på 3 vul!!
  • Gweny

Mom2012>> jag satte in 2-dgrs vid fet 21/9 och då skulle befruktning rälknas 19e... Finns uträknare här på fl, som man kan ställa in på befruk.dag och få fram BF. Är lite krångligt.

• Gweny
    hatten skrev 2015-11-06 16:23:46 följande:

Hcg värdet var inom normalvärdet men jag ska ta ett nytt på måndag för att se så det inte sjunker.

Har faktiskt mått lite illa idag så kanske det är ok ändå! Tänk att man kan vara glad över illamående! :D

Så bra dem har koll på det! Ja minsta grej man känner så blir man lättad. Jag mår mer dåligt när jag "mår bra/inget känner"
  • Gweny

Mom2012>> kan ju säga att fast 3 vul, så är jag ändå inte lugn! Svårt våga tro.

Jag har mest symtom på kvällen, men enorm hunger som kan komma närsom och kissar ofta.

• Gweny
    mom2012 skrev 2015-11-07 16:30:32 följande:

Hur långt gången är du gweny?

Går faktist in i v.10 idag.
  • Gweny

mom2012>> jag har inte fått mäta mitt hcg, men så länge det går i rätt riktning, så borde det ju vara bra för dig. hoppas så!

lulak1>> så skönt att det såg bra ut med KUB-testet!

Lutetzia>> känner igen mig i dina ord, man är orolig och jag har inte heller så mycket symtom. hade tyvärr också ma förra året.

Idag har jag iallafall pratat med en privat gyn i grannstaden, där jag gick istället för landstinget, då dem var kopplade till SU med. (allt gick så mycket fortare hos dem)
    Dem var iallafall väldigt förstående för min oro och jag ska få komma på ett UL hos dem om 3 veckor, men ifall vi inte klarar att vänta så älänge, kunde dem boka in det tidigare. jättegulligt av dem. Hoppas nu att det fortsätter se bra ut!

• Gweny
    CarMa skrev 2015-11-10 17:25:05 följande:

Och igår fick jag min andra blödning, är i vecka 9.

Inte lönt att stressa upp sig, dessutom bär vi var på ultraljudet i förra veckan sa läkaren att blödningar är fullt normala.

Jag har också blödit en del, man blir nojig. Men nu har det faktiskt varit lugnt ett tag.
  • Gweny

Hatten>> så skönt att det såg bra ut!

Frucg>> det tickar på! Är en lättnad näran når v13! Ligger en vecka efter dig.

Carma>> vid min td så blödde jag som en mensblödning i några dgr. Sen ca 3-4v efteråt kom en rejäl blödning med koagulerade klumpar...pågick i några timmar. Då trodde jag verkligen det var kört!! Men efter varje vul har det ändå sett bra ut. Så varit en omtumlande och chockande tid! Kanske var 2 från början...inte så ovanligt. Men jag är nervös än...hoppas det ska gå bra!

Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15