• Gweny

Gravid efter IVF hösten 15

Gick bra idag på vårt vul. Den lille sprattlade så gott och vi fick med fina bilder. Såå lycklig. Sånt litet mirakel. Första gången var h*n 4 celler stor på skärmen och nu armar och ben.

• Gweny

Tack ska ni ha!! Nästa gång blir det RUL i januari nångång... Vi får ringa in själva i v.15 och boka tid nämligen....

• Gweny
    Lutetzia skrev 2015-12-02 23:09:35 följande:

Gweny: Stort grattis! Så underbart!

Själv har vi haft vår inskrivning på MVC i dag. Jag ville ju inte boka tid förrän efter första ultraljudet. Allt gick bara bra och eftersom vi varit där förr så gick inskrivningen väldigt snabbt och lätt. Fick RUL och bokad till slutet av januari. Och föräldrarkurser i mars! Åh vad det går undan nu. :)

Roligt med massa att se fram emot! Även sen när man börjar känna bebisen röra sig.
  • Gweny

Här där jag bor måste vi själva ringa i v.15 till sjukhuset, för att få en tid till RUL.

Ska till mvc på måndag, så hoppas få numret då.

• Gweny
    Jasmin Karlsson skrev 2015-12-04 16:06:54 följande:

Idag fick jag hem mammakläderna som jag beställt för några dagar sen (kan rekommendera zalando.se!). Är supernöjd med allt! Nästan allt kan jag använda även med liten mage, bara att kläderna liksom har reservutrymme vid magen. Så jag kan använda det redan nu och kommer kunna spara det efter graviditeten. Förra graviditeten köpte jag inget särskilt, men den här gången tycker jag det var värt det, jag kommer att kunna använda kläderna mycket.

Idag fick jag litet bakslag med illamåendet. Jag var jättetrött i förmiddags, orkade knappt resa mig ur soffan och när jag väl gjorde det blev det tydligen för mycket för kroppen så jag spydde... Mådde halvdåligt efter det men nu känns det bättre igen. Konstigt...

Kul att kläderna var bra! Ska kika där då.

Har tittat mest på hm och bonprix.
  • Gweny

Jo tycker det blivit sämre med mammakläder i affärer tyvärr...

Går in i v.14 idag.

• Gweny
    Lutetzia skrev 2015-12-06 16:08:38 följande:

Mitt illamående har nästan helt gått över denna vecka. BM "varnade" att det kunde ske snart och att jag inte behöver vara orolig, men jag kan inte låta bli att bli lite orolig ändå. Hur är det med erat illamående?

Undrar också hur många ultraljud ni gjort? Jag har gjort ett VUL i v 8+0 och har sen bara RUL inbokat i v 18. Känns som så lång väntetid och jag funderar på att försöka boka ett där emellan.

Jag har gjort flera vul, men pga att vi trodde det blev mf 2 ggr med alla blödningar. Det tog hårt psykiskt, så jag bokade in ett extra i v.13. Kunde inte vänta tills rul.
  • Gweny

Lulak>> kul med v.18 och snart RUL!! Längtar till det.

Säng har vi fått redan från en vän, men vagn avvaktar vi lite med. Kikar runt dock. tror det blir en brio happy.

Jasmin>> fick du inte 2 babyboxar när det är 2 där inne?

• Gweny

Var förresten hos BM idag..alla värden var bra. Nu blir det inte besök förrän i februari igen. (mindre för omföderskor) men har RUL i januari iallafall.

• Gweny
    Jasmin Karlsson skrev 2015-12-07 19:09:37 följande:

Gweny: De hade inga inne så jag fick inte ens ut en. Jag har läst att man kan få två vid tvillingar, men har inte ansträngt mig för att få det. Tycker det är tillräckligt med jobb att få tag på en från alla ställen. Fast när jag fick från en blev jag sugen på det, har fått gratiskupong för en body, och då vill jag ju ha två matchande. Hmm, kanske borde fixa det...

Tycker jag du ska försöka.
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15