• Gweny

Gravid efter IVF hösten 15

Jasmin>> uch så drygt då! Värmen gör det tufft också. Mina fötter och fingrar svullnar lätt. Har lite tufft av värme i vanliga fall med.

Junilängtan>> håller med dig.. Superjobbigt med det mesta...svullnad, trötthet av värmen.

Ska dit extra för har fått högt blodtryck(inte haft innan) och se hur bebis ligger...var i tvärläge sist!

Inte visat något i urinen än...så hoppas på bra besked imorgon!

• Gweny

Hoppsan>> så skönt att vara hemma nu!

Jasmin>> Stort Grattis!! Äntligen.

Beklagar med tvillingen.

Har ni bestämt namn?

• Gweny
    Sälma Riit skrev 2016-05-10 09:08:02 följande:

Huvudvärk inatt så nu måste blodtrycket kollas igen. Det är igång nu känns det som...

Hur går det för dig Gweny? Inget i urinen än? Inte här heller som tur är men det kan ju ha ändrat sig idag.

Jo blodtrycket låg samma idag och inget i urinen eller allmäntillståndet, skönt. Jag ska dock dit varje vecka nu, känns bra dem har koll.

Nu hade även h*n vänt sig och ligger långt ner med huvudet, hoppas det kvarstår.
  • Gweny
    Sälma Riit skrev 2016-05-10 20:37:32 följande:

Jag var på MVC idag igen pga huvudvärk (är tvungen att höra av mig så fort något blir negativt) och då har det börjat sippra ut äggvita i urinen och blodtrycket var skyhögt. Väl på BB var allt ok igen. Ska dit på torsdag igen så nu känns det som att det kan bli igångsättning när som helst. Men jag är längre gången än du väl? V 38+0 idag för mig.

Oj hoppas det inte blir ännu värre för dig! Se hur det blir med igångsättning då.

Jo du ligger lite före, jag är i v.36.

Du får uppdatera hur allt går!
  • Gweny

Så kul att det händer mycket i tråden nu och det närmar sig för alla och några fått.

Så länge som vi alla väntat!

Lulak>> spännande, nedräkning nudå.

Hey.orange>> jag är beräknad 11/6, så du kan ju hinna få före om din är tidig och min sen.

• Gweny
    Hoppsan2016 skrev 2016-05-11 13:07:31 följande:

Ja titta bara på mig haha. Hade bf 14 juni och jag "vann"

Ja vilken tjuvstart!
  • Gweny
    Lutetzia skrev 2016-05-12 23:25:27 följande:

Har haft en hel del sammandragningar och känt ett starkare tryck nedåt i dag och ilningar vid blygdbenet. Kan det vara så att bebisen är fixerad och det är trycket som jag känner? Hur är/var det för er?

Kan vara att den "borrar" sig ner, men kan fortfarande vara rörlig.
  • Gweny
    frucgsvensson skrev 2016-05-12 14:40:27 följande:

BM-besök idag. Alla värden såg bra ut. Jag har gått upp 10 kg såhär långt. Lillbebben är ruckbar, inte fixerad alltså vad jag förstår? Men huvudsaken att han ligger neråt med huvudet sa BM, och det har han gjort under alla undersökningar. V. 37 i tisdags.

Skönt allt var bra och han ligger kvar neråt.
  • Gweny
    Lutetzia skrev 2016-05-13 08:47:04 följande:

Ja kanske! Kändes faktiskt lite så. :)

Känner mig också så uppsvälld men min barnmorska säger att det inte är så mycket eftersom jag inte gått upp mer än ett kilo den senaste månaden... Men skorna är för små och har svårt att böja fingrarna. Händerna stör mig mycket eftersom jag jobbar på kontor och använder dator hela dagarna. 

Uch mina händer och fötter har svullnat rejält. Får knappt på mig några skor nu. Då är foppa bra.

Svårt när du måste jobba.. Jag har också svårt böja fingrarna ibland. Känner mig som en 80-åring ibland!
  • Gweny
    Sookie85 skrev 2016-05-13 12:53:34 följande:

Har en fråga om förvärkar:

Igår kväll hade jag jätte ont först i ryggslutet som varade över 1 timme, kändes som mensvärk fast mkt värre och det höll i sig hela tiden. Sen släppte det men kom tillbaka efter nån timme och då hade jag stark mensvärk i 20 min men nere i magen, kommer som kramper fast de håller i sig.

är detta förvärkar?? Idag mår jag bra igen....

Låter som det är det.

Ditt 1a barn? Det kan tyvärr hålla på så fram och tillbaka under många dagar olika länge.... Skulle det komma oftare och du inte får sova, så kan du åka in och få sovdos med dig hem.
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15