• Svar på tråden Majbebisar 2016
  • nonameleft
    mcflurry skrev 2015-12-01 22:26:57 följande:
    Ni som får sammandragningar..vad exakt är det? Å hur känns det? Är det farligt? Berätta gärna lite om hur man vet om man har sammandragningar..
    Jag hade väldigt mycket sammandragningar med min första (född 08). De startade rätt tidigt, kring vecka 20 och pågick sedan regelbundet under hela graviditeten. Sammandragningar gör inte ont men du kommer att veta exakt vad det är när det händer för dig. Glad Precis som namnet låter så drar livmodern liksom ihop sig och blir hård. Det känns liksom som att det stramar över hela magen. Så länge det inte gör ont är det absolut inte farligt. Har man däremot smärtsamma värkar som på verkar livmodertappen, då måste det kollas upp. Jag fick riktiga värkar i vecka 32 förra gången och då fick jag ta någon medicin som skulle stoppa värkarna och blev sedan ordinerad sängläge i 4 veckor för att sonen inte skulle komma ut för tidigt. De konstaterade då att livmodertappen hade förkortats avsevärt.

Denna graviditet kände jag första sammandragningarna redan i vecka 15 (g
    år in i vecka 20 imorgon). Att jag får mycket sammandragningar eller "förvärkar" nu beror garanterat på stress tyvärr.

Jag har heltidsjobb och har 2,5-3 timmar till och från jobbet varje dag. Har min son på halvtid hos mig (resten av tiden bor han hos sin pappa). Pappan till flickan i magen arbetar i London så jag är ensam om att sköta hemmet 95% av tiden. Jag bor i Frankrike så har ingen familj här. Vänner förvisso, men de har ju sina familjer och sitt. Har haft flera mindre njurstensanfall sedan som inte gjort mig mindre trött direkt. Att jag har hunnit fylla 40 hjälper säkert inte heller. 

N blev det mycket klagande här, sorry Flört Ibland känns det bara som att jag går på knäna av trötthet och detta trots att jag går och lägger mig 20-20.30 på kvällarna. Jag är i vanliga fall en väldigt aktiv person och jag känner liksom inte igen mig själv just nu. Någon annan som känner igen sig? 

• Randig
    Divander skrev 2015-12-02 09:27:14 följande:

Hej, har BF 11 juni. Men då jag väntar tvillingar kommer jag bli igångsatt i mitten på maj. Är det okej om jag är här då? :)

Ja det är klart:) så stor skillnad är det ju inte mellan maj o Juni.
  • Randig

Nu har vi vart på RUL:) Det blir en lillebror!!! Mitt BF datum blev dock flyttat till 29 April... men kommer nog få i Maj iaf, gick ju över 9 dagar med fösta barnet så..

Vilka mer har haft RUL eller ska ha inom närmaste dagarna:)? Har ni kollat kön eller ska kolla upp?

• mcflurry
    Randig skrev 2015-12-02 19:07:44 följande:

Nu har vi vart på RUL:) Det blir en lillebror!!! Mitt BF datum blev dock flyttat till 29 April... men kommer nog få i Maj iaf, gick ju över 9 dagar med fösta barnet så..

Vilka mer har haft RUL eller ska ha inom närmaste dagarna:)? Har ni kollat kön eller ska kolla upp?

Har rul exakt om en vecka

Dock vet vi redan kön eftersom vi gjorde fostervattenprov...vi väntar en liten tös
  • Snelson

Så mysigt att få se sin bebis! Vi hade ultraljud i v12 men det känns så längesedan redan, då hade vi bestämt att vi inte ville veta kön. Går in i v18 imorgon. Vi ska på RUL 21 dec och nu har vi ändrat oss och vill gärna veta kön om det går att se :)
  • Cherryay

grattis! :)

Vi väntar fortfarande på tid till rul, får den hemskickad i brev på posten och hoppas det ska komma ett brev i denna vecka, borde få en tid mellan jul och nyår så längtar efter ett datum att "räkna ner" till. Har inte varit på något ul eller gjort kub så rul blir ju vårt första riktiga "bevis" på att det faktiskt finns någon där inne, allt känns väldigt overkligt innan dess.

Vi har inte riktigt bestämt oss för om vi ska kolla kön denna gång, men lutar åt att vi gör det men däremot isf håller det för oss själva så det blir en överraskning för alla andra :)
  • Chreool

Rul på fredag. Så sjukt nervös så det finns inte! Men ska bli så skönt att ha de gjort :)

• evelina92

Grattis!! :D

Jag var på RUL i tisdags, allt såg bra ut och vi väntar en liten pojk ???? blev också flyttad!! Till 28 april :)

• chreb

Grattis! Vad kul, jag väntar också tvillingar.

Divander skrev 2015-12-02 09:27:14 följande:

Hej, har BF 11 juni. Men då jag väntar tvillingar kommer jag bli igångsatt i mitten på maj. Är det okej om jag är här då? :)

Svar på tråden Majbebisar 2016