• Svar på tråden Majbebisar 2016
  • Ananass
    evelina92 skrev 2015-11-25 11:46:15 följande:

Det har jag också haft, känns lite svårare att se bebismagen då, jag känner mig mest tjock om jag ska vara ärlig

Åh ja visst känns det overkligt? Är våran första också :) Har redan börjat kolla lite på vad som behöver inhandlas för det är en djungel... Jag kommer säkert köpa tusen saker jag inte ens behöver för man vet ju inte vad som kan komma till användning

Men vad SKÖNT! Det är så himla obehagligt att spy, usch, är så glad jag sluppit.

Helt underbart att flytta till hus ju! Vi får snällt bo kvar i en lägenhet på 4 våningen (utan hiss...) ett tag till

Det var en befrielse att få berätta, i alla fall för föräldrarna. Har varit svårt att inte säga något och det känns ännu mer verkligt när det är lite mer officiellt

Hahaha! Känner igen det där med att känna sig lat  Men man ska bannemig ta hand om sin rygg nu alltså, så kanske man slipper lite av problemen senare hoppas jag

Ja du det ska bli riktigt skönt med hus! Egen trädgård ( sen är det ju absolut ett plus att där finns både swimmingpool och utomhus jacuzzi ;) ) och att slippa dessa trappor!! Bor idag i en tvåa på tredje våningen, jag kan ju säga som så att jag hade aldrig klarat mig upp till fjärde våningen efter en jobbedag haha! :)
  • Ananass

Nu har vi fått lyssna på bebisens hjärtljud, helt underbart! Känns riktigt skönt att veta att det verkligen är någon där inne :)

• Krickelin med Naemi

Ananass åhh så mysigt .

Idag går jag in i v 15. Ett steg närmare rul, fortfarande en månad kvar men december kommer gå så sjukt fort med allt som ska göras . Jag vill redan börja boa in mig och orkar inte alls engagera mig i jobbet.

• anas998

Hej tjejer!
    Jag vill bara tipsa er om att jollyroom har black week denna veckan så ni har chans att fynda rejält. Jag köpte en babysitter med flera olika funktioner till 71% rabatt!
    Jag ville bara tipsa er. :)

• Chreool

Haha ja allt vart ju sjukt gott plötsligt :) men jag har försökt tänka mer på kosten nu än förr. Tänkte när jag redan skenat i vikt ( av inget) så det känns som att man bör vara lite försiktigare. Har du fått sug efter något speciellt när du börjat äta mera socker å sånt? Alltså jag har mandariner/clementiner.. Haha så d är ju tur att man int känner behov av att hälla i sig choklad fontäner eller liknande varje dag ;)

• Chreool
    nanm skrev 2015-11-25 11:31:35 följande:
    Varken jag eller min BM kan förstå hur min livstil/antal ökade kilo kan hänga ihop, men troligen så binder jag en massa vätska redan tidigare i grav, eller något sådant. 
    Men som sagt, alla kilo i världen är värda att gå upp sålänge bebisen mår bra, haha  (kommer säkert ta tillbaka detta i v.38 när jag är stor som ett hus Drömmer

Jodå, nog är jag andfådd! Låter som.....jag vet inte vad, en brunstig tjur när pulsen går upp :D 
    Det är otroligt mycket mer obekvämt att träna hårt som gravid, allt BLIR ju hundra gånger jobbigare, samtidigt så får man lyssna och åter igen lyssna på kroppen och känna efter hela tiden vad som bara känns 'jobbigt' och vad som faktiskt känns obehagligt/farligt. Ja du vet :) 

Äter numera både socker och gluten! Så sjukt gott som gravid, hihi :) 
    Haha inlägget här ovan skulle citeras till dethär men så vart det tydligen inte ;b
  • lamiette

Hej allihop, jag har inte skrivit i tråden på länge, men idag fick jag höra bebisens hjärtljud . Nu känns det bra, men dagen har varit jobbig. Egentligen hade jag inte besök bokat förrän 29/12. Jag fick väldiga sammandragningar från ingenstans (har inte gjort något speciellt eller haft det tidigare). Det höll i sig till eftermiddagen så jag ringde min klinik (går privat) och de så att jag kunde komma in direkt (jag kände mig såklart väldigt orolig, speciellt eftersom min sambo är på resande fot ett par veckor). De kollade hjärtljud och kände över min mage och allt var bra så förhoppningsvis avtar det onda (jag ska bara hålla tummarna att det inte blir någon blödning).

Så, idag var det iaf ett hjärta som slog som det skulle. Framöver håller jag tummarna .

• Jessica4

I helgen ska vi till min syster för att fira hennes son och jag har lite smått panik! Vi har inte berättat för någon att vi är gravida och vill helst vänta till efter ul innan vi berättar och helst enda fram till jul.
    Jag har svårt att dölja magen även fast jag har tjocka tröjor på mig och jag och min mamma kommer få sova i samma rum (sambon ska inte med) och då ska jag dölja mina mammajeans och dölja magen i pyjamasen. Jag vet inte ens vad jag ska ha på mig på kalaset. Får köpa en sopsäck eller nåt..
    Det kommer bli en intressant helg. Få se om nån kommer på mig! ;)

• emjh
    lamiette skrev 2015-11-30 20:34:59 följande:

Hej allihop, jag har inte skrivit i tråden på länge, men idag fick jag höra bebisens hjärtljud . Nu känns det bra, men dagen har varit jobbig. Egentligen hade jag inte besök bokat förrän 29/12. Jag fick väldiga sammandragningar från ingenstans (har inte gjort något speciellt eller haft det tidigare). Det höll i sig till eftermiddagen så jag ringde min klinik (går privat) och de så att jag kunde komma in direkt (jag kände mig såklart väldigt orolig, speciellt eftersom min sambo är på resande fot ett par veckor). De kollade hjärtljud och kände över min mage och allt var bra så förhoppningsvis avtar det onda (jag ska bara hålla tummarna att det inte blir någon blödning).

Så, idag var det iaf ett hjärta som slog som det skulle. Framöver håller jag tummarna .

Skönt att allt verkade bra. 
    Jag fick väldigt mycket sammandragningar tidigt när jag väntade nr 2, pga stress. 
    Så ta det så lugnt du bara kan. Jag fick tom. jobba hemifrån en del för att minska på stressen.  
  • emjh
    Jessica4 skrev 2015-11-30 20:59:42 följande:

I helgen ska vi till min syster för att fira hennes son och jag har lite smått panik! Vi har inte berättat för någon att vi är gravida och vill helst vänta till efter ul innan vi berättar och helst enda fram till jul.
    Jag har svårt att dölja magen även fast jag har tjocka tröjor på mig och jag och min mamma kommer få sova i samma rum (sambon ska inte med) och då ska jag dölja mina mammajeans och dölja magen i pyjamasen. Jag vet inte ens vad jag ska ha på mig på kalaset. Får köpa en sopsäck eller nåt..
    Det kommer bli en intressant helg. Få se om nån kommer på mig! ;)

Åh... mitt bästa tips för festkläder är en klänning som sitter åt lite upptill men blir vidare från bysten och nedåt. Eller byxdress med lite resår/skärp eller andra detaljer över magen, tycker inte min mage blir särskilt tydlig i den. 
Svar på tråden Majbebisar 2016