• Svar på tråden Majbebisar 2016
  • nonameleft
    Randig skrev 2015-12-02 19:07:44 följande:

Nu har vi vart på RUL:) Det blir en lillebror!!! Mitt BF datum blev dock flyttat till 29 April... men kommer nog få i Maj iaf, gick ju över 9 dagar med fösta barnet så..

Vilka mer har haft RUL eller ska ha inom närmaste dagarna:)? Har ni kollat kön eller ska kolla upp?

Jag har gjort 3 UL hittills. Nästa UL har jag den 21 december.

Det är en tjej i magen till storebrors förtjusning. Vilken sort var första barnet för dig?

Har ocks
    å fått flyttat BF. Ska tydligen ha på Valborg och inte i maj. Första barnet kom en vecka tidigt så tippar på att jag föder tidigare igen men man vet ju aldrig.
  • Divander
    chreb skrev 2015-12-03 07:44:46 följande:

Grattis! Vad kul, jag väntar också tvillingar.

Åh vad roligt! Tack och grattis till er med! :D
  • Randig
    nonameleft skrev 2015-12-03 10:51:12 följande:
    Jag har gjort 3 UL hittills. Nästa UL har jag den 21 december.

Det är en tjej i magen till storebrors förtjusning. Vilken sort var första barnet för dig?

Har också fått flyttat BF. Ska tydligen ha på Valborg och inte i maj. Första barnet kom en vecka tidigt så tippar på att jag föder tidigare igen men man vet ju aldrig.
    Vi har en liten grabb sedan innan så det blir 2 pojkar i denna familjen:) Kul att kunna hämta upp alla pojkkläde från källaren igen, samtidigt som jag gärna hade velat shoppa flickkläder, utbudet på flickkläder är ju så mycket roligare och större! och jag älskar att shoppa barnkläder:) Så det är egentligen den enda sorgen jag har med att aldrig få en flicka, men det är egentligen också den enda anledningen.

Kul om ni hade prickat in Valborg:) Det kan ju även hända oss. Men framförallt hade det vart kul om bebben kommer 2 maj för då fyller Pappan till barnet år^^ perfekt födelsedagspresent!
  • nonameleft
    Randig skrev 2015-12-04 09:47:13 följande:
    Vi har en liten grabb sedan innan så det blir 2 pojkar i denna familjen:) Kul att kunna hämta upp alla pojkkläde från källaren igen, samtidigt som jag gärna hade velat shoppa flickkläder, utbudet på flickkläder är ju så mycket roligare och större! och jag älskar att shoppa barnkläder:) Så det är egentligen den enda sorgen jag har med att aldrig få en flicka, men det är egentligen också den enda anledningen.

Kul om ni hade prickat in Valborg:) Det kan ju även hända oss. Men framförallt hade det vart kul om bebben kommer 2 maj för då fyller Pappan till barnet år^^ perfekt födelsedagspresent!
    Jag önskade mig nog lite i smyg en pojke till. Känner mig mer som en pojkmamma av någon anledning. Kanske påverkad också av att jag har världens gosigaste son redan Flört Nu är jag förstås lika glad ändå för en flicka och eftersom sonen så gärna ville ha just en syster så är det ju kul av den anledningen.

H
    åller med dig om att klädutbudet är desto större för flickor. Det är ju så mysigt att handla de där minikläderna och det kliar i fingrarna efter börja shoppa men känns lite tidigt än.

Ja, det blir ju en fantastisk födelsedagspresent för pappan. Du får knipa igen till 2a maj då  Skrattande
  • Chreool

Har gjort rul idag, var ju som tidigare nämt alldeles sjukligt nervös. Men vilken lättnad när hjärtat slog & allt såg jättebra ut. Där inne var en väldigt livlig liten tjej (det var otydligt men hon var väldigt säker trots allt på att det var en flicka). Nu är känslan sååå skön å man känner nästan att man vill fira me första klädesplaggen eller så.. Har någon av er handlat lite redan eller är det för tidigt? :)

• anas998

Jag är i vecka 16 och har köpt kläder, skötbädd och igår fick jag hem mitt black friday kap, en babysitter med flera funktioner :)
    Tycker inte det är för tidigt, man får köpa när man känner för det tycker jag :)

• Chreool
    anas998 skrev 2015-12-04 15:27:39 följande:

Jag är i vecka 16 och har köpt kläder, skötbädd och igår fick jag hem mitt black friday kap, en babysitter med flera funktioner :)
    Tycker inte det är för tidigt, man får köpa när man känner för det tycker jag :)

Nää egentligen kan man ju köpa fast i första veckan :) men känns som att de blir så mysigt och verkligt när man börjar handla :) har du tips på några bra sidor med fina prisvärda bodys osv? Tänkte utöver hm, kappahl, lindex, ja dem här vanligaste..
  • anas998

Vi köpte när vi var en sväng på Ullared. Men jag skulle också vilja ha tips på bra och billiga kläder :)

• Randig
    anas998 skrev 2015-12-04 23:28:24 följande:

Vi köpte när vi var en sväng på Ullared. Men jag skulle också vilja ha tips på bra och billiga kläder :)

Det enda jag kan komma på är barnloppisar men det är ju mest på vår och höst så nu får jag vänta:)

Där jag bor är det en jätte stora barnloppisar höst och vår där man kan köpa jätte fina begagnade kläder i fint skick, speciellt de mindre storlekarna kan ibland ha prislappen kvar!, för typ 10-20 kr plagget.

Typ 80% av all min sons kläder har jag lyckats köpa via dem loppisarna:) Både ytterkläder, skor och vanliga kläder.

Väldigt smidigt om man som jag är en shoppgalen mamma, men inte har överflöd av pengar.
  • Chreool
    Randig skrev 2015-12-05 08:31:36 följande:
    Det enda jag kan komma på är barnloppisar men det är ju mest på vår och höst så nu får jag vänta:)

Där jag bor är det en jätte stora barnloppisar höst och vår där man kan köpa jätte fina begagnade kläder i fint skick, speciellt de mindre storlekarna kan ibland ha prislappen kvar!, för typ 10-20 kr plagget.

Typ 80% av all min sons kläder har jag lyckats köpa via dem loppisarna:) Både ytterkläder, skor och vanliga kläder.

Väldigt smidigt om man som jag är en shoppgalen mamma, men inte har överflöd av pengar.
    Jag gillar också loppisar! Är bara alldeles för dålig på att ta mig iväg på dem. Här jag bor har vi inga speciellt bra barnloppisar just, men vanliga finns det ju. Har man tur kan man ju fynda där! Jag tycker det är jättebra att handla begagnade kläder så länge dem är fräscha! Å då kan man dessutom hitta sådant som inte alla barn har, som det annars kan vara när man bor på litet ställe å alla handlar i samma affärer :)
Svar på tråden Majbebisar 2016