Inlägg från: evelina92 |Visa alla inlägg
  • evelina92

Majbebisar 2016

Ananass skrev 2015-11-24 13:23:24 följande:

Hej tjejer, hur är det med er?

Jag har lite funderingar, vi har hittills bara berättat om graviditeten för min pappa och hans fru. Idag undrade dem varför jag aldrig pratar om graviditeten och bebisen och sånt, min pappas fru var själv gravid för 5-6 år sedan och hon påstår att från att hon blev gravid fram till förlossningen så ville hon bara prata om det hela tiden! Och jag kom då på att jag känner inget behov av att säga något, vet inte vad det skulle vara? Jag känner mig liksom inte gravid trots att jag ändå snart går in i v.16. Är det något fel på mig? Varför känner jag inget annorlunda? Borde vara överlycklig och sväva på moln enligt dem. Kanske blir det annorlunda när man fått något livstecken från magen, jag vet inte! Hur är ni? Känner ni er lyckligare eller annorlunda på något sätt? :P jag kan liksom fortfarande inte tro på det.

Jag har känt samma hela tiden, men nu när vi snart är i vecka 19 så börjar jag slappna av litegrann och då känner jag mig MYCKET gladare och vågar verkligen prata om graviditeten.
    Fick en blödning i vecka 15 som verkligen gjorde att vi inte vågade vara glada, blev helt chockade! Alla jag känner (och alla kvinnor i min släkt) har haft svårt att bli med barn och har dessutom fått en rad missfall, så jag har bara väntat på att det ska ske :/ jag hann inte ens få mens innan jag blev gravid, detta är första bebisen och det känns sjukt att man kan ha sån "tur". *peppar peppar*

Men som sagt nu börjar det släppa och den 1 december har vi RUL :D

Har ni gjort något tidigt ultraljud eller så? Läste att det får många känns så mycket mer verkligt efter att man faktiskt sett bebisen.

Vill ni veta kön?! Vi kommer inte kunna hålla oss om det går att se :D

• evelina92
    Ananass skrev 2015-11-25 08:59:26 följande:
    Åh den 1/12 är snart! Härligt :)

Vi har inte gjort något ultraljud än alls, har RUL den 15/12 vilket känns som en evighet :) imorgon vid 07.30 ska vi få lyssna på hjärtljud hos BM, det blir första livstecknet vi får :)

Vi kommer aldrig heller kunna hålla oss från att kolla kön, vi är så sjukt nyfikna! :D

Ja! :) Så himla spännande.

Ja, det gör ju det men jag tycker tiden och veckorna har gått helt sjukt fort! Fick veta i vecka 5 att vi väntar bebis och nu är det snart vecka 19 liksom, pang sa det bara!

Har det börjat synas något på dig? Är det första? :)

Vad skönt att få höra hjärtljud, man går ju nästan och tror att det inte finns något där inne. Jag känner mig inte gravid alls, har inga symptom (förutom att magen hårdnat och en bula syns när jag ligger på rygg) aldrig mått illa eller någonting :)

• evelina92
    Ananass skrev 2015-11-25 09:24:10 följande:
    Ja det är sant, tiden har gått sjukt snabbt hittills!

Jag har alltid haft rätt stor och fläskig mage, men jag tycker ändå att den står ut mera nu än innan, men det är det nog bara jag som tycker hittills :) den börjar även bli mer spänd och rund och lite mindre fläskig haha :P och min vinterjacka blir tajtare och tajtare över magen :P ja det är första :) tog 20 månader innan jag plussade för första gången, och nu känns det så overkligt och det kom så plötsligt trots många månaders försök, så man hänger inte riktigt med i svängarna haha :) är det första för er också?

Känner mig inte alls gravid trots att det molar och rycker i magen genom hela dagarna :) jag äter fortfarande piller mot illamående men har inte kräkt på en hel vecka, woho :D hoppas att det får vara så här nu, jag kan leva med morgonillamåendet men jag hatar att spy :)

Nästa vecka ska vi flytta till hus, min mamma och hennes sambo ska hjälpa oss, så vi funderar på att berätta för dem i helgen. Mest så de inte tycker jag är lat som kanske inte hjälper till så extremt mycket med det tunga :P får se om vi vågar efter att vi fått höra hjärtat eller om vi fortsätter att leva i förnekelse haha!

Det har jag också haft, känns lite svårare att se bebismagen då, jag känner mig mest tjock om jag ska vara ärlig Tungan ute

Åh ja visst känns det overkligt? Är våran första också :) Har redan börjat kolla lite på vad som behöver inhandlas för det är en djungel... Jag kommer säkert köpa tusen saker jag inte ens behöver för man vet ju inte vad som kan komma till användning Tungan ute

Men vad SKÖNT! Det är så himla obehagligt att spy, usch, är så glad jag sluppit.

Helt underbart att flytta till hus ju! Vi får snällt bo kvar i en lägenhet på 4 våningen (utan hiss...) ett tag till Flört
    Det var en befrielse att få berätta, i alla fall för föräldrarna. Har varit svårt att inte säga något och det känns ännu mer verkligt när det är lite mer officiellt Skrattande

Hahaha! Känner igen det där med att känna sig lat Tungan ute Men man ska bannemig ta hand om sin rygg nu alltså, så kanske man slipper lite av problemen senare hoppas jag Skrattande

• evelina92
    nanm skrev 2015-11-18 10:24:23 följande:
    Jag har också fått ryggvalkar, haha, känns otroligt ovant. 
    Äter ej socker, gluten, mjölkprodukter och tränar fortfarande crossfit 5 gånger i veckan samt har ett löppass på mellan 1-2.5 mil i veckan. 
    Jag har gått upp från 59 kg-68 kg från start av grav och spydde även en hel del där i början. 
    Det är märkligt hur olika alla är, och hur man kan gå upp så mycket som jag gjort TROTS en aktiv livsstil. 
    Ska bli kul ('kul') att se vad jag landar på när det är dags för förlossning :)
    Men gud vad du rör på dig! :O Vad duktigt! :D Önskar det fanns lite mer motivation hehe :P
    Vilken vecka är du i? :)

Borde man ha gått upp i vikt? Jag har gått ner 5 kilo :/ hade i och för sig lite att ta av innan, är 172 och vägde 76kg från början. Jag är i vecka 17 + 4 :)
  • evelina92
    Ananass skrev 2015-12-01 15:45:13 följande:

Åh i helgen så berättade vi för min mamma och hennes man :) hade köpt en napp som det stod "årsmodell 2016" på och stoppade den i en liten minitomteluva och gav till mamma, hon fattade direkt och blev jätteglad. Det var en mäktig känsla :D

Hahah men gud så gulligt!! Fan visst är det coolt att berätta? :)
  • evelina92
    Randig skrev 2015-12-02 19:07:44 följande:

Nu har vi vart på RUL:) Det blir en lillebror!!! Mitt BF datum blev dock flyttat till 29 April... men kommer nog få i Maj iaf, gick ju över 9 dagar med fösta barnet så..

Grattis!! :D

Jag var på RUL i tisdags, allt såg bra ut och vi väntar en liten pojk ???? blev också flyttad!! Till 28 april :)

Vilka mer har haft RUL eller ska ha inom närmaste dagarna:)? Har ni kollat kön eller ska kolla upp?

Svar på tråden Majbebisar 2016