• Avtrubbade

Ensamkommande kontra fattiga barn

Såg ett inslag på TV häromdagen om en ensamstående mamma med 4 barn. Hon var sjukskriven till 50% och städade 50%. Hon var tvungen att vända på slantarna och hade i princip aldrig kunna ta med sina barn på en semester. Nu snackar vi inte Maldiverna utan ingen semester alls. På något sätt hade hon fått hjälp från någon organisation att åka till västkusten i 4 dagar med sina barn. I inslaget sa man också att det var väldigt många barn som levde under dessa förhållande i Sverige 2015.

Vi har alltså inte råd att ge familjer med denna pressade ekonomiska situation stöd. I första hand handlar det ju om barnen här.

Min fråga är riktad till alla vänstermänniskor och journalister som oavkortat kallar mig för rasist när jag ifrågasätter att vi ska släppa in alla som vill komma och öppna våra hjärtan.

Hur långt är ni beredda att gå med kostnaderna för flyktingmotttagande. Enligt Aktuellt 55 miljarder 2015 fram till nu. Jag menar, hur kan det va så att det finns ytterligare miljarder att lägga när det inte finns några pengar till ensamma mamman?

Låt mig säga så här: Innan familjen med 4 barn som knappt åkt utanför sin stads gränser kan få ett stöd som ger barnen en värdig uppväxt tycker jag att det är dags att prioritera rätt. Trodde att det var solidaritet och rättvisa som stod högt på agendan för vänstern och journalistkåren.

Min fru jobbar på ett boende för ensamkommande barn. Förra helgen tog de alla barnen och körde iväg dem 35 mil till ett sommarland inkl övernattning. Underbart för dessa barn att få ha kul, skratta och leka. De har något att berätta för andra barn om.

Men mammans 4 barn då? Hon betalar ju ändå skatt till 50%

Jag köper inte det här, men så är jag ju tydligen rasist också...

• Svar på tråden Ensamkommande kontra fattiga barn
  • Anonym (Suck)

TS, vad är ditt svar på nedan fråga? Om du själv skulle bli sprängd..etc.

Anonym (Suck) skrev 2015-08-30 07:36:23 följande:

De här barnen har gått igenom ett helvete, som ingen som inte varit med om samma sak ens kan föreställa sig. Och vad är ditt fokus? Att gnälla och ställa dem mot "våra egna" som fått leva i fred till att börja med. Hur lågt kan man sjunka?

Om du själv skulle bli sprängd av en bomb i krig, hade du velat att någon visade empati mot ditt överlevande barn?

Självklart ska invandring diskuteras, effektiviseras, förbättras etc. Men denna trådstart är under all kritik. Och nej jag är höger.

• Nerfherder
    Anonym (Suck) skrev 2015-08-30 13:03:36 följande:

TS, vad är ditt svar på nedan fråga? Om du själv skulle bli sprängd..etc.

Jag säger det igen, även om du vet det redan
  • Anonym (Suck)
    Nerfherder skrev 2015-08-30 13:16:57 följande:

Jag säger det igen, även om du vet det redan

Vad menar du och är du TS?
  • Nerfherder
    Anonym (Suck) skrev 2015-08-30 13:26:41 följande:

Vad menar du och är du TS?

Du vet ju vad jag skrivit om detta redan
  • todo nada
    Anonym (imse vimse spindel) skrev 2015-08-30 12:33:46 följande:

Jag har redan gett dig alla länkar du behövde i en annan tråd, problemet med såna som dig att ni slår på skygglappar, tramsar sönder tråden med oneliners och annat skit och startar upp ännu en omgång i hamsterhjulet där allt går i en enda stor rundgång.

Den andra länken visar nått jag verkligen inte vill se i Sverige, hjärntvätt av barn, jag vill inte att dagiskompisar hos min dotter ska roa sig att halshugga vita varelser, det är kanske inte den värdegrunden vi önskar att folk ska ha i landet eller vad säger du?

Ja, tycker du det så.. En länk om en snubbe som beskriver hur medlemmar i en moské han aldrig ens besökt blivit ISIS krigare, och en video på en pojke som uppenbart har föräldrar som påverkat honom. Men som sagt, INGET av det du delat var relevant för texten du skrev i samma inlägg du delade länkarna!

Det finns gott om människor som manipulerar sina barn här också.

En gång när min fd skulle hämta dottern på dagis står en liten pojk på 3-4 år i dörren, pekar på honom ock säger "jag tycker inte om såna som du med svart hår". Så det där är inget fenomen som är specifikt för en viss typ av föräldrar från vissa delar av världen, att tvinga på sina barn dess egna värderingar.
  • Nerfherder
    todo nada skrev 2015-08-30 13:30:49 följande:

Ja, tycker du det så.. En länk om en snubbe som beskriver hur medlemmar i en moské han aldrig ens besökt blivit ISIS krigare, och en video på en pojke som uppenbart har föräldrar som påverkat honom. Men som sagt, INGET av det du delat var relevant för texten du skrev i samma inlägg du delade länkarna!

Det finns gott om människor som manipulerar sina barn här också.

En gång när min fd skulle hämta dottern på dagis står en liten pojk på 3-4 år i dörren, pekar på honom ock säger "jag tycker inte om såna som du med svart hår". Så det där är inget fenomen som är specifikt för en viss typ av föräldrar från vissa delar av världen, att tvinga på sina barn dess egna värderingar.

Varför hjälper du till att mata?
  • Nerfherder
    Anonym (imse vimse spindel) skrev 2015-08-30 13:36:08 följande:

Många länkar som tyder på vi har terrornärvaro i landet ja, (skygglappar på)

Jaha?

Ville pojken halshugga också på grund av hud/hårfärg?

Om inte så har ditt "exempel" ingenting med saken att göra, som vanligt då, (skygglappar på, svamla om nått irrelevant)

Kämpa kämpa måste upp på hetaste
  • todo nada
    Anonym (imse vimse spindel) skrev 2015-08-30 13:36:08 följande:

Många länkar som tyder på vi har terrornärvaro i landet ja, (skygglappar på)

Jaha?

Ville pojken halshugga också på grund av hud/hårfärg?

Om inte så har ditt "exempel" ingenting med saken att göra, som vanligt då, (skygglappar på, svamla om nått irrelevant)

Har jag skygglappar för att jag bevisade att din 1:a länk inte stämmer, eller för att jag tycker din andra länk, en video som är mindre än en minut på ett litet barn under störda föräldrars influenser är orellevant eftersom det sker överallt i världen?

Mitt egna exempel visar precis samma sak som din video, ett barn under påverkan av störda vuxna.
  • Nerfherder
    Anonym (imse vimse spindel) skrev 2015-08-30 13:45:20 följande:

(skygglappar på, svamla om nått irelevant)

Ja det händer lite överallt, halshuggning som fenomen har kommit även till Sverige.

Däremot så är det inget som vi bör inkludera i den svenska kulturen.

För tredje gången gillt: var är dessa dåd? Samt är du rädd för spöken?
  • todo nada
    Anonym (imse vimse spindel) skrev 2015-08-30 13:45:20 följande:

(skygglappar på, svamla om nått irelevant)

Ja det händer lite överallt, halshuggning som fenomen har kommit även till Sverige.

Däremot så är det inget som vi bör inkludera i den svenska kulturen.

Irrelevant för att jag slog hål på ditt inlägg och sårade ditt ego?

Dessutom borde du väl vara glad åt att jag visade att din 1:a länk var fel? Tänk att du annars hade kunnat tro att det som stod där var sant, och kanske bildat dig uppfattningar utifrån den falska informationen...

Så, varsågod antar jag .
Svar på tråden Ensamkommande kontra fattiga barn