• Avtrubbade

Ensamkommande kontra fattiga barn

Såg ett inslag på TV häromdagen om en ensamstående mamma med 4 barn. Hon var sjukskriven till 50% och städade 50%. Hon var tvungen att vända på slantarna och hade i princip aldrig kunna ta med sina barn på en semester. Nu snackar vi inte Maldiverna utan ingen semester alls. På något sätt hade hon fått hjälp från någon organisation att åka till västkusten i 4 dagar med sina barn. I inslaget sa man också att det var väldigt många barn som levde under dessa förhållande i Sverige 2015.

Vi har alltså inte råd att ge familjer med denna pressade ekonomiska situation stöd. I första hand handlar det ju om barnen här.

Min fråga är riktad till alla vänstermänniskor och journalister som oavkortat kallar mig för rasist när jag ifrågasätter att vi ska släppa in alla som vill komma och öppna våra hjärtan.

Hur långt är ni beredda att gå med kostnaderna för flyktingmotttagande. Enligt Aktuellt 55 miljarder 2015 fram till nu. Jag menar, hur kan det va så att det finns ytterligare miljarder att lägga när det inte finns några pengar till ensamma mamman?

Låt mig säga så här: Innan familjen med 4 barn som knappt åkt utanför sin stads gränser kan få ett stöd som ger barnen en värdig uppväxt tycker jag att det är dags att prioritera rätt. Trodde att det var solidaritet och rättvisa som stod högt på agendan för vänstern och journalistkåren.

Min fru jobbar på ett boende för ensamkommande barn. Förra helgen tog de alla barnen och körde iväg dem 35 mil till ett sommarland inkl övernattning. Underbart för dessa barn att få ha kul, skratta och leka. De har något att berätta för andra barn om.

Men mammans 4 barn då? Hon betalar ju ändå skatt till 50%

Jag köper inte det här, men så är jag ju tydligen rasist också...

• Svar på tråden Ensamkommande kontra fattiga barn
  • Nerfherder
    pellepelle skrev 2015-08-29 17:29:54 följande:

Åh jag som trodde att någon som svarar på mitt inlägg också har sett vilket inlägg jag har svarat på..ett inlägg som kanske handlade om Danmark.

*facepalm*

Tråden handlar fortfarande om Sverige. Journalist my ass
  • pellepelle
    Nerfherder skrev 2015-08-29 17:33:16 följande:

Tråden handlar fortfarande om Sverige. Journalist my ass

Men herregud, jag svarade på ett inlägg där det påstods att 77 % av det ensamkommande till Danmark var över 18. Då är det ju självklart att jag måste redovisa de siffror som finns för just Danmark. När jag hoppade in i diskussionen så handlade enbart om Danmark det var Danmark som stod inlägget och det var Danmark jag svarade om. Vad det har med mitt yrke som journalist att göra vet jag inte. Menar du att journalister normalt sett inte kan följa en tråd men nu när jag faktiskt gjorde det så tror du inte att jag är en journalist eller? I så fall så får jag väl tacka för då bekräftar du att jag har överträffat dina förväntningar på mig ;)
  • Nerfherder
    pellepelle skrev 2015-08-29 19:27:58 följande:

Men herregud, jag svarade på ett inlägg där det påstods att 77 % av det ensamkommande till Danmark var över 18. Då är det ju självklart att jag måste redovisa de siffror som finns för just Danmark. När jag hoppade in i diskussionen så handlade enbart om Danmark det var Danmark som stod inlägget och det var Danmark jag svarade om. Vad det har med mitt yrke som journalist att göra vet jag inte. Menar du att journalister normalt sett inte kan följa en tråd men nu när jag faktiskt gjorde det så tror du inte att jag är en journalist eller? I så fall så får jag väl tacka för då bekräftar du att jag har överträffat dina förväntningar på mig ;)

För att få hela bilden kan det vara en god ide att läsa TS också.
  • Anonym (Suck)

De här barnen har gått igenom ett helvete, som ingen som inte varit med om samma sak ens kan föreställa sig. Och vad är ditt fokus? Att gnälla och ställa dem mot "våra egna" som fått leva i fred till att börja med. Hur lågt kan man sjunka?

Om du själv skulle bli sprängd av en bomb i krig, hade du velat att någon visade empati mot ditt överlevande barn?

Självklart ska invandring diskuteras, effektiviseras, förbättras etc. Men denna trådstart är under all kritik. Och nej jag är höger.

• Anonym (imse vimse spindel)
    Anonym (Suck) skrev 2015-08-30 07:36:23 följande:

De här barnen har gått igenom ett helvete, som ingen som inte varit med om samma sak ens kan föreställa sig. Och vad är ditt fokus? Att gnälla och ställa dem mot "våra egna" som fått leva i fred till att börja med. Hur lågt kan man sjunka?

Om du själv skulle bli sprängd av en bomb i krig, hade du velat att någon visade empati mot ditt överlevande barn?

Självklart ska invandring diskuteras, effektiviseras, förbättras etc. Men denna trådstart är under all kritik. Och nej jag är höger.

Barnen...

Jag undrar mer hur många av dessa "barn" som är terrorister på uppdrag under tiden naiva svenskar serverar allt det nödvändiga.

www.svd.se/jihadister-i-is-kommer-till-sverige-som-asylsokande

www.aftonbladet.se/debatt/article21319209.ab

Sen om det mot förmodan skulle på riktigt komma hit barn, med tanke på föräldrar, jag vet inte om jag vill ha mina på samma dagis som ex den hör hjärntvättade araben, hur många uppväxt delar denna ungen med?

• pellepelle
    Nerfherder skrev 2015-08-29 19:31:41 följande:

För att få hela bilden kan det vara en god ide att läsa TS också.

Jo jag har diskuterat TS tidigare i den här tråden också. Men i just det här inlägget som du av någon anledning tycker var så märkligt så svarade jag på ett annat direkt påstående som var felaktigt och det handlade om Danmark. Kan det vara så svårt att ta in att man inte kan behöver ta upp precis i hela trådens diskussion i varje enskilt inlägg, när jag dessutom citerat det inlägg jag svarat på det här det tydligt också står om Danmark. Inse. Släpp det och inse att du hade fel i din kritik just detta fall. Att du uppenbarligen läst slarvigt. Det är helt okej, men nu är det dags för dig att släppa det, du gör dig bara till åtlöje.
  • Nerfherder
    pellepelle skrev 2015-08-30 09:07:20 följande:

Jo jag har diskuterat TS tidigare i den här tråden också. Men i just det här inlägget som du av någon anledning tycker var så märkligt så svarade jag på ett annat direkt påstående som var felaktigt och det handlade om Danmark. Kan det vara så svårt att ta in att man inte kan behöver ta upp precis i hela trådens diskussion i varje enskilt inlägg, när jag dessutom citerat det inlägg jag svarat på det här det tydligt också står om Danmark. Inse. Släpp det och inse att du hade fel i din kritik just detta fall. Att du uppenbarligen läst slarvigt. Det är helt okej, men nu är det dags för dig att släppa det, du gör dig bara till åtlöje.

Inte direkt, då jag enbart påpekade att TS handlade om Sverige.
  • pellepelle
    Nerfherder skrev 2015-08-30 09:23:06 följande:

Inte direkt, då jag enbart påpekade att TS handlade om Sverige.

... på ett sätt som var ifrågasättande mot att jag presenterade fakta om Danmark. Du läste inte hela tråden och det förstår jag. Det orkar man inte alltid. Då missförstår man och det är OK att du gjorde det. Så vi kan släppa det nu så diskussionen kan fortsätta - om Sverige. Han som kom med den felaktiga faktauppgiften om Danmark är märkligt tyst efter att ha blivit rättad så den diskussionen får väl ses som utagerad
  • todo nada
    Anonym (imse vimse spindel) skrev 2015-08-30 08:11:13 följande:

Barnen...

Jag undrar mer hur många av dessa "barn" som är terrorister på uppdrag under tiden naiva svenskar serverar allt det nödvändiga.

www.svd.se/jihadister-i-is-kommer-till-sverige-som-asylsokande

www.aftonbladet.se/debatt/article21319209.ab

Sen om det mot förmodan skulle på riktigt komma hit barn, med tanke på föräldrar, jag vet inte om jag vill ha mina på samma dagis som ex den hör hjärntvättade araben, hur många uppväxt delar denna ungen med?

Ja, jo, barnen.. Du kanske skulle hitta en artikel som faktiskt tar upp isis soldater förklädda till barn som söker sig till Sverige...? Fattar inte varför man skriver en sak och länkar till något annat?
  • Nerfherder
    pellepelle skrev 2015-08-30 09:31:13 följande:

... på ett sätt som var ifrågasättande mot att jag presenterade fakta om Danmark. Du läste inte hela tråden och det förstår jag. Det orkar man inte alltid. Då missförstår man och det är OK att du gjorde det. Så vi kan släppa det nu så diskussionen kan fortsätta - om Sverige. Han som kom med den felaktiga faktauppgiften om Danmark är märkligt tyst efter att ha blivit rättad så den diskussionen får väl ses som utagerad

Du har ej heller presenterat några fakta, enbart text
Svar på tråden Ensamkommande kontra fattiga barn