• hurtänktedunu

Någon som sätter igång i maj 2016?

Nu är jag kanske ute långt i förväg men jag känner att jag måste hitta fler. Jag gör min man galen. Jag är precis lika jobbig nu som jag var inför första barnet.

så nu undrar jag, är det någon mer som kommer sätta igång och försöka nästa år?
    Vi har ett barn nu som är 1 år så vårt första barn kommer vara 2 när vi sätter igång.

• Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?
  • FlikkanM
    Svelin skrev 2016-06-06 16:44:13 följande:

Vet inte riktigt vad som händer! Vid toabesöken idag har det kommit lite rosa på pappret och nu har jag mensvärk. Jag hoppas verkligen inte att det är mensen, men symtomen säger att det är det, men jag är ju bara på äl +6!! Det är ju inte alls bra i så fall! Kommer mensen igång så får jag nog ringa BM. :(

Är det inte en nidblödning då?
  • hurtänktedunu
    FlikkanM skrev 2016-06-06 19:49:38 följande:

Nu borde ÄL vara över, har inte kännt av någon motvärk denna månad vid ÄL men däremot ömma bröstvårtor och lite smärtsamt vid ett tillfälle vi mös. Har fått till det varannan dag sen mensen tog slut typ och varje dag i helgen så får se om det räcker. Kommer fortsätta mysa ifall ÄL är senare än tänkt men även för att det är ju mysigt hahaha

Har varit så mycket mer harmonisk i kroppen utan ÄL tester och inte alls lika fixerad nu vid typ försök nr 2. sp nu tänker jag fortsätta vara lik harmonisk minst en vecka till hahah

Förra månaden hade jag så mycket kramper och känningar i magen men kan vara då det var första svängen utan hormoner. Så hoppas kroppen är med mig nu på mitt sätt att tänk :)

Men det gör mig ingenting om det inte lyckas direkt har ju några månader på mig om jag vill ha en vårbebis :)

Skönt att du känner så. Så kände jag också. Jag kunde gärna ta både en vår och sommarbebis. Bara att vänta och se. Någon gång lär det ju komma.
  • Lilla.p
    Svelin skrev 2016-06-06 16:44:13 följande:

Vet inte riktigt vad som händer! Vid toabesöken idag har det kommit lite rosa på pappret och nu har jag mensvärk. Jag hoppas verkligen inte att det är mensen, men symtomen säger att det är det, men jag är ju bara på äl +6!! Det är ju inte alls bra i så fall! Kommer mensen igång så får jag nog ringa BM. :(

Hur går det. Kom de någon mer blödning eller var de bara det lilla, nidblödning?

Håller alla tummar o tår
  • Lilla.p

Idag har jag kännt mig jäkligt trött och bröna är tunga som dasslock. Kan de va tecken månne eller är de som de vanliga innan mensen kommer..?!:)

• KatarinaMaja
    Lilla.p skrev 2016-06-07 12:17:24 följande:

Idag har jag kännt mig jäkligt trött och bröna är tunga som dasslock. Kan de va tecken månne eller är de som de vanliga innan mensen kommer..?!:)

Håller tummarna för att det är vad det låter som!
  • Tussilago6

Hur går det för alla i tråden? Här börjar det närma sig ägglossning, känns som att jag har ägglossning redan nu pga ägglossningsflytningar sedan ett par dagar tillbaka men den är några dagar kvar enligt kalendern. Jag har inte testat med äl-test denna gång för jag hade inga hemma. Nu har jag fått idag med posten så jag kanske kollar imorgon. För säkerhetsskull så ligger vi varannan dag! Hoppas att det går vägen denna månad!

• stellanocte
    Tussilago6 skrev 2016-06-07 15:38:29 följande:

Hur går det för alla i tråden? 

Väntar in BIM nästa vecka. Känner mig på det stora hela som vanligt, förutom att jag kanske är lite tröttare än vanligt. Har också molvärk som kommer och går. 

Försöker ställa in mig på att det inte har blivit något denna månad. Det är ju trots allt inte jättevanligt att det tar sig på första försöket
  • Tussilago6
    stellanocte skrev 2016-06-07 16:19:50 följande:

Väntar in BIM nästa vecka. Känner mig på det stora hela som vanligt, förutom att jag kanske är lite tröttare än vanligt. Har också molvärk som kommer och går. 

Försöker ställa in mig på att det inte har blivit något denna månad. Det är ju trots allt inte jättevanligt att det tar sig på första försöket

Men det händer! Hoppas hoppas!
  • Svelin

FlikkanM och Lilla.P - Det var mensen som kom. Lutealfasen blir bara kortare och kortare. Jättekonstigt. Men kanske kan bero på att jag ganska nyss slutade med minipiller. Kroppen kanske fortfarande håller på och stabiliserar sig eller så kanske det är tidigt missfall. Att ägget stöts ut när det precis ska fästa eller nyss har fäst. Men kommer blödningen direkt då?? Det är som det är iallafall. Nästa äl blir troligtvis runt midsommarhelgen och bim vet jag inte riktigt. :(

• Tussilago6

Nu tror jag att ägglossningen är över för denna gång, har inte testat men det känns så. Är på dag 13 och flygningarna är borta men jag har inte känt nån molvärk eller så, det brukar jag iofs inte heller, men förra månaden fick jag jätteont en kväll vid ägglossning. Vi har sexat på varannan dag så hoppas på resultat! Så nu börjar den evighetslånga väntan på bim...

Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?