• Gert

2000 asylsökare i veckan i Sverige

Ny statistik som Migrationsverket har släppt visar att ca 2000 människor i veckan söker asyl i paradiset Sverige.

Då räknas inte de så kallade ensamkommande barnen in vilka uppgår till 500 i veckan.

Totalt är det nu närmare 50.000 asylsökare som bor i Migrationsverkets olika boenden och inhyrda bostäder.

twitter.com/hashtag/migfakta

tinyurl.com/pqlg9t3

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-09-12 12:55
    Dags för en uppdatering. De senaste månaderna har fler än 3.000 asylsökare per vecka kommit.
  • Svar på tråden 2000 asylsökare i veckan i Sverige
  • todo nada
    Nerfherder skrev 2015-08-03 18:01:31 följande:

Jag förstår inte vad Gert vill ha sagt med tråden...

Det vet nog inte Gert själv heller..
  • Gert
    Nerfherder skrev 2015-08-03 18:01:31 följande:

Jag förstår inte vad Gert vill ha sagt med tråden...

Var det inte du som inte trodde på att det kom 2000 asylsökare i veckan? Eller det kanske var Sensitiveguy som inte verkar vara kvar här längre.
    Give ´em Hell!
  • todo nada
    Gert skrev 2015-08-03 18:05:25 följande:

Var det inte du som inte trodde på att det kom 2000 asylsökare i veckan? Eller det kanske var Sensitiveguy som inte verkar vara kvar här längre.

Det gör det inte varje vecka Gert.

Sluta sprida lögner.
  • Gert
    pickaxe skrev 2015-08-03 17:59:11 följande:

Förklara gärna problemet med att hjälpa människor som flyr till ett potentiellt bättre liv.

Problemen finns väldokumenterade och det är bara att läsa om du söker lite grann på nätet. Även asylsökare själva beskriver problemen med Sveriges asylpolitik.
    Give ´em Hell!
  • Gert
    todo nada skrev 2015-08-03 18:06:43 följande:
    Det gör det inte varje vecka Gert.

Sluta sprida lögner.
    Jag har inte skrivit att det kommer 2000 varje vecka. Hur är läsförståelsen?
    Give ´em Hell!
  • todo nada
    Gert skrev 2015-08-03 18:08:52 följande:

Jag har inte skrivit att det kommer 2000 varje vecka. Hur är läsförståelsen?

Du har heller inte förtydligat att din statistik endast avser vecka 31 2015.

Läs och förstå det du...
  • Gert
    todo nada skrev 2015-08-03 18:13:27 följande:
    Du har heller inte förtydligat att din statistik endast avser vecka 31 2015.

Läs och förstå det du...
    Ser du bilden i trådstarten? Där står tydlig statisk om vecka 29, 30 och 31.
    Give ´em Hell!
  • todo nada
    Gert skrev 2015-08-03 18:17:22 följande:

Ser du bilden i trådstarten? Där står tydlig statisk om vecka 29, 30 och 31.

Ändå skriver du i trådstarten; Ny statistik som Migrationsverket har släppt visar att ca 2000 människor i veckan söker asyl i paradiset Sverige.
  • trueone
    todo nada skrev 2015-08-03 18:21:56 följande:
    Ändå skriver du i trådstarten; Ny statistik som Migrationsverket har släppt visar att ca 2000 människor i veckan söker asyl i paradiset Sverige.

Detta är sjukt egentligen, när zigenare sket sönder ett friluftsområde och dom boende som inte fick hjälp av myndighet satte upp lappar som varnade för zigenarbajs så var det en massa tjafs om rasism, som om ett förstört friluftsområde som kostar miljoner att återställa skulle tappa sin betydelse jämfört.

När det uppmärksammas att vi blir i princip invaderade av folk från tredje världen så börjar det tjafsas om att budbäraren kunde ha fel på några stycken framför att uppmärksamma grundproblemet.

Är det nått mer vi ska skylla på solfläckar och misslycka *"integration" framför att bara konstatera att vi klarar inte att hantera volymen?

• todo nada
    trueone skrev 2015-08-03 18:37:05 följande:

Detta är sjukt egentligen, när zigenare sket sönder ett friluftsområde och dom boende som inte fick hjälp av myndighet satte upp lappar som varnade för zigenarbajs så var det en massa tjafs om rasism, som om ett förstört friluftsområde som kostar miljoner att återställa skulle tappa sin betydelse jämfört.

När det uppmärksammas att vi blir i princip invaderade av folk från tredje världen så börjar det tjafsas om att budbäraren kunde ha fel på några stycken framför att uppmärksamma grundproblemet.

Är det nått mer vi ska skylla på solfläckar och misslycka *"integration" framför att bara konstatera att vi klarar inte att hantera volymen?

Det är sjukt att romer "sket sönder" ett friluftsområde, för att jag rättar Gerts statistik..? Eller du ville bara hitta någonstans att skriva detta till någon..?

Starta en egen tråd i ämnet du vill diskutera.
Svar på tråden 2000 asylsökare i veckan i Sverige