• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • Mslove

Jag hoppar in här :). Bf 7 april, första barnet. Inskrivning på MVC om en vecka

Sjukt läskigtcoch spännande på samma gång

• Emmmmm

Andra barnet förresten. Första kommer vara 2 år när nr 2 kommer :S hi hi

• Cocolemon

Ringde min barnmoskemottagning idag och fanns ingen tid att förren om 5 veckor för inskrivningssamtal..dvs när jag är i runt v 10..det tycker jag känns ngt sent? Speciellt när jag väntar första barnet och känner mig lite lost, de hänvisade till 1177...det kändes bara så kasst just då, men det kanske är så det fungerar?

När ska ni till barnmorskan första gången?

• Mslove
    Cocolemon skrev 2015-08-11 16:52:44 följande:

Ringde min barnmoskemottagning idag och fanns ingen tid att förren om 5 veckor för inskrivningssamtal..dvs när jag är i runt v 10..det tycker jag känns ngt sent? Speciellt när jag väntar första barnet och känner mig lite lost, de hänvisade till 1177...det kändes bara så kasst just då, men det kanske är så det fungerar?

Jag fick tid nästa vecka, är då i v 7.

Tyvärr är det väl så att det inte finns jättegott om tider överallt, inte så mycket att göra åt. Alternativt att du vänder till MVC på annan vårdcentral
  • Sockerbullen
    Cocolemon skrev 2015-08-11 16:52:44 följande:

Det var samma för mig, ringde också idag och får tid om 5 veckor, då är jag i vecka 11. Också första barnet här. Tycker inte det känns helt okej...
  • Idilia

Jag tror jag var i vecka tio första gången jag var gravid och var på info-samtal. Det kändes ju lite fånigt att de då berättade om mat man inte ska äta och att man ska ta folsyra.

Vet att jag med första barnet ville få komma till bm samma dag jag plussat bara för att få bekräftelse. Tror samtalet gick såhär:

Bm: men då ses vi i december

Jag: men ska man inte få komma in och få bekräftat att man är gravid?

Bm: har du tagit ett test?

Jag: ja, två (sa jag fast det var tre)

Bm: då är du gravid.

:) ;)

Den här gången får jag komma i vecka sju, känns bättre. Bara tre veckor kvar :)

• Lia_78

Hej på er alla!

Hur mår ni?

Själv är jag anfådd typ hela tiden. Kände av det ca 4-5 dagar innan jag plussade. Trode först att jag ev skulle bli sjuk men det bröt aldrig ut något. Fick en komentar idag på jobbet att jag stånkar o stönar väldig mycket just nu. Och de vet inget ännu.

Hallsbränna från frukost fram till lunchen i några dagar. Extremt svullen om magen idag, och inte går det att fisa bort magen heller. ?

• hondendärtjejen
    Lia_78 skrev 2015-08-11 20:34:58 följande:

Hej på er alla!

Hur mår ni?

Själv är jag anfådd typ hela tiden. Kände av det ca 4-5 dagar innan jag plussade. Trode först att jag ev skulle bli sjuk men det bröt aldrig ut något. Fick en komentar idag på jobbet att jag stånkar o stönar väldig mycket just nu. Och de vet inget ännu.

Hallsbränna från frukost fram till lunchen i några dagar. Extremt svullen om magen idag, och inte går det att fisa bort magen heller. ?

Jag blir också andfådd. Bor 2 trappor upp och är det stönigt nu blir det väl inte bättre. Blir andfådd när jag läser högt för sonen vid läggdags också haha
  • Idilia

Jag är jättetrött, kämpar för att hålla mig vaken såhär dags. Har blivit superkänslig också, kan inte prata om något sorgligt utan att få tårar i ögonen. Är hungrig också :). Har börjat må lite illa också. Hoppas det inte blir värre. Vet inte hur jag ska kunna dölja att jag är gravid på jobbet om jag kräks. Förra graviditeten klarade jag utan att kräkas, men då använde jag åksjukeband också.

Svar på tråden BF april 2016