BF april 2016
Hej!
Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)
Några fler som precis plussat?
Hej!
Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)
Några fler som precis plussat?
Hej
Hoppas gärna in här. Plussade med nummer 2 i torsdags. Har en dotter som är 2 år och 5 månader.
KUB gör man för att ta reda på sannolikheten att barnet har komosomavvikelser, den mest kända är Downs syndrom. Iaf där jag bor får alla över 35 göra det och de under 35 får göra det mot betalning. Du kan läsa mer här; www.1177.se/Vastra-Gotaland/Fakta-och-rad/Undersokningar/KUB---kombinerat-ultraljud-och-blodprov/
Testet visar dock bara sannolikheten och kan alltså inte ge ett direkt svar, vilket gör att det är svårt att veta vad man ska göra med resultatet. (Det är det ju även om man får ett säkert svar förstås, ska man ta bort ett barn med DS??). Om sannlikheten är stor så får man (om man vill) göra ett fostervattenprov eller moderkaksprov, då kan man veta mer säkert. Men de proverna är förknippade med vissa risker. Så, SVÅRT. Jag gjorde inte KUB med min dotter men är fundersam nu, i och med mina uprpepade missfall så är jag så mån om att allt ska vara bra. Samtidigt, svårt svårt svårt.
Vad trött jag har varit idag!! Vaknade vid 6 och var svettig kissnödig och illamående. Gick upp för att dricka vatten ur en kanna i köket och den hade tagit smak av den hackade rödlöken som vi haft igår. Som låg i en skål med både plastfolie och fryspåse! Det hjälpte ju inte mot illamåendet direkt...!
Hej på er! Jag plussade idag på BIM+2 ÄL+12 så himla glad!!! Bf är 14:e april 2016 Jag är också orolig för missfall, fick missed abortation med tvillingar förra hösten, upptäcktes för att jag fick oförklarligt ont i magen och spydde av smärta. Första fostret var dött redan i vecka 6, andra sig i vecka 8 men kom inte ut förrän vecka 12. Det hela slutade med skrapning Jag skulle egentligen fött i april i år så det känns lite småkonstigt att få nytt bf i april, men jag är såklart superglad!
Jag har funderat på det där med KUB jag också. Jag är 28 år så jag får bekosta det själv. Jag gjorde inte det med sonen som nu är 2 år och 4 mån, men nu börjar jag känna att jag borde göra KUB för sonens skull. Att jag måste prioritera barnet jag redan har. Nån mer som känner igen sig?
Har ni sett att det finns en till, mycket större april bf tråd? Aprilbebis 2016 heter den. Jag hoppar in där!
Vad trött jag har varit idag!! Vaknade vid 6 och var svettig kissnödig och illamående. Gick upp för att dricka vatten ur en kanna i köket och den hade tagit smak av den hackade rödlöken som vi haft igår. Som låg i en skål med både plastfolie och fryspåse! Det hjälpte ju inte mot illamåendet direkt...!
Hoppar gärna också in här! Är gravid i vecka 6 med första barnet som är beräknat till 3 april :)
Hej alla!
Grattis till era +!
Vi plussade i måndags och väntar alltså vårt andra barn. Vi har en dotter som är 15 månader nu :) lika spännande denna gång som första!!!!! :)
Usch, stackare, att förlora två dessutom. Jag hade också Bf april 15 med mitt första missfall för ett år sedan, känns knäppt håller med! Sedan hade jag bf augusti och sedan bf november men nu sjuttsingen ska det väl gå vägen! Jag är också 28 och tänker nog precis som du, på min dotter. Att få ett barn som kräver ALLT känns inte schysst... och samtidgt, det är ju ett barn i vilket fall.
Hänger med här jag med! Väntar mitt 4e barn med bf 5april jag har mått så fruktansvärt illa med de andra så känns konstigt att faktiskt må bra! Är tom hungrigare än vanligt. Brukar vanligtvis gå ner i vikt i början men nu blir det nog tvärtom
Hej! Här är ännu en med jobbig historia i bagaget. Hade ett MA för 3 månader sedan i vecka 13, fick chockbeskedet på KUB att fostret dött två veckor tidigare. Blev inlagd på sjukhuset och blödde ut den pyttelilla minibebisen, var rejält knäckt psykiskt men ville bli gravid fort igen, vilket jag nu är i mitten på v 6. Tänkte inte skriva här egentligen då jag inte vågar ta åt mig av graviditeten och glädjas men det känns skönt (om än fruktansvärt tråkigt såklart) att det finns fler här med liknande erfarenheter vilket gav mig modet att haka på så kanske vi kan peppa varandra. Ska gå på ett tidigt ultraljud vilket jag är livrädd för men kommer ändå inte kunna slappna av någorlunda förrän KUB är över om allt går bra så långt.
Hej! Här är ännu en med jobbig historia i bagaget. Hade ett MA för 3 månader sedan i vecka 13, fick chockbeskedet på KUB att fostret dött två veckor tidigare. Blev inlagd på sjukhuset och blödde ut den pyttelilla minibebisen, var rejält knäckt psykiskt men ville bli gravid fort igen, vilket jag nu är i mitten på v 6. Tänkte inte skriva här egentligen då jag inte vågar ta åt mig av graviditeten och glädjas men det känns skönt (om än fruktansvärt tråkigt såklart) att det finns fler här med liknande erfarenheter vilket gav mig modet att haka på så kanske vi kan peppa varandra. Ska gå på ett tidigt ultraljud vilket jag är livrädd för men kommer ändå inte kunna slappna av någorlunda förrän KUB är över om allt går bra så långt.