BF april 2016
Hej!
Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)
Några fler som precis plussat?
Hej!
Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)
Några fler som precis plussat?
Hoppar gärna in här om jag får :) Fick plus i lördags och om man går efter uträknaren här på fl är bf 18e april. Går in i vecka 5 imorgon.
Jag är så extremt trött, somnar tidigt om kvällarna och sover som en sten, men tur det, för innan klockan 7 ska jag upp och kissa. Blir lite illamående ibland, inte såpass att jag vill kräkas utan bara ett litet obehag. Molande värk i ryggen och extrem supervärk i brösten som redan är nästan dubbelt så stora :P
Hur tidigt efter plus ringde ni barnmorska för inskrivning?
Hej, kul grupp! Hoppar gärna in här. BF enligt mina beräkningar är 8:e april. Jag är 26 år och detta är mitt första barn. Förra veckan hade jag så otroligt svullen mage, visste inte om det var vecka 5 eller 20, hehe. Men nu har den börjat gå ner men istället har illamåendet kommit på besök, hur mår ni andra?
Hallå!
Jag hoppar också in här. Plussade i förrgår bim-2. Är såklart jätteglad(då vi försökt ett par månader), men otroligt orolig på samma gång. Det blir andra barnet, sonen blir 1,5 i september. Otroligt nog är den här ärtan beräknad på exakt samma bf-dag som storebror(17/4. som sedan flyttades fyra dagar och till slut ändå föddes en månad för tidigt).
Idag är egentligen dagen D som jag ska få mens, så trots plusset känns det som att jag bara väntar på att den ska komma. Kan kanske bero på all molvärk jag känner. Någon fler som känner av molvärk redan nu?
Jag hoppar också gärna in här. Har bf 18 april (hej Maalon :)). Har en dotter sedan innan som nu är två. Vi har försökt ett år ungefär med ett tidigt missfall på vägen.
Såklart är jag också orolig för missfall men inte så mycket som jag trodde jag skulle vara. Jag känner mig bara så gravid, hur nu det känns :)
Det här med barnvagn: vi har en brio happy med svängbara framhjul och jag är jättenöjd. Vi köpte den i vintras för att dotterns gick sönder så vi behöver köpa till liggdel. Det får vi se vad det blir.
Ikväll ska jag lägga upp maskor för att sticka en babyfilt. Undrar hur mycket det hinner bli innan bebisen tittar ut :)
Jag va inte så jätte orolig för missfall och har försökt undvika att läsa om statistik som jag i vanliga fall är besatt av, men nu när man läst igenom tråden lite så känner jag mig mycket mer orolig. Känns som om varenda en fått det. Jag har iallafall bokat in en tid hos mvc och ska dit om två veckor, så kommer vara i vecka 8 då. I vilken vecka ska ni gå?
Hej alla med-gravida! Jag hoppar in här. Plussade igår på BIM med testlagrets och fick gravid 2-3 på det digitala idag :D Bf är 16-17april (olika enligt olika appar osv).
Plussade för första gången i dec förra året men det slutade tyvärr i ett mf i vecka 7-8 nu i januari och efter flera misslyckade cytotecbehandlingar fick jag tillslut skrapas en månad senare (i februari).
Detta är första barnet och jag hoppas så att detta lilla pyre vill stanna kvar hos oss. Missfallet tog så hårt på både mig och sambon att vi knappt vågar glädjas över det nya plusset.. Har iallafall bokat en ett tidigt ultraljud i v 9 så om 34 dagar (jag räknar ner haha..) får vi förhoppningsvis se ett hjärta och därefter kommer vi våga glädjas, drömma oss bort och längta till Bf <3
Jag va inte så jätte orolig för missfall och har försökt undvika att läsa om statistik som jag i vanliga fall är besatt av, men nu när man läst igenom tråden lite så känner jag mig mycket mer orolig. Känns som om varenda en fått det. Jag har iallafall bokat in en tid hos mvc och ska dit om två veckor, så kommer vara i vecka 8 då. I vilken vecka ska ni gå?
Hejsan, jag hoppar in i denna gruppen :)
Plussade igår med cb, tog idag cb digital
Enligt uträkningar så bör jag ha bf med vårt första barn 14 april :)
Idag har jag känt mig så otroligt svullen om magen, dessutom svårare att knäppa byxor som satt bra för några dagar sedan... :(
Hejsan, jag hoppar in i denna gruppen :)
Plussade igår med cb, tog idag cb digital
Enligt uträkningar så bör jag ha bf med vårt första barn 14 april :)
Idag har jag känt mig så otroligt svullen om magen, dessutom svårare att knäppa byxor som satt bra för några dagar sedan... :(
Har inte ringt MVC under dagen, vill smälta det lite själv först. Så ringer nog någon gång under nästa vecka.
Vi har inget missfall i bagaget, men är ändå orolig för det. Då vi känner så många som varit med om både det ena och det andra. Var så grymt nojig med sonen, speciellt då jag hade blödningar i v6 och v21(som tydligen ska vara jättevanligt. Men man blir ju skitskraj ändå!).
Tänkte kolla om ni kanske är intresserade av en grupp på facebook?
Hallå ! Jag tittar in i denna tråd och hoppas att jag får vara med :) jag har för ca 1 och en halv månad akut opererat mig för utomhavandeskap ,hadealltså inte fått min mens innan jag för ca en och en halv vecka plussade ..idag tog jag ett clearblue digital och veckorna har iaf ökat vilket är bra . På fredag ska jag till läkaren för att se om det är en graviditet eller om mitt utomhavandeskap spökar ..orostankarna är många nu..hoppas vi alla sitter med bebisar i april !:)