• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • Lia_78
    linuslotta skrev 2015-08-13 11:31:03 följande:

Hej

Kanske låter lite knepigt men jag har 2 barn som är 12 och 10 år. och nu har jag äntligen fått ett plus igen ( efter några missfall) Kan tyckas att jag bör vara van men för mig känns det som att börja om från 0. Har länge tyckt att det räckt med 2 barn men nu dom senaste åren har jag fått en stark önskan om en liten igen, Och innan jag blir för gammal Jag är 35 år men min man är 11 år äldre än mig.

Jag har bf 29/3-2016 men vågar inte riktigt vara så glad som man borde kanske pga att jag haft mf ett par ggr förut.

Någon som är ungefär i samma situation som jag ??

Det där med att börja om är du inte ensam om. Min dotter kommer ha fyllt 12 år när den nya lilla kommer. Både lycklig och rädd med att börja om.

Själv är jag 37 o gubben min 32.

Är inte rädd för missfall just nu men den rädslan kommer säkert komma. Då det känns som om det är sista gången i livet som jag kommer vara gravid.
  • linuslotta
    Lia_78 skrev 2015-08-13 11:57:13 följande:
    Det där med att börja om är du inte ensam om. Min dotter kommer ha fyllt 12 år när den nya lilla kommer. Både lycklig och rädd med att börja om.

Själv är jag 37 o gubben min 32.

Är inte rädd för missfall just nu men den rädslan kommer säkert komma. Då det känns som om det är sista gången i livet som jag kommer vara gravid.
    När är du beräknad till ?
  • Sommarmalva

Någon mer som känner sig obekväm med sin kropp just nu? Jag har ju tre barn sedan innan så en liten mage hade jag ju.... Men nu har den blivit så svullen och plufsig liksom... Ser ut som om jag ätit alldeles för mycket godis i sommar. Ska till stranden i eftermiddag och tänker nig INTE visa mig i bikini Ser nu fram emot en riktig bebismage så folk fattar att man är gravid.

• Aliceiunderlandet

Jag håller med dig! Kroppen är hemsk nu! Viss stunder på dagen blir jag jätteuppblåst! Samt på kvällarna också, går omkring där hemma och ser ut att vara i 9 mån vissa dagar. ! ???? i övrigt är jag nästan symptomfri.. Liite ont i ljumskarna, men det är det enda! När kommer alla symptomer? Vill nästan ha symptomer, som påminner mig, nu går jag mest och är orolig att jag inte är gravid då jag mår så bra förutom uppblåstheten då! Ska till BM i morgon! Spännande!

Sommarmalva skrev 2015-08-13 13:00:57 följande:

Någon mer som känner sig obekväm med sin kropp just nu? Jag har ju tre barn sedan innan så en liten mage hade jag ju.... Men nu har den blivit så svullen och plufsig liksom... Ser ut som om jag ätit alldeles för mycket godis i sommar. Ska till stranden i eftermiddag och tänker nig INTE visa mig i bikini Ser nu fram emot en riktig bebismage så folk fattar att man är gravid.

• Saltvatten

Hej.

Jag smyger mig in i den här tråden Glad Fick ett plus på stickan i morse och tycker detta ska bli jättespännande. Jag och maken har en dotter som nu är 6 månader så det känns kul att bli gravid igen.
    Vaknade inatt med illamående men trodde bara att jag var skengravid Tungan ute

Nu håller jag tummarna att allt går som det ska. Just nu känner jag som sist, liknande mensvärk och lite stickningar och trots att jag vet att detta är vanligt så nojjar man sig ändå lite.

Ska bli roligt med ett litet vår-barn!!

• Mandie123
    Lia_78 skrev 2015-08-13 10:31:05 följande:

Väntar just nu på att barnmorskan ska ringa så vi kan boka in första träffen. Hoppas det blir snart.

Har tänkt en del på utomhavandeskap. Har inte inga känningar men är livrädd för det.

Feber sedan igår och väldigt svullen och öm i under benen. Men det är min fibromyalgi som spökar ibland.

Hur många är vi här inne nu och när ska vi alla har?

Någon som vill göra en lista. Nyfiken som jag är.

Jag kan försöka få ihop en lista, har så lite att göra på jobbet just nu ändå. Hade vart kul att veta ålder och hur många barn ni har sen tidigare, eller?
  • Maalon

Asså den här tröttheten.... Har tänkt att jag ska hålla mig borta från kaffe under graviditeten, men jg kollapsar snart!! Någon av er som har varit gravida tidigare som har tips hur jag ska överleva arbetsdagarna?

Min info till en lista: bf är ca 18/4, jag är 23 men kommer vara 24 när jag föder. Plussade på andra riktiga försöket och har inga barn sen tidigare :)

• fruw

Ingen som har lust att skriva i en Facebookgrupp istället? Fl krånglar jämt för mig :( I hemlig grupp isåfall såklart

• Mandie123

Här kommer listan på de som kommit in i tråden, de som vill får gärna komplettera med ytterligare information :)

Sophie13, 33 år, 1 barn sen tidigare

Sofffi, 1 barn sen tidigare

Mahlin, 1 barn sen tidigare

Issi, 28 år, 1 barn sen tidigare

GabriellaB, 1 barn sen tidigare

Hondendärtjejen, 1 barn sen tidigare, bf 16/4

Vajb, första barnet, bf 7/4

Wadenholt, första barnet, bf 3/4

BSandy, 1 barn sen tidigare

Sommarmalva, 3 barn sen tidigare, bf 5/4

Ellami, 1 barn sen tidigare

Kiki, 1 barn sen tidigare, bf 1/4

Maalon, bf 18/4

Tajn, 1 barn sen tidigare, bf 17/4

Idilia, 1 barn sen tidigare, bf 18/4

KaffeTös, första barnet, 16/4

Cocolemon, första barnet

Gabriellap

Lia_78, 37 år, 1 barn sen tidigare, bf 10/4

Kapten bombus

Elyssa81, bf 16/4

Pauliina, 2 barn sen tidigare

Mslove, första barnet, bf 7/4

Emmmmm, 1 barn sen tidigare

Sockerbullen, första barnet

A85, 1 barn sen tidigare

Minus75, 1 barn sen tidigare, bf 12/4

Aliceiunderlandet

Fruw, 1 barn sen tidigare

Linuslotta, 35 år, 2 barn sen tidigare bf 29/3

Saltvatten, 1 barn sen tidigare

Mandie123, 25 år, första barnet, bf 8/4

• Mandie123
    Maalon skrev 2015-08-13 14:20:34 följande:

Asså den här tröttheten.... Har tänkt att jag ska hålla mig borta från kaffe under graviditeten, men jg kollapsar snart!! Någon av er som har varit gravida tidigare som har tips hur jag ska överleva arbetsdagarna?

Min info till en lista: bf är ca 18/4, jag är 23 men kommer vara 24 när jag föder. Plussade på andra riktiga försöket och har inga barn sen tidigare :)

Hann inte se infon innan jag postade listan, sorry :(
    fruw skrev 2015-08-13 15:06:55 följande:

Ingen som har lust att skriva i en Facebookgrupp istället? Fl krånglar jämt för mig :( I hemlig grupp isåfall såklart

Jag är jätte gärna med i en fb grupp men hur hemlig är den? Man vill ju verkligen inte att någon ska kunna se gruppen. Litar aldrig på fb haha.
Svar på tråden BF april 2016