Inlägg från: Mandie123 |Visa alla inlägg
  • Mandie123

BF april 2016

Hej, kul grupp! Hoppar gärna in här. BF enligt mina beräkningar är 8:e april. Jag är 26 år och detta är mitt första barn. Förra veckan hade jag så otroligt svullen mage, visste inte om det var vecka 5 eller 20, hehe. Men nu har den börjat gå ner men istället har illamåendet kommit på besök, hur mår ni andra?

• Mandie123

Jag va inte så jätte orolig för missfall och har försökt undvika att läsa om statistik som jag i vanliga fall är besatt av, men nu när man läst igenom tråden lite så känner jag mig mycket mer orolig. Känns som om varenda en fått det. Jag har iallafall bokat in en tid hos mvc och ska dit om två veckor, så kommer vara i vecka 8 då. I vilken vecka ska ni gå?

• Mandie123
    Cocolemon skrev 2015-08-10 20:12:54 följande:

Hejsan, jag hoppar in i denna gruppen :)

Plussade igår med cb, tog idag cb digital

Enligt uträkningar så bör jag ha bf med vårt första barn 14 april :)

Idag har jag känt mig så otroligt svullen om magen, dessutom svårare att knäppa byxor som satt bra för några dagar sedan... :(

Jag förstår hur du känner. Jag kunde knappt gå normalt förra veckan för magen va så stor och öm, tarmarna gjorde nästan ont. Men nu, bara efter en vecka, har svullnaden nästan gått ner helt och kläderna passar igen :)
  • Mandie123
    Cocolemon skrev 2015-08-10 21:54:19 följande:

Tack :) Skönt att det finns hopp! Hoppas det blir samma även för mig :)

Första barnet för mig så känner mig lite lost än så länge :p har du barn sedan innan?

Detta är första barnet för mig med så jag är lika lost hehe. Grattis till plusset!
    Issi skrev 2015-08-11 08:35:18 följande:

IDAG mår jag illa för övrigt, inte så jag kräks men ändå obehagligt, ändå njuter jag ltie av det för då kan man ju tro att allt är bra där inne. Hur mår ni andra??

Är i v 6+3 nu och mådde inte illa förrän i vecka sju förra grav heller.

Jag är i 5+3 och illamåendet började iförrigår. Det är jag precis som du, lite glad för och hoppas att det är ett gott tecken. Det jobbiga är bara att varje gång jag ätit något så blir jag äcklad av det. Nu har det ju gått så pass kort tid att listan inte är jättelång, men kan knappt öppna kylen för att jag blir så pass äcklad av maten som finns där.
  • Mandie123
    Lia_78 skrev 2015-08-13 10:31:05 följande:

Väntar just nu på att barnmorskan ska ringa så vi kan boka in första träffen. Hoppas det blir snart.

Har tänkt en del på utomhavandeskap. Har inte inga känningar men är livrädd för det.

Feber sedan igår och väldigt svullen och öm i under benen. Men det är min fibromyalgi som spökar ibland.

Hur många är vi här inne nu och när ska vi alla har?

Någon som vill göra en lista. Nyfiken som jag är.

Jag kan försöka få ihop en lista, har så lite att göra på jobbet just nu ändå. Hade vart kul att veta ålder och hur många barn ni har sen tidigare, eller?
  • Mandie123

Här kommer listan på de som kommit in i tråden, de som vill får gärna komplettera med ytterligare information :)

Sophie13, 33 år, 1 barn sen tidigare

Sofffi, 1 barn sen tidigare

Mahlin, 1 barn sen tidigare

Issi, 28 år, 1 barn sen tidigare

GabriellaB, 1 barn sen tidigare

Hondendärtjejen, 1 barn sen tidigare, bf 16/4

Vajb, första barnet, bf 7/4

Wadenholt, första barnet, bf 3/4

BSandy, 1 barn sen tidigare

Sommarmalva, 3 barn sen tidigare, bf 5/4

Ellami, 1 barn sen tidigare

Kiki, 1 barn sen tidigare, bf 1/4

Maalon, bf 18/4

Tajn, 1 barn sen tidigare, bf 17/4

Idilia, 1 barn sen tidigare, bf 18/4

KaffeTös, första barnet, 16/4

Cocolemon, första barnet

Gabriellap

Lia_78, 37 år, 1 barn sen tidigare, bf 10/4

Kapten bombus

Elyssa81, bf 16/4

Pauliina, 2 barn sen tidigare

Mslove, första barnet, bf 7/4

Emmmmm, 1 barn sen tidigare

Sockerbullen, första barnet

A85, 1 barn sen tidigare

Minus75, 1 barn sen tidigare, bf 12/4

Aliceiunderlandet

Fruw, 1 barn sen tidigare

Linuslotta, 35 år, 2 barn sen tidigare bf 29/3

Saltvatten, 1 barn sen tidigare

Mandie123, 25 år, första barnet, bf 8/4

• Mandie123
    Maalon skrev 2015-08-13 14:20:34 följande:

Asså den här tröttheten.... Har tänkt att jag ska hålla mig borta från kaffe under graviditeten, men jg kollapsar snart!! Någon av er som har varit gravida tidigare som har tips hur jag ska överleva arbetsdagarna?

Min info till en lista: bf är ca 18/4, jag är 23 men kommer vara 24 när jag föder. Plussade på andra riktiga försöket och har inga barn sen tidigare :)

Hann inte se infon innan jag postade listan, sorry :(
    fruw skrev 2015-08-13 15:06:55 följande:

Ingen som har lust att skriva i en Facebookgrupp istället? Fl krånglar jämt för mig :( I hemlig grupp isåfall såklart

Jag är jätte gärna med i en fb grupp men hur hemlig är den? Man vill ju verkligen inte att någon ska kunna se gruppen. Litar aldrig på fb haha.
  • Mandie123
    Maaalins skrev 2015-08-13 19:03:19 följande:

Hej! Vilken rolig tråd!

Plussade igår, helt oplanerat. Sambon blev extremt överraskad, vet inte om det är till det bättre eller sämre ännu men jag vill inget annat än att behålla. Han velar "/ någon som sitter/har suttit i samma situation ? Hur kom ni ur den så att säga? Om det nu skulle vara så att han säger stenhårt nej vet jag inte vatt jag tar vägen :(

23 år bf 19 april första barnet.

//maaalins

Grattis! Han måste antagligen smälta det ett litet tag bara. Får man fråga hur länge ni vart tillsammans? Skönt att du är säker på vad du vill iallafall!
  • Mandie123

Vi har berättat för en vän var. Resten väntar vi med tills efter vecka 12 tidigast. På sociala medier tänker jag inte skriva ut något alls faktiskt. Lite kul när folk man inte träffat på länge ser en med en baby helt plötsligt.

• Mandie123
    fkh skrev 2015-08-24 12:35:08 följande:

Hej! Skulle jag kunna be om att få klarhet i något här?

Var på tidigt ultraljud idag som visade ett pickande hjärta och ett 2mm foster, vilket innebar att jag var i v 7+3 enligt bm. Nu stämmer inte det överens med min senaste mens då jag antagligen hade sen äl, och har iom det inte fått förstått när jag ska ha bf! Vill ju veta! :)

Så någon runt v7+3 kan berätta när ni har bf för då lär ju jag ha samma? Orkar inte sitta och räkna i kalendern och ALLA appar räknar utifrån mensens senaste dag. Tacksam för svar! :)

Jag är i 7+3 och har bf 7 april precis som ellami sa ????
  • Mandie123
    Woodwick skrev 2015-09-15 19:58:57 följande:

Hej alla! Har tidigare skrivit i en annan apriltråd men de verkar som de flesta har gått över till Fb vilket inte jag är intresserad av så blev väldigt glad när jag hittade er :) imorgon är jag i v 8+0 och ska på inskrivning hos bm på morgonen. Har för tre veckor sedan varit på hälsosamtal. Är det någon mer än jag som ska eller har gjort cellprov när de varit gravida. Min barnmorska ska göra ett imorgon då det var tre år sedan sist jag gjorde ett.

Jag gjorde cellprov igår för första gången, är i 10+5. Jag har alltid slängt alla kallelser innan eftersom jag har gynskräck. Nu blöder jag en del brunt blod åså men det är normalt tydligen. Lycka till på ditt!
  • Mandie123

[quote=75791857][quote-nick]Sommarmalva

Jag hade ljusrosa flytningar i vecka 7. De varade typ 5 dagar. Fick lite ont i svanken dag 2 och 3 så trodde det va kört. Men så va icke fallet. Nu är jag i vecka 12 och fick se bebisen vifta med både armar och ben för veckan ???? Det finns hopp!

Svar på tråden BF april 2016