Inlägg från: Saltvatten |Visa alla inlägg
  • Saltvatten

BF april 2016

Hej.

Jag smyger mig in i den här tråden Glad Fick ett plus på stickan i morse och tycker detta ska bli jättespännande. Jag och maken har en dotter som nu är 6 månader så det känns kul att bli gravid igen.
    Vaknade inatt med illamående men trodde bara att jag var skengravid Tungan ute

Nu håller jag tummarna att allt går som det ska. Just nu känner jag som sist, liknande mensvärk och lite stickningar och trots att jag vet att detta är vanligt så nojjar man sig ändå lite.

Ska bli roligt med ett litet vår-barn!!

• Saltvatten

God morgon!

Plussade positivt igår men var tvungen att ta det säkra före det osäkra så det blev ett digitalt test nu på morgonen också som gav ett svar utan tvekan Skrattande

Enligt uträkning så går jag in i v 5 imorgon.

• Saltvatten
    Pauliina skrev 2015-08-13 21:50:57 följande:

Sophie13, 33 år, 1 barn sen tidigare

Sofffi, 1 barn sen tidigare

Mahlin, 1 barn sen tidigare

Issi, 28 år, 1 barn sen tidigare

GabriellaB, 1 barn sen tidigare

Hondendärtjejen, 1 barn sen tidigare, bf 16/4

Vajb, första barnet, bf 7/4

Wadenholt, första barnet, bf 3/4

BSandy, 1 barn sen tidigare

Sommarmalva, 3 barn sen tidigare, bf 5/4

Ellami, 1 barn sen tidigare

Kiki, 1 barn sen tidigare, bf 1/4

Maalon, 23 år, första barnet, bf 18/4

Tajn, 1 barn sen tidigare, bf 17/4

Idilia, 1 barn sen tidigare, bf 18/4

KaffeTös, första barnet, 16/4

Cocolemon, första barnet

Gabriellap

Lia_78, 37 år, 1 barn sen tidigare, bf 10/4

Kapten bombus

Elyssa81, bf 16/4

Pauliina, 2 barn sen tidigare, bf 11/4

Mslove, första barnet, bf 7/4

Emmmmm, 1 barn sen tidigare

Sockerbullen, första barnet

A85, 1 barn sen tidigare

Minus75, 1 barn sen tidigare, bf 12/4

Aliceiunderlandet

Fruw, 1 barn sen tidigare

Linuslotta, 35 år, 2 barn sen tidigare bf 29/3

Saltvatten, 1 barn sen tidigare

Mandie123, 25 år, första barnet, bf 8/4

Glömde skriva BF 22/4 Skrattande
  • Saltvatten
    EmmaElisabeth2 skrev 2015-08-13 20:00:18 följande:

Hej!

Jag är gärna med här! :) Fick positivt idag på BIM-3, är minst sagt chockad, tog inte ens 1 min innan resultatet syntes.. Hela dagen idag har vart glädje, tårar och skakningar om vart annat :) Det är vårt första barn, inga missfall sen tidigare, jag är 25 och han 28. Vi gifter oss om 5 veckor ;) Är på v.3+5 idag och har BF 22/4 enligt gravappen

Överraskade sambon med sockor när jag avslöjade nyheten :)

Vad kul, grattis! Och vilken bröllopspresent sen Skrattande
  • Saltvatten
    Idilia skrev 2015-08-14 09:34:45 följande:

Igår började jag nojja rejält. Låg vaken flera timmar och oroade mig för mf och utomkvedeshavandeskap. Har annars varit jättelugn sedan i söndags då vi fick veta att jag var gravid.

Men jag vet vad det beror på. Förra gången jag var gravid fick jag missfall runt 4+5-6 (kommer inte ihåg exakt) och nu ligger jag på 4+4. Jag tror att jag kommer bli mycket lugnare om jag bara tar mig igenom den här helgen. Det är nu jag nästan önskade att vara mer illamående eller något sånt. Bara för att kunna vara säker på att jag är gravid. Men jag vet ju att jag förra gången (med dottern) inte var särskilt illamående. Istället var jag lättrörd. Och igår höll jag på att börja gråta till Nalle Puh, så det är ju på gång i alla fall :)

Känner precis likadant. Har ett missfall i ryggen och går runt och oroar mig över att jag inte känner tillräckligt mycket symptom. Hade dessutom ett MA, hade inte ingen aning om att graviditeten avstannat den gången, fick ju ingen blödning eller smärta utan detta upptäcktes lite av en slump när jag var inne på akuten för en annan sak och de ändå ville ta ett VUL. Och det jag märkte den gången var att helt plötsligt avstannade illamåendet (vilket jag tyckte var skönt just då men sen förstod jag ju varför). Känner inte alls mkt illamående, inga tunga bröst o s v.
    Förra gången var jag illamående från v 7 minns jag iaf men generellt hade jag inga större besvär med detta överhuvudtaget då, spydde inte en enda gång under hela graviditeten och inte ens under förlossningen.

Så jag är just nu orolig. Ska ringa min gynmottagning på måndag och be om ett tidigt VUL, det gjorde jag sist och det var toppen.
  • Saltvatten

Ang. att berätta för omvärlden.
    Är ju i v 5 nu och vi vill vänta lite med att berätta, vill ha ett tidigt VUL först så vi kan känna oss säkra.
    Har dock berättat det för en väninna och maken har berättat för en kompis som själv precis släppte nyheten att hon är gravid och då kunde han ju inte hålla sig från att berätta för henne Skrattande

• Saltvatten

Tyvärr så kan mitt namn strykas från listan då jag idag fick tidigt missfall Gråter

Sist gång vi fick missfall tog det oss 6 månader att bli gravida igen så just nu känner jag mig ganska tröstlös.

Men jag önskar er alla ett stort lycka till med era graviditeter och era små charmtroll som kommer i april - ni har fantastiska månader framför er {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden BF april 2016