Inlägg från: Lia_78 |Visa alla inlägg
  • Lia_78

BF april 2016

Hej på er alla!

Jag fick ett svagt plus imorse och visste inte om det var sant eller ej. Efter jobbet så testade jag igen. Först med en test sticka och svagt även då så då tog jag fram det digitala. Ibland behöver man se ordet Gravid för att man ska fatta att det är sant.

Mitt 2 barn och blivande sambons första. Jag har en dotter som kommer vara 12 år när den lille kommer ut. Både underbart och rädsla inför att börja om med en liten igen nu när dottern är så stor.

Men lyckan är total.

Enligt min uträkningär df 10/4.

• Lia_78

Hej på er alla!

Hur mår ni?

Själv är jag anfådd typ hela tiden. Kände av det ca 4-5 dagar innan jag plussade. Trode först att jag ev skulle bli sjuk men det bröt aldrig ut något. Fick en komentar idag på jobbet att jag stånkar o stönar väldig mycket just nu. Och de vet inget ännu.

Hallsbränna från frukost fram till lunchen i några dagar. Extremt svullen om magen idag, och inte går det att fisa bort magen heller. ?

• Lia_78

Ja det där med att läsa högt har jag med testat och det gick åt skogen direkt. Tur att dottern är så stor och läser själv. (Läste en sak till gubben när jag upptäckte det.

• Lia_78

Förra gången=första gången gången brydde jag mig inte så mycket av vad andra sa och läste inte så mycket heller. Så hoppas det kommer vara så denna gång med.

Hoppas jag kan förbli aktiv både med jobb, vänner o familj.

Sydde sängkläder mm förra gången så det gör jag nog inte denna gång. Kanske den där bygga bo känslan kommer senare som det gjorde sist.

Men jag vill köpa en ny barnvagn denna gång en ny och fin för det har jag aldrig haft.

Sen hoppas jag att amningen kommer fungera längre än 6 veckor denna gång.

Ville åka hem från BB efter 20 timmar sist men fick ej göra det.

• Lia_78

Beklagar Cocolemon.

Men vi finns här om du behöver skriva av dig.

• Lia_78

Väntar just nu på att barnmorskan ska ringa så vi kan boka in första träffen. Hoppas det blir snart.

Har tänkt en del på utomhavandeskap. Har inte inga känningar men är livrädd för det.

Feber sedan igår och väldigt svullen och öm i under benen. Men det är min fibromyalgi som spökar ibland.

Hur många är vi här inne nu och när ska vi alla har?

Någon som vill göra en lista. Nyfiken som jag är.

• Lia_78
    linuslotta skrev 2015-08-13 11:31:03 följande:

Hej

Kanske låter lite knepigt men jag har 2 barn som är 12 och 10 år. och nu har jag äntligen fått ett plus igen ( efter några missfall) Kan tyckas att jag bör vara van men för mig känns det som att börja om från 0. Har länge tyckt att det räckt med 2 barn men nu dom senaste åren har jag fått en stark önskan om en liten igen, Och innan jag blir för gammal Jag är 35 år men min man är 11 år äldre än mig.

Jag har bf 29/3-2016 men vågar inte riktigt vara så glad som man borde kanske pga att jag haft mf ett par ggr förut.

Någon som är ungefär i samma situation som jag ??

Det där med att börja om är du inte ensam om. Min dotter kommer ha fyllt 12 år när den nya lilla kommer. Både lycklig och rädd med att börja om.

Själv är jag 37 o gubben min 32.

Är inte rädd för missfall just nu men den rädslan kommer säkert komma. Då det känns som om det är sista gången i livet som jag kommer vara gravid.
  • Lia_78

Oj vad många vi blev. Roligt roligt.

Jo jag kan tänka kan mig en hemlig grupp på fb.

Kroppen-svullen om magen ibland men erkänner att det var jag innan med. Ibland ser jag nästan höggravid ut. Men det beror på min stressmage, gammal magkatarr som spökar mm.

Längtar efter en riktig mage lite.

Fick tid för inskrivningsamtal på tisdag.

• Lia_78
    Mandie123 skrev 2015-08-13 15:20:39 följande:

Hann inte se infon innan jag postade listan, sorry :(Jag är jätte gärna med i en fb grupp men hur hemlig är den? Man vill ju verkligen inte att någon ska kunna se gruppen. Litar aldrig på fb haha.

Ja pricis hur hemlig är den. Jag vill inte att någon ska se att jag är med i en gravid grupp.
  • Lia_78

Godmorgon på er alla GRAVIDA!

Har ni lika svårt att fatta att ni är gravida som jag har ibland. Just nu vill jag bara skrika ut till alla att vi ska ha barn. Men ska försöka hålla mig några veckor till.

Har någon av er berättat för nära och kära ännu?

Svar på tråden BF april 2016