Inlägg från: Lia_78 |Visa alla inlägg
  • Lia_78

BF april 2016

Dottern min kommer hem imorgon från kolla. Måste passa oss ordentligt snart. Men det har varit skönt denne vecka att bara vara vi o prata helt öppet hela tiden hemma.

kommer vara svårt att börja tänka sig för. Men ska bli så skönt att få hem henne nu.

• Lia_78

Oj vad ni har skrivit mycket under det dygnet jag inte har varit här inne.

Har min jobb helg nu och mina ben är så svullna. Tur att jag hittade mina stödstrumpor [tantvarning på mig] ;)

Tycket att jag mår lite illa på kvällarna och dej gjorde jag med dottern med. Ömmande bröstet sedan ÄL och nu börjar du kännas lite tunga.

Jag brukar nästan alltid sova middag men nu kan jag inte längre. Får ingen ro i kroppen och tycket att den jobbar på högvarv hela tiden.

Nä nu ska jag försöka sova lite är trött efter att ha stått på konsert ikväll.

• Lia_78

Ja det är normalt med mensvärk. Det har jag med till och från. Sover som en kratta och det börjar ta på mig nu. Fattar inte varför jag inte kan sova, går ej upp på toa på nätterna än.

• Lia_78

Feber mest hela tiden och jag blir så matt av det. Men imorgon ska jag på inskrivningsamtal. Får se vad hon säger. Spännande och lite orolig.

• Lia_78

Äntligen helg. Har varit en tuff och stressig vecka. Önskar jag fick ligga på soffan i helgen, men nej. Körde ett mindre flyttlass nyss och imorgon är det dop och kräftskiva på agendan. Söndag är det dubbel kalas. Så min helg kommer försvinna ganska snabbt.

Så svullen om magen på kvällarna.

På Måndag ska jag till gyn läkaren på VC. Vi ska prata om tabletter om vilka jag kan ta och inte ta. Vågar inte äta mina värktabletter just nu och det får jag sota för lite nu. Och jag vet att de har en sådan där sak man kan se den lille i. Vem vet. Har jag tur så kanske man kan få göra det redan nu. :D

• Lia_78

Hatar den här nojighet att något kommer att gå fel. Hoppas den går över snart.

Var iallafall till läkaren för medicin byte idag. Känns bra att att jag inte har tagit några av de jag hade innan.

Just nu önskar jag att jag kunna må illa och spy så man känner sig lite gravid. Men ändå skönt att slippa.

• Lia_78
    hondendärtjejen skrev 2015-08-24 18:28:53 följande:

Nu ska vi se här,det översta tog jag 04 imorse efter jag hållt mig sen kl 22.

Du kan inte vara mer gravid än vad du är. ;)

Nästa är outspätt kiss.

Och nästa sticka, rfsu testet och det digitala är tagna i utspätt kiss, ca hälften vatten hälften kiss!

• Lia_78

FB grupp?

Var det någon här inne som pratade om en fb grupp i början. Mitt minne är inte på topp och orkar inte leta i tråden.

• Lia_78
    camillis86 skrev 2015-08-25 13:45:31 följande:

Hej tjejer! jag är jättegärna med här i er grupp om det är ok! BF 23/4 med första barnet! :)

Lite småtrött och uppblåst men inget illamående än så länge! är i vecka 6! Ska på inskrivning 8/9 på mvc! spännande! Tar ni med er sambon/maken på inskrivningssamtalet el går ni själva?

/camilla

Jag tog inte med sambon på inskrivningen. vi ska på ett gemensamt samtal om fosterdiagnostik den 9de. Är lite kluven i alla dessa test och risker med dem.
  • Lia_78

Är i v 7+1 idag. Hade värsta bakslaget igår och kände att detta inte kommer gå vägen.

Men idag är jag på bättre humör. Jag blev iallafall gravid utan hjälp och vi lyckades efter 1 års oskyddat så kommer vi få till det igen om det skiter sig denna gång.

Knäppa jag gjorde ett test idag med. :) kände mig så dum efteråt. Men så skönt att se det där extra strecket på stickan.

Med första barnet var jag inte ett dugg orolig men då var jag ung (12 år sedan). Men nu på andra är jag helt förstörd vissa dagar.

Ville bara skriva av mig lite.

• Lia_78

Hej på er allalla brudar!

Fy fan mitt humör är åt helvete. Fick något psyk bryta i lördags. Skrek och slängde saker överallt. Gråtit nästan hela helgen. Både de hemma och på jobbet har upptäckt att mitt humör är förändrat den senaste 1-2 veckor. Jag märker det själv med ibland men inte alltid.

Känner mig stressad. Omorganisation på jobbet och mycket stress. Håller på med körkoryggen or så stressad över det. Flyttar ut på landet i mitten av oktober och håller nu på och packar och rensar ordentligt. Stress över flytt, städ och hur livet på landet kommer bli. Är en riktigt stadsråtta. Men vad gör man inte för kärleken. Allt detta var påbörjat innan vi visste att vi var gravida.

Skulle behöva sluta snusa men just nu vågar jag inte ge mig på det. Då kommer jag nog bryta ihop.

• Lia_78

Tråkigt om denna ska dö ut. Själv är jag inne och läser ca 1 gång om dagen och ibland skriver av mig rigält.

• Lia_78

Jag som har klagat på att jag inte mår illa mm. Nu har det slagit till och har ett konstant illamående. Men kräks ej iallafall. Är inte sugen på mat, godis eller frukt. Tvingar i mig lite då och då. Mår väldigt illa i vissa situationer som att gå i mataffärer, förbi fisk och kött avdelning är väldigt jobbigt mm.

Imorgon ska vi på fosterdiagnostik samtal. Vet inte vad vi ska eller vill göra för test. Lutar åt bara kub då man får se den lille.

9+0 idag.

• Lia_78

Hej

Vad gör ni ät eran trötthet. Har nyss vaknat och gått upp ur sängen. Börjar jobba kl 14.00 känner mig helt väck i skallen.

Hela denna vecka har varit så. Kan säkert sova 20 timmar per dygn nu men det funkar ju inte med jobb och familj.

Svar på tråden BF april 2016