Inlägg från: Cocolemon |Visa alla inlägg
  • Cocolemon

BF april 2016

Hejsan, jag hoppar in i denna gruppen :)

Plussade igår med cb, tog idag cb digital

Enligt uträkningar så bör jag ha bf med vårt första barn 14 april :)

Idag har jag känt mig så otroligt svullen om magen, dessutom svårare att knäppa byxor som satt bra för några dagar sedan... :(

• Cocolemon
    Mandie123 skrev 2015-08-10 20:24:20 följande:

Jag förstår hur du känner. Jag kunde knappt gå normalt förra veckan för magen va så stor och öm, tarmarna gjorde nästan ont. Men nu, bara efter en vecka, har svullnaden nästan gått ner helt och kläderna passar igen :)

Tack :) Skönt att det finns hopp! Hoppas det blir samma även för mig :)

Första barnet för mig så känner mig lite lost än så länge :p har du barn sedan innan?
  • Cocolemon

Ringde min barnmoskemottagning idag och fanns ingen tid att förren om 5 veckor för inskrivningssamtal..dvs när jag är i runt v 10..det tycker jag känns ngt sent? Speciellt när jag väntar första barnet och känner mig lite lost, de hänvisade till 1177...det kändes bara så kasst just då, men det kanske är så det fungerar?

När ska ni till barnmorskan första gången?

• Cocolemon

Ok, då är jag inte ensam om att få gå sent iaf...känns ju jävligt segt bara :( vi hade ngn tanke om att berätta för föräldrar osv efter vi vart där första gången...men jag tror inte vi kan hålla oss så länge :p

Sockerbullen skrev 2015-08-11 18:52:09 följande:

Det var samma för mig, ringde också idag och får tid om 5 veckor, då är jag i vecka 11. Också första barnet här. Tycker inte det känns helt okej...

• Cocolemon

Är det någon här som fått mf tidigare?

Jag såg en lätt blödning när jag va på toa för ca 2 h sedan, kommer fortfarande lite blod och lite molvärk i magen...ringde 1177 och hon sa att jag ska avvakta och om jag har fått mf får jag en rehjäl blödning och det har jag ju inte..men rädd att den ska komma :( som grädde på moset är min sambo påväg till Japan :

Ni som haft mf: har det börjat med en lätt blödning eller hur har det sett ut? Och hur mkt är mkt liksom?

Behöver ju såklart inte vara mf men oroar mig sönder här hemma :(

• Cocolemon
    kapten bombus skrev 2015-08-12 20:45:43 följande:

Jag har haft ett missfall och det började med lite blod, sen någon brun flytning och sen kom allt. Jag hade ingen molvärk dock.. 

Det ska ju vara vanligt med blödningar under graviditeten så det behöver inte betyda något att du fått en blödning, jag håller alla mina tummar för dig! 

Tack vad snäll du är :) jag hoppas på det bästa men såklart man blir nojig :p
    Idilia skrev 2015-08-12 21:14:34 följande:

Mitt mf började med lite blod och molvärk. Fick det på kvällen och det kom bara lite, lite. Men sedan på morgonen efter kom det mycket rött blod och då var det ganska uppenbart var som var på gång.

Men molvärk har jag nu med. Och nu har jag massa symtom så det är inte missfall på gång. Så det behöver ju inte betyda något. Det bästa är väl att vänta och se, även om jag vet hur svårt det är.

linuslotta skrev 2015-08-12 21:22:46 följande:

Hej

Jag har haft missfall ett par ggr tyvärr. det har oftast börjat med en lättare blödning  och sedan ett par dagar senare fått kraftigare blödningar som typ mens kraftigt (eller hur jag ska förklara) Har aldrig haft någon värk, "bara" lite molnande värk.

Det du upplevt behöver inte vara missfall. så oroa dig inte för mycket för det än.

Tack för era svar tjejer :) fortfarande lite lätt blödning men bara när jag går på toa...känt mig öm i brösten fram tills idag, som nu har försvunnit ..så från nu ikväll har jag bara känt mig så ogravid :(

Men hoppas ändå att det inte behöver vara ngn fara :)
  • Cocolemon
    Idilia skrev 2015-08-12 22:02:33 följande:

Uppdatera oss gärna i morgon, håller tummarna tills dess!

Minus75 skrev 2015-08-12 23:52:25 följande:

Det behöver absolut inte vara något fel, jag blödde till och från under hela min förra graviditet men födde en frisk pojke. Jag hade då haft sex MF/MA innan så jag var ju sjukt nervös. Jag förstår mao din oro och håller tummarna för dig! Uppdatera oss gärna!

<3

Just nu har jag lite gett upp hoppet :( blöder som om jag har mens nu :( hoppas bara det inte blir värre nu när jag är på jobbet, vet inte om jag kanske ska ta ett grav test efter jobbet för att bekräfta mina misstankar...bör jag ringa gyn om det är så pass tidigt mf? Hon på 1177 tycker det inte behövdes, men så har man läst i andra trådar om folk som oxå vart i v 5 som fått tid hos gyn vid mf...
  • Cocolemon
    Issi skrev 2015-08-13 08:41:54 följande:

Hej!

Usch vad jag lider med dig! Jag har haft tre missfall varav två så tidigt som du ungefär. De yttrade sig ungefär som en vanlig mens, inte så mycket mer dramatiskt än så. Sökte inte vård för det. Nu hoppas jag ju att det inte är ett missfall för dig men testa om några dagar och se om det fortfarande är positivt. Om det är det tycker jag att du ska söka vård så att de kan se hur det ser ut. Om det är negativt, ja då är det ju inte så mycket att göra tyvärr =( Om du känner dig obekväm med att vara på jobbet, eller är rädd för att det ska blöda mycket så tycker jag attd u ska sjukskriva dig ett par dagar och vara hemma, stress hjälper ju inte precis. Jag gjrode det så alla tre gånger.

MEN som sagt, hoppas hoppas att det inte är MF för dig!!

KRAMAR

Tack för din omtanke :)

Tyvärr kan jag inte vara hemma från jobbet då jag har ett par viktiga möten i morgon, men än så länge fungerar det, har fått fruktansvärt ont i magen så har pratat med gyn så får faktiskt komma dit efter jobbet, vilket känns skönt..extra orolig då min sambo är i Japan och har ingen annan att prata med om det här hemma :(

Men nu är jag 100 på att det är mf tyvärr :(
  • Cocolemon

Vart hos gyn och fått bekräftat mf så ni kan ta bort mig från listan :(

Inväntar mensen sedan försöker vi igen...

Jag håller tummarna att det går bra för er andra :)

Svar på tråden BF april 2016