Villbligravidnu skrev 2015-08-06 12:13:05 följande:
Hur har du tänkt göra? Ska du göra KUB?
Jag har inte bestämt mig än men troligen, och egentligen mest för att få veta att allt är okej där inne. Beror på dock, ska prata med mVC på inskrivning, jag kanske kan få extra ultraljud istället, liksom gratis, pga alla missfall. Vi får se. Ska du?
ellami skrev 2015-08-07 00:11:38 följande:
Hej! Här är ännu en med jobbig historia i bagaget. Hade ett MA för 3 månader sedan i vecka 13, fick chockbeskedet på KUB att fostret dött två veckor tidigare. Blev inlagd på sjukhuset och blödde ut den pyttelilla minibebisen, var rejält knäckt psykiskt men ville bli gravid fort igen, vilket jag nu är i mitten på v 6. Tänkte inte skriva här egentligen då jag inte vågar ta åt mig av graviditeten och glädjas men det känns skönt (om än fruktansvärt tråkigt såklart) att det finns fler här med liknande erfarenheter vilket gav mig modet att haka på så kanske vi kan peppa varandra. Ska gå på ett tidigt ultraljud vilket jag är livrädd för men kommer ändå inte kunna slappna av någorlunda förrän KUB är över om allt går bra så långt.
Usch jag lider med dig! Så otroligt jobbigt att få veta sådant när man tror att det är lugnt :S. Men också väldigt skönt att prata med andra som har liknande erfarenheter som du säger, det är ju inget men slänger i ansiktet på en kompis som haft typ 3 helt okomplicerade graviditeter precis.... Med mina tre msisfall har mina närmaste vetat, mina föräldrar, syster, min farmor samt en nära vän. Den här gången berättar jag dock inte för någon för jag ORKAR inte ge ett missfallsbesked igen. Ja min man vet såklart då men ingen annan. Hur gör du och ni andra?
Jag tänker likadant, kommer inte kunna slappna av och njuta samt berätta för alla förrän jag sett barnet på UL efter vecka 12. Hoppas magen inte blir för tydlig innan dess bara... När ska du på tidigt UL? Jag har bokat in ett i vecka 9 men jag hoppas att de kan titta lite redan nästa vecka (v 7) när jag ska på hälsosamtalet på MVC, vi får se... Går in i vecka 7 imorgon iaf, två av mina missfall var i vecka 6 oh blödningen kom redan då. Det tredje var också i vecka 6 men blödningen kom i v 10. Testen blir starkare och starkare (vilket de iofs blev även den gången), men det känns ändå ganska hoppfullt!