Inlägg från: Issi |Visa alla inlägg
  • Issi

BF april 2016

Skönt att höra att det inte bara är jag som oroar mig! Trots att jag fick se ett hjärta i tisdags så är jag fortfarande nojig. Har ett till ul om 1,5 vecka i v 11. Får det på MVC men är glad att jag bokade ett privat i v 9 också hade inte orkat vänta så länge innan första titten. Jag började, i motsats till en del andra ser jag, må illa i sådär v 7-8 och mår nog som sämst nu (v 9). Hoppas det vänder snart för nu jobbar jag till och med hemma för att jag inte orkar sitta på jobbet och hålla skenet uppe. SLipper kräkas dock, även om det kanske är lite på vilja.

Håller tummarna för oss alla!

• Issi
    camillis86 skrev 2015-08-27 10:53:45 följande:

Någon av er som provat sea band? och postafen? Erfarenheter?
    Fy fasiken va illa jag mår, hann precis tillbaka till jobbet från apoteket innan jag kräktes... Tji fick jag för att ha mått så bra hittills å inte känt nåt illamående... Blä.... Så nedrans jobbigt då jag jobbar som sjuksköterska och har hand om patienter... :( Vet inte hur det här ska gå riktigt, suck!

Har inte provat det men hört andra som testat. Jag tog postafen en dag pga att ja gskulle åka tåg, mådde inte illa alls den dagen så det funkar nog. vet inte hur länge man bör ta det dock? Usch vad jobbigt för dig, kanske kan du be om en veckas sjuksrkivning eller så?
  • Issi

Förstår att ni är många som är oroliga för missfall, det är jag också! Men som flera har påpekat så är det endam an kan göra (irriterande nog) att vänta... Om man inte får väldigt ont eller blöder väldigt mycket såklart då ska man ju åka in. Har hört om många som haft blödningar utan att det varit missfall dock, jag räknar kallt med att det är så för er ;)

Själv är jag nu i v 10 och hoppas att pyret (som mådde bra i v 8+2) fortfarande mår bra. Ska på UL igen på måndag, då v 10+1. Efter det borde man väl kanske kunna känna sig hyffsat säker och berätta iaf för de närmaste tänker jag? Har ni berättat? Pga mina missfall tidigare har jag itne berättat denna gång, bara för min syster och en nära vän. Orkar liksom inte meddela ett missfall till...

Vilka har bestämt sig för att göra KUB? Jag ska göra det, ska ta prover på måndag sedan är det UL i v 14...

• Issi

Jisses vad jag mår illa idag. Ska det inte börja avta snart? (v 10). Jag mådde inte såhär dåligt med dottern, vad händer där inne liksom!?

• Issi
    Idilia skrev 2015-09-02 07:35:03 följande:

Vad tråkigt att fb-gruppen inte blev något bra. Jag är med i en som heter gravida med bf 2016 och den verkar bra. Förutom att jag kräks på allt pojk/flick-snack. Jag behöver inte veta vad det är för kön på bebisen för att kunna inreda bebisens rum. (Vill inte starta en debatt med er här som tycker tjejer ska ha rosa och killar blått, vill bara förklara varför jag blir trött på gruppen ibland. Vi är ju olika och är extra känsliga när vi är gravida). Nu ska iofs inte min bebis ha något eget rum än så länge utan vi samsover så... Sen är jag med i en grupp som heter nära gravid och en som heter gravida feminister. Så jag är ganska nöjd :) Och så har jag ju er här.

Ikväll har jag föräldramöte. Känner mig lite nervös då mitt illamående kommer på kvällen. Vet inte riktigt hur jag ska kunna få i mig tillräckligt med mat på rätt tider för att inte spy. Hm... Kanske ett bra första intryck föräldrarna får av mig ;)

Hoho jag stör mig också på sådana diskussioner! Jag var nitisk med dottern (som jag inte visste var en dotter då iofs) och köpte allt möjligt både pojkigt och flickigt och neutralt och hon har fått ha allt hela tiden. Vem bryr sig? Jo, hon har börjat bry sig nu i 3 års åldern och vill ha rosa och Elsa-klänningar och gud vet vad. Förskolan alltså!

Den här gången funderar jag dock på att kolla kön, inte för könets skull så men för namnets skull. Är det en flicka är det inga problem för där har vi många alternativ men om det däremot är en pojke blir det jobbigt för då kommer vi bli ovänner och det vill jag inte vara när barnet precis fötts. Bättre att ta den diskussionen innan isf. (min man vill döpa efter sin framlidne pappa, det vill INTE jag).
  • Issi

VAD TUSAN, får man inte äta lakrits när man är gravid!?!?! läste precis det på 1177, har helt missat. Och jag som älskar lakrits och lätt kan äta mycket av den varan... typiskt.

• Issi
    Smurfan med familj skrev 2015-09-03 07:50:58 följande:

Jag vet inte varför, men tråkigt tycker jag :(

Super nervös VUL om 1,5 h!! :/

Hur gick det!?!

Det där med lakrits står på den här sidan; www.1177.se/Vastra-Gotaland/Tema/Gravid/Graviditeten/Halsa-under-graviditeten/Bra-mat-nar-man-ar-gravid/

Sedan hittade jag det här men jag vet inte om det stämmer, källan är lite oklar; www.aftonbladet.se/wendela/familj/article12418796.ab

Nåväl, lika bra det, mindre sött för min del =)
  • Issi
    squib skrev 2015-09-04 08:18:28 följande:

Jag var hos BM i tisdags. Det känns mer på riktigt nu! En jätterar och bra kvinna så det kommer bli kanonbra. Hon jobbade även på förlossningen så har man tur kan man få henne när det är dags att föda. Jag är idag i v 9+2, mitt illamående är borta av och till och brösten är inte lika ömma. Det var någon som nämnde spelperioden? Att den inträffade runt v 10? Skönt att höra. Vi har ul 30 sept och jag längtar tills dess. Vi avböjde kub, tror att det bara oroar en mer än vad det gör nytta. Någon mer som valt bort kub?

Jag är i 9+5 och upplever samma sak, mår inte alls lika illa idag och brösten känns knappt. Hoppas på spökvecka och inget annat. Har UL på måndag innan min inskrivning, väldigt schysst tycker jag så att man vet att man inte skriver in sig i "onödan". Sedan skaj ag göra KUB i v 13...
  • Issi
    Moulin skrev 2015-09-06 13:21:14 följande:

Jag har en fråga till er som också kommer göra kub, vid vilken sannolikhet kommer ni gå vidare och göra fler tester och vid vilka odds kommer ni känna att ni är nöjda med utfallet? Inskrivning om tio dagar och testet bli nog till att göra två veckor efter det. Det är första barnet för mig och vet inte alls vad man gör på de olika kontrollerna. 

Jag ska ta prover för KUB idag (samt göra ett UL men inte för KUB, det ska jag göra om två veckor). Jag vet faktiskt inte hur jag ställer mig till ett resultat, tänker att jag får ta det när det kommer. Gjorde inte KUB med förra barnet, tänkte inte ens på det då. Nu gör jag det nog egentligen mest för att känna mig säkrare på att allt är ok. Är bara 28 så resultatet borde ju bli bra... Hade varit bättre om man kunde få ta ett sådant där blodprov som visar säkert resultat direkt men det är inte etablerat ännu så det får man isf göra privat (dyrt!). Tror det kallas NIPP test, kommer säkert vara etablerat om några år...
  • Issi

usch nej jag är inte heller sugen på ett fostervattensprov. Hoppas ju på att frågan inte ens behöver komma upp. Någon som vet vad ett sådant där NIP test kostar ca?

Var på UL igår på MVC och visst fanns det en liten där, hjärtat slog och hen sparkade med armar och ben (häfitgt att man kan se det redan nu). Måtten stämde (10+2 igår) så det känns ju skönt. Hade inskrivning också så nu är det inget förrän v 13 då är det är KUB UL, sedan RUL i v 18 och sedan är det ju inte MVC förrän i v 25, känns lite konstigt :S

Svar på tråden BF april 2016