Idilia skrev 2015-09-02 07:35:03 följande:
Vad tråkigt att fb-gruppen inte blev något bra. Jag är med i en som heter gravida med bf 2016 och den verkar bra. Förutom att jag kräks på allt pojk/flick-snack. Jag behöver inte veta vad det är för kön på bebisen för att kunna inreda bebisens rum. (Vill inte starta en debatt med er här som tycker tjejer ska ha rosa och killar blått, vill bara förklara varför jag blir trött på gruppen ibland. Vi är ju olika och är extra känsliga när vi är gravida). Nu ska iofs inte min bebis ha något eget rum än så länge utan vi samsover så... Sen är jag med i en grupp som heter nära gravid och en som heter gravida feminister. Så jag är ganska nöjd :) Och så har jag ju er här.
Ikväll har jag föräldramöte. Känner mig lite nervös då mitt illamående kommer på kvällen. Vet inte riktigt hur jag ska kunna få i mig tillräckligt med mat på rätt tider för att inte spy. Hm... Kanske ett bra första intryck föräldrarna får av mig ;)
Hoho jag stör mig också på sådana diskussioner! Jag var nitisk med dottern (som jag inte visste var en dotter då iofs) och köpte allt möjligt både pojkigt och flickigt och neutralt och hon har fått ha allt hela tiden. Vem bryr sig? Jo, hon har börjat bry sig nu i 3 års åldern och vill ha rosa och Elsa-klänningar och gud vet vad. Förskolan alltså!
Den här gången funderar jag dock på att kolla kön, inte för könets skull så men för namnets skull. Är det en flicka är det inga problem för där har vi många alternativ men om det däremot är en pojke blir det jobbigt för då kommer vi bli ovänner och det vill jag inte vara när barnet precis fötts. Bättre att ta den diskussionen innan isf. (min man vill döpa efter sin framlidne pappa, det vill INTE jag).