Inlägg från: Mslove |Visa alla inlägg
  • Mslove

BF april 2016

Jag hoppar in här :). Bf 7 april, första barnet. Inskrivning på MVC om en vecka

Sjukt läskigtcoch spännande på samma gång

• Mslove
    Cocolemon skrev 2015-08-11 16:52:44 följande:

Ringde min barnmoskemottagning idag och fanns ingen tid att förren om 5 veckor för inskrivningssamtal..dvs när jag är i runt v 10..det tycker jag känns ngt sent? Speciellt när jag väntar första barnet och känner mig lite lost, de hänvisade till 1177...det kändes bara så kasst just då, men det kanske är så det fungerar?

När ska ni till barnmorskan första gången?

Jag fick tid nästa vecka, är då i v 7.

Tyvärr är det väl så att det inte finns jättegott om tider överallt, inte så mycket att göra åt. Alternativt att du vänder till MVC på annan vårdcentral
  • Mslove
    Lia_78 skrev 2015-08-13 15:28:36 följande:

Ja pricis hur hemlig är den. Jag vill inte att någon ska se att jag är med i en gravid grupp.

En hemlig grupp syns endast för de som är medlemmar, andra på Facebook ser inte att gruppen finns, eller vad som skrivs i den. För att bli medlem i en hemlig grupp blir man tillagd av någon som är med i gruppen redan, och då måste man vara vänner på Facebook för att kunna göra det
  • Mslove
    Sheltiegirl skrev 2015-09-06 14:13:14 följande:

Hej! Hoppar gärna in här är i vecka 8 nu med barn nr 2, har en 11 månaders dotter. Bor i Herrljunga med min man, dotter & hundar och katter.

Är jättegärna med i fb-gruppen också

Hej! Du kan skriva ett meddelande till mig här på FL med ditt namn så lägger jag till dig i gruppen på FB. Gruppen är hemlig så man måste bli inbjuden.
  • Mslove
    mammatillEllie skrev 2015-09-21 09:26:28 följande:

Jag får knappt plats i mina jobbebyxor längre Dom var i och för sig tighta redan innan jag blev gravid men nu går det inte att knäppa längre. Man är ju inte så sugen på att gå till chefen redan för att beställa mammabyxor..

Någon annan som arbetar i uniform? Hur har ni löst problemet? 

Jag jobbar inom vården, och har också arbetskläder. På mitt ena jobb har vi typ pyjamasbyxor, som funkar fint än så länge. På mitt andra ställe är dwt byxor med knappar, fungerar än så länge att inte knäppa översta knappen. Får se hur länge det funkar.

Du har inte möjlighet att ta ett par byxor i större storlek så länge?
Svar på tråden BF april 2016