• Gert

Vad tycker ni om Donald Trump?

I senaste opinionsmätningen leder Donald Trump. Fler republikaner föredrar Trump än Jeb Bush och jag måste nog hålla med.

Jag gillar politiker som är politisk inkorrekta och det är Donald Trump, dessutom är han så rik att han behöver inte gå lobbyisternas ärenden.

Hoppas Donald Trump blir USA:s nästa president!

www.youtube.com/watch&v=qZImqvwxrH8

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Svar på tråden Vad tycker ni om Donald Trump?
  • Rataxes
    xmarcusx skrev 2015-07-22 23:06:25 följande:
    Det var inte frågan, men nej, det kan jag väl inte säga. Skillnad mellan dem (bland annat rörande de sakerna jag nämnde i förra inlägget) kan jag absolut se, men jag skulle inte se Perssons politik som vänster i traditionell mening. 
    Nej, just det - ändå kvids det i högan sky från vänsterhåll om allt ont den hemska alliansen gjorde...
    Ödslar inte tid på anonyma nick.
  • matser

Bor sjalv i USA och Trump ar utan tvekan det basta som hant. Politikerna i USA och sverige ar PK narkomaner, dom sager vad valjarna vill hora: "All talk, no action". Trump har ryggrad att saga vad han tycker.

• ica
    matser skrev 2015-07-25 04:08:42 följande:

Bor sjalv i USA och Trump ar utan tvekan det basta som hant. Politikerna i USA och sverige ar PK narkomaner, dom sager vad valjarna vill hora: "All talk, no action". Trump har ryggrad att saga vad han tycker.

visst är han en Doer men det är ju bra att hjärna och hjärta är inkopplat!
  • Gert

Jag trodde inte att Trump var populär bland skådespelare men där hade jag tydligen fel.

tinyurl.com/oeeqyrn

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Ego Lovers

USA har ju ingen vänster så som vi i Sverige har. Roligt att vissa tror sig veta en massa om inget de har en aning om.

• Simon 681

Jag gillar Amerikansk politik och speciellt då debatterna och medias superpartiska rapportering.

Mitt största problem med just Trump är att han har sagt att han kanske ska ställa upp i presidentvalet 3-4 gånger förut, men alltid när det är tid för debatter och primärval backar han ut. Han måste framförallt visa att han menar allvar denna gång för att vara trovärdig.

Han är antagligen den efter Rand Paul som har bäst chans att vinna mot Clinton. Han har definitivt mycket större chans än Rand Paul att få republikanernas nominering.

Han är dessutom inte så pjåkig i sina sakfrågor och om han lyckas hålla borta idioter, galningar och makfullkomliga sociopater som Santorum, Perry, Graham, Cruz, Christie mfl från nomineringen har han ju gjort en bra insats.

Just nu är mina toppkandidater i republikanska fältet:

1: Paul
    2: Trump
    3: Carson
    4: Bush

De flesta andra är totala katastrofer.

How do we see the new masculinity in its most ideal form? In one word - Freedom.
  • Tokfrans

Först trodde jag att de va ett skämt, men sen insåg jag att han har mer skinn på näsan än dom andra kandidaterna. DOCK va de väl onödigt att kalla den mamman äcklig pga ammingen. De va lite overkill imo men annars sure, får väl hoppas han inte blir för maktgalen.

• Hypnotica
    Tokfrans skrev 2015-08-07 09:59:11 följande:

Först trodde jag att de va ett skämt, men sen insåg jag att han har mer skinn på näsan än dom andra kandidaterna. DOCK va de väl onödigt att kalla den mamman äcklig pga ammingen. De va lite overkill imo men annars sure, får väl hoppas han inte blir för maktgalen.

Han brukar gilla att använda allsköns epitet gällande kvinnliga motståndare.

Jag undrar hur bra det kommer gå om han nu blir president och är tvungen att konversera ett annat kvinnligt statsöverhuvud med avvikande åsikt?
    Jag är inte bitter - jag är välhumlad.
  • Tokfrans
    Hypnotica skrev 2015-08-07 11:48:22 följande:
    Han brukar gilla att använda allsköns epitet gällande kvinnliga motståndare.

Jag undrar hur bra det kommer gå om han nu blir president och är tvungen att konversera ett annat kvinnligt statsöverhuvud med avvikande åsikt?
    hahah jadu bra fråga
Svar på tråden Vad tycker ni om Donald Trump?