• Gert

Vad tycker ni om Donald Trump?

I senaste opinionsmätningen leder Donald Trump. Fler republikaner föredrar Trump än Jeb Bush och jag måste nog hålla med.

Jag gillar politiker som är politisk inkorrekta och det är Donald Trump, dessutom är han så rik att han behöver inte gå lobbyisternas ärenden.

Hoppas Donald Trump blir USA:s nästa president!

www.youtube.com/watch&v=qZImqvwxrH8

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Svar på tråden Vad tycker ni om Donald Trump?
  • Nerfherder
    Gert skrev 2015-07-22 20:02:35 följande:
    Jag gillar ditt nya namn, Nerf.
    Jag tycker om dig med.
  • NopeNopeNope

Manga underliga asikter far man lasa med tanke pa att ni inte ens bor har. Skulle tippa pa att det ar till den mesta del white trash som gillar trump och hans agenda. Har fatt en kansla av att folk vill se hur langt han kan ga med vansinnet.

• Gert
    NopeNopeNope skrev 2015-07-22 21:20:29 följande:

Manga underliga asikter far man lasa med tanke pa att ni inte ens bor har. Skulle tippa pa att det ar till den mesta del white trash som gillar trump och hans agenda. Har fatt en kansla av att folk vill se hur langt han kan ga med vansinnet.

White trash... så brukar det låta när meningsmotståndare på vänsterkanten ska kategorisera in sina motståndare i fack. Det är samma sak här i Sverige. Inget nytt under solen.

Hur många gånger har man inte läst och hört att det är mesta del white trash som röstar på SD. 
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • NopeNopeNope

Vansterkanten? Menar du nu demokraterna?  De ar ungefar lika mycket vanster som moderaterna i Sverige men OK.  Var jag star politiskt har valigt lite med min asikt om Trump.

• Gert
    NopeNopeNope skrev 2015-07-22 21:39:35 följande:

Vansterkanten? Menar du nu demokraterna?  De ar ungefar lika mycket vanster som moderaterna i Sverige men OK.  Var jag star politiskt har valigt lite med min asikt om Trump.

Grattis! Nu har du lärt dig att Moderaterna är ett vänsterparti, i alla fall mer vänster än höger tack vare Reinfeldt.
  • NopeNopeNope

Jag har inte bott i Sverige over 10 ar, antar att jag skulle valt ett annat parti som exempel. Asikten ar densamma.

• xmarcusx
    Gert skrev 2015-07-22 21:47:28 följande:
    Grattis! Nu har du lärt dig att Moderaterna är ett vänsterparti, i alla fall mer vänster än höger tack vare Reinfeldt.
    Skattesänkningar, avregleringar, nedmontering av a-kassa, försämrade villkor för sjukförsäkringen och förslag om höjd pensionsålder är ju alla exempel på vänsterförslag.
  • Rataxes
    xmarcusx skrev 2015-07-22 22:07:05 följande:
    Skattesänkningar, avregleringar, nedmontering av a-kassa, försämrade villkor för sjukförsäkringen och förslag om höjd pensionsålder är ju alla exempel på vänsterförslag.
    Tycker du att regeringarna under Persson förde vänsterpolitik?

Åtminstone jag ser ingen direkt skillnad mellan alliansregeringarna och Perssonregeringarna.
    Ödslar inte tid på anonyma nick.
  • xmarcusx
    Rataxes skrev 2015-07-22 22:35:04 följande:
    Tycker du att regeringarna under Persson förde vänsterpolitik?

Åtminstone jag ser ingen direkt skillnad mellan alliansregeringarna och Perssonregeringarna.
    Det var inte frågan, men nej, det kan jag väl inte säga. Skillnad mellan dem (bland annat rörande de sakerna jag nämnde i förra inlägget) kan jag absolut se, men jag skulle inte se Perssons politik som vänster i traditionell mening. 
Svar på tråden Vad tycker ni om Donald Trump?