• Elenic

Marsbebis 2016

Frida Li skrev 2016-03-20 14:12:44 följande:
    Scenframträdande i LAS vegas?! Vem är du? Någon man känner till?:)
    Haha, näe, det tror jag inte! :) Jag sjunger och dansar i en showkör (som är väldigt duktig iofs, men inte kända även om vi är världsmästare i vår "sport") och i oktober ska vi till Vegas och försvara vårt VM-guld och i samband med det göra ett gäng shower också. I och med att mina scenkläder är uppsydda efter mina vanliga mått får jag helt enkelt se till att vara tillbaka i size tills dess. ;)
  • Elenic
    Frida Li skrev 2016-03-20 14:15:47 följande:
    Samma sak gällde påbyggnadsnaglar, nej till det oxå. De sa inget om tånaglarna? Jag kan inte gå utan nagellack där, blir så mycket finare med lite färg :) dock är de ganska målat slarvigt just nu, svårt att räcka ner :P
    Nej tror inte det är för syremätningsgrejen utan de tittar väl på själva färgen på nageln...tror jag. De förklarade det för mig iaf sist jag opererade mig, för 10 år sedan :)
    Ah, ok, det verkar också vettigt - naglarna borde bli lite blå om man får syrebrist...  Och ja, haha, tånaglarna är inte direkt precisionsmålade just nu. ;)
  • Elenic
    Frida Li skrev 2016-03-20 14:17:53 följande:
    Min första förlossning var på 11 timmar o gjorde inte så ont som jag trodde. Bm sa att man kan säga att nästa tar halva den tiden, så det låter lagom :) men jag är rädd att inte hinna med att få epidural!! Då kommer jag få panik! Kan man åka in i förebyggande syfte, typ bo i korridoren? :)
    Mm, det har jag också hört. Min första tog 12 timmar från vattenavgång, 10 från etablerade värkar. Den andra tog två timmar...

Hade inte epidural på någon av dem, kanske hade mått bra av det under den första... Men den andra startade med två kraftiga värkar och en störtblödning - så vi åkte in direkt och då var jag redan öppen 7 cm. (bodde 5 minuter från sjukhuset) Så det blev liksom inte snack om nån smärtlindring alls, det hanns inte med - och ärligt talat - behövdes nog inte heller iom att det ändå gick så fort.

Det jag vill säga är nog bara att försök att inte ställa in dig på att det ska bli på ena eller andra sättet, för det KAN ju vara så att det inte hinns. Och då behövs det nog inte heller typ...  
  • Elenic
    Frida Li skrev 2016-03-20 14:22:28 följande:

Idag underhåller mannen dotter rejält! Tjihoo! Dom har varit ute o lekt på lekplatsen, kom hem o fikade i vår trädgård o lekt ute på lekplatsen precis utanför. Nu gick dom till affären för mannen fick för sig att han ska grilla idag. Snart kommer en kompis med barn hit. Idag rastas dottern rejält :) härligt väder i Skåne idag!

Åh, vad härligt! Här i Stockholm är det grått och små snöflingor i luften, inte alls särskilt mysigt. :( Har tvingat ut mig på en kort promenad, that's it. Nu blir det soffläge resten av kvällen! =)
  • Elenic
    Carabellis kusp skrev 2016-03-20 14:37:13 följande:
    Tack för ditt svar. Bröstvårtan har små små runda sårskorpor, alltså helt torrt, inte sår. Det blev blåsor för att jag lät henne suga konstant på bb. Därefter skorpor direkt. Jag är noga med att lufta och smörja med mjölk. Är rädd att hon faktiskt har för litet tag...
    Ok, jag förstår.. Det låter ju inte jättefarligt, för du har inte ont? Och bröstvårtorna är helt runda och inte tillplattade efter amning? Jättebra att du luftar och smörjer! För litet tag visar sig oftast i tillplattade eller sneda bröstvårtor (eller vita) när barnet släpper taget efter amning, de ser inte ut så? Om du har stora bröst, eller spända, kan det hjälpa att liksom ta tag med handen som ett C runt bröstet och "platta till det" som en hamburgare innan barnet tar tag. (Barnet ska dock ta tag själv, försök inte "docka på" barnet.)
  • Elenic
    NellieMeja skrev 2016-03-21 06:23:23 följande:

Här har jag varit vaken sen halv tre. Tror det bli bebis i dag. Det har börjat som dom andra 2 gångerna idag Men mina förlossningar tar lång tid så det blir nog inte bebis förrän ikväll. Första tog över 24 timmar å slutade i akut kejsarsnitt andra gick lite snabbare tog ca 12- 13 timmar. Spännande är det 4 dagar över har jag gått enligt Rul men enligt mina egna räkningar kommer den på dagen om den tittar ut i dag.

Åh, spännande! Håller tummarna! Intressant att dina verkar starta på samma sätt - mina har ju startat helt olika så jag har ingen aning om vad jag ska förvänta mig denna gång. :)

Jag tror ju inte heller på mitt RUL-datum (igår) utan tror mer på mitt eget uträknade datum (fredag) så för mig känns det ärligt talat inte som att jag riktigt har plussat än... =)
  • Elenic
    Reflexen skrev 2016-03-21 06:47:54 följande:

Haha, vi är ju för härliga som är vakna mitt i natten alla tre! hoppas att det är ett tecken på att bäbisarna snart kommer. Magen är lite i olag här också (lösare än vanligt), så snälla låt det vara nära nu!

Vad häftigt att det känns som om det är på gång, NellieMeja! Håller tummarna för en lagom snabb fl under dagen!

Själv har jag fortfarande ont i huvudet, så ringer bm och frågar.

Stackars er som varit vakna! Det är verkligen uschigt så här på slutet. Det låter ju helt sjukt att man önskar att bebisen var här så att man fick sova, men jag tror ärligt att jag kommer sova mer och bättre då än nu. Då kan man ju också dela på de vakna stunderna på natten...

Själv hade jag jättesvårt att somna pga. bäckenvärk men har sen sovit hyfsat ok faktiskt, men är ändå helt sänkt idag. Så trött på att vara trött! ;)
  • Elenic
    Reflexen skrev 2016-03-21 10:03:57 följande:
    Håller tummarna för dig!

Jag fick tid för koll av blodtryck och urin vid tvåtiden, det känns skönt att bli tagen på allvar.
    Bra! Jag har BM-tid imorgon och ska be henne kolla tryck och urin ordentligt. Sist hade jag något höjt tryck och två dagar efter det besöket började jag svullna. Tror väl egentligen att det är normalt men vill verkligen inte att något ska gå fel nu när man kommit så långt...
  • Elenic
    Carabellis kusp skrev 2016-03-21 08:55:04 följande:
    Hon har nog lite för litet tag. Hm... Ska läsa ordentligt på amningshjälpens sida och se om jag kan hjälpa henne till större tag. Såren är inga problem, men det gör lite för ont när hon börjar för att det ska vara ok.
    Bra att du tar tag i det, för det ska verkligen inte göra ont! Om du inte känner att du får koll när du läser, tveka inte att ringa en hjälpmamma också. Det är så mycket lättare att hjälpa innan problemet blivit stort. Hoppas det löser sig snabbt och smidigt!
  • Elenic
    Frida Li skrev 2016-03-21 09:41:37 följande:

Varit på sista kontrollen hos bm, men fick en extra tid nästa vecka. Har haft molande värk hela förmiddagen o magen är inte så bra! Bebis helt fixerad nu. Jag hoppas att smärtan är ett tecken!!

Spännande! Har själv bm-tid imorgon (40+2) och hoppas verkligen att den är den sista...
Svar på tråden Marsbebis 2016