Marsbebis 2016
Hur gamla är dina andra barn nu igen? Jag hade min första lämning själv idag. Min 3-åring var jättesnäll och klädde på sig och kissade och städade undan sina leksaker utan minsta tjat och var sedan stolt som en tupp på fsk när hon fick visa sin syster. Då hade jag tid att amma innan vi skulle gå och bebisen var påklädd i tid. Förstås svårare för dig som har två barn, men stora är ju kapabel att sköta sig själv kanske. Jag tänker att jag kommer strunta i om bebisen har pyjamas och jag har kristofs i håret vid lämning, bara storasyster är i ordning och inte allt för stressad. Har du några knep från när du fick din tvåa?
Men jag tänker också som du, sak samma om bebis har pyjamas och jag bara har dragit på mig myskläder - det viktiga är ju att storbarnen är på plats i rätt tid.
Jag har tyvärr inte så mycket knep från min tvåa då hon ju var hemma när jag var mammaledig, så vi njöt av ganska lugna morgnar på den tiden. Hon sov ju också gärna länge (till typ 7, 8) så det passade oss utmärkt. Men, däremot så växte hon ju massor när hon blev storasyster och blev mycket mer självgående och gjorde saker mycket smidigare än innan - som att hon förstod att hon behövde hjälpa till mer när bebisen kommit. Hoppas det håller i sig för er också. :)