Haha, härligt med fler glufsbebisar! :)
Tror vi får köra napp här med, blir mitt första nappbarn isf. Men restriktivt, vill inte ha en unge som bara är nöjd med napp i munnen dygnet runt.
Maken gjorde ett bra jobb på förlossningen! Det märktes att han inte hade full koll, och det märkte han nog med, men han kunde ge mig vad jag behövde. Vilket ju inte var så jättemycket, mest en hand att hålla i (hänga i...) när det var som värst (övergång mellan öppning och kryst) och ffa att jag inte behövde vara ensam. Det var knökafullt på förlossningen när vi var där och rätt rörigt med personal, så han var min fasta punkt.
I efterhand är både han och jag glada och nöjda med hur allt blev. :)
Carabellis kusp skrev 2016-04-01 20:05:57 följande:
Då tar han över min glufsbebis rekord; hon hade bara gått upp 50 gram på återbesöket...!
Jag ville inte heller använda napp, men när Siri ökat på greppet och dessutom ökat så bra i vikt så kände jag att jag ville för att kunna låta min man underhålla henne så att jag får lite tid med storasyster. Och lite mindre slitage på axlar/nacke.
Hur gick det med din man på förlossningen? Hade han övervunnit sin mancold och sin initiala ovilja att sätta sig in i en förlossning rent teoretiskt?