• Elenic

Marsbebis 2016

Hmm, vattnet gick 16 timmar efteråt, värkarna startade smått 17 timmar efter och det drog igång ordentligt 22 timmar efter svepningen.

Madski skrev 2016-04-01 19:28:23 följande:

Fortfarande inga känningar och Nu har det gått åtta timmar så nu känns det långt borta igen.. Hur lång tid tog det för dig från hinnsvepningen?

• Elenic

Haha, härligt med fler glufsbebisar! :)

Tror vi får köra napp här med, blir mitt första nappbarn isf. Men restriktivt, vill inte ha en unge som bara är nöjd med napp i munnen dygnet runt.

Maken gjorde ett bra jobb på förlossningen! Det märktes att han inte hade full koll, och det märkte han nog med, men han kunde ge mig vad jag behövde. Vilket ju inte var så jättemycket, mest en hand att hålla i (hänga i...) när det var som värst (övergång mellan öppning och kryst) och ffa att jag inte behövde vara ensam. Det var knökafullt på förlossningen när vi var där och rätt rörigt med personal, så han var min fasta punkt.

I efterhand är både han och jag glada och nöjda med hur allt blev. :)

Carabellis kusp skrev 2016-04-01 20:05:57 följande:

Då tar han över min glufsbebis rekord; hon hade bara gått upp 50 gram på återbesöket...!

Jag ville inte heller använda napp, men när Siri ökat på greppet och dessutom ökat så bra i vikt så kände jag att jag ville för att kunna låta min man underhålla henne så att jag får lite tid med storasyster. Och lite mindre slitage på axlar/nacke.

Hur gick det med din man på förlossningen? Hade han övervunnit sin mancold och sin initiala ovilja att sätta sig in i en förlossning rent teoretiskt?

• Elenic

Vilken underbar grej med maten från mamma!

Låter som en skön tillvaro! :)

Frida Li skrev 2016-04-01 21:54:20 följande:

Idag fick vi sista matleveransen av min mamma. Fått underbar mat dessa dagar, med goda sallader o tillbehör o efterrätt varje dag! Idag fick vi ostbricka som efterrätt. Min man köpte hem lite vin, men den ställde han i frysen lite snabbt....o glömde den! Så de blev inget vin haha.

Moa äter inte så ofta än, kanske var 3 e timme o sover hela tiden, o tar gärna napp. Jag njuter av dessa lugna dagar o inväntar....."förändring".

• Elenic

Hoppas på ikväll då!

Jag sov också riktigt bra inför förlossningen, kanske det som behövs för att det ska starta igång? :)

Madski skrev 2016-04-02 09:03:18 följande:

:) ja, ut ska han och förhoppningsvis idag. Ja, det är inte helt fel att vara utvilad när det väl drar igång..

Tack för tumhållning!

Sambon är iväg på tränarutbildning hela dagen så han tycker att det iaf kan vänta till ikväll.. Min kommentar till det var att han inte ska tycka så mycket alls för tillfället, haha och vara nöjd om han iaf för vara med på halva utbildningen, hehe..

• Elenic

Ajajaj, magen låter inte kul alls! Vet du varför det blivit så? Krya på dig!

mialinden skrev 2016-04-02 10:24:09 följande:

Först mjölkstockning från h-vetet nu 3 dagar av världens magkramper och diarré.. ingen trevlig start efter förlossningen. Idun äter och sover iaf och storasyster Vilda är super duktig och snäll!

• Elenic

Tack, ja - helt underbart!

Namnvalet är för övrigt klart nu - det blir en Ellis! <3

mammave skrev 2016-04-02 14:31:36 följande:

Grattis!!! Vad bra att det startade själv i sista stund

• Elenic

Hoppas det är dags för dig med AKF, plus - om så bara fem - är aldrig roligt.

AKF skrev 2016-04-02 12:04:38 följande:

Håller tummarna för att det drar igång utan igångsättning!

Ingen bebis på G här heller, men förvisso 'bara' +5.

• Elenic

Yes! :)

Frida Li skrev 2016-04-02 18:20:39 följande:

Precis som du ville!!:)

• Elenic

Gott! Vi ska njuta ost och lite vin idag. Lovely!

Frida Li skrev 2016-04-02 18:21:42 följande:

Idag fick vi laga mat själva, men det klarade vi rätt bra ändå....oxfilé o några droppar vin. Mmmmm!!

• Elenic

Precis, det är hans första. :)

Stort, överväldigande, självklart, oerhört kärleksfullt tror jag är bra beskrivning. Samtidigt är han jättetrygg då jag är det. Så det känns bra!

Frida Li skrev 2016-04-02 18:22:42 följande:

Å det är hans första barn?:) hur känns det för honom?

Svar på tråden Marsbebis 2016