Marsbebis 2016
Sån hemsk klåda på magen!!!! Fick svar från Bm om antihistamin tabletter så mannen sprang till Apoteket nu. Blir tokig!!!
Idag planerade vi min föräldraledighet på försäkringskassan. Min graviditetspenning går ut nu den 18 mars. Är det fler som får en liten förmån från deras arbetsplats? Jag får 10% av min lön i 6 månader, alltid nått....
Ska ni vara föräldralediga länge? Jag ska vara hemma till maj 2017, jobba två månader (pappan föräldraledig) o ha semester 1 månad o sen skola in dottern i augusti 2017. Detta året fick ju pappan en extra föräldramånad
Jag kommer inte vara 100% ledig alls utan jobba 20% till och med juni, sen 40% från augusti till December. (men ha bebis med på jobbet och jobba hemifrån) I januari börjar vi dela så jag jobbar 60% och maken 40% och gör så fram till sommaren. Han får vara 100% ledig juni-så länge det går, antagligen oktober men förhoppningsvis januari. Sen kommer vi båda jobba 80% i nåt år eller mer så att liten bara går på dagis tis-tors.
Får tyvärr inte någon uppfyllnad av min arbetsgivare, maken får 80% av lönen i 6 månader om han tar ut full FK-ersättning...
Vi vill gärna spara en del dagar också så att vi kan göra långa resor de kommande 7 åren. =)