-
Hahahaha, så rätt! Kan faktiskt tänka mig att det inte är så gott efteråt så jag väntar nog hellre tills vi är hemma och man kan få det riktigt kallt och njutbart. Maken var faktiskt och handlade en hel del halvflaskor med bubbel, amarone och annat gott i fredags. Iom att man kanske inte vill ta mer än ett glas av det goda när man ammar och/eller bebis är pytteliten tycker jag att det är toppen att det finns småflaskor med riktigt bra vin. Då kan man kosta på sig något ännu dyrare och verkligen njuuuuuuta.Madski skrev 2016-03-07 18:17:10 följande:Vi smugglade in en liten flaska bubbel sist och planen är att göra detsamma nu., dock var det tyvärr inte så gott sist så längtar mer efter ett kallt glas bubbel när vi är på hemmaplan igen., har önskar mig en rejäl charkbricka och krämig brie av sambon på BB alt. Ist för blommor av en sv mina bästa vänner när hon kommer och hälsar på., n
-
Ajajaj, ja det hoppas jag också att du slipper!Carabellis kusp skrev 2016-03-07 18:27:28 följande:Här ligger ni ändå i lä; jag blev klippt och hade fler stygn i perineum är de kunde räkna till. Det stod bara fortlöpande suturer i journalen, hehe. Hoppad slippa det denna gång.Elenic skrev 2016-03-07 18:17:19 följande:
Jag slapp stygn sist men vid första fick jag också 3-4 stycken och minns att det kliades och stacks nåt förfärligt när det växte ut hår mellan dem.. Huvva!
-
Hej, Roligt att du skriver nu! :) (Bättre sent än aldrig.)L1n skrev 2016-03-07 19:14:49 följande:
Hejsan! Har aldrig skrivit här förut men är beräknad med vårat tredje barn den 19:e mars.
Igår på morgonen fick jag en blödning. Inte slemblandad ( ursäkta infon :) ) utan färskt blod . Ringde förlossningen som ville ha in mig på kontroll d jag börjat blöda trots att jag inte hade några värkar. På förlossningen satts Ctg och dom gjorde vaginal undersökning. Blödningen berodde förmodligen på att förlossningen är på g. Men jag vara bara öppen 1,5 cm. Senare på kvällen runt 20-tiden började jag få värkar. Var 5:e minut ungefär och dom häll i sig fram till 3-tiden då jag somnade och när jag sen vaknade var dom borta. Denna besvikelse alltså ????????
Men är det någon som varit med om något liknande ? Å vad tror ni ?! Kan det vara så att det är på gång eller kan man lika gärna behöva gå såhär i flera veckor till?
Mina tidigare förlossning har alltid startat med etablerade värkar direkt så det hör är helt nytt för mig.
Ledsen får långt inlägg :)
Har inte varit med om det du beskriver men det låter ju onekligen som att du inte borde behöva vänta så himla länge till.. Skulle tippa på att du har din bebis inom ett par dagar, en vecka max - fast det här är ju helt ovetenskapligt och bara min känsla utifrån vad du skriver ovan.
Min andra förlossning började med färskt blod, men också värkar, men då gick det fort (var öppen 7 cm när jag kom in på kontroll efter 20 minuter redan), så det är ju inte direkt jämförbart.. -
Oh yes! Känns helt crazy att jag garanterat har druckit vin om en månad. :)mialinden skrev 2016-03-07 18:46:37 följande:
Ser att det är fler än jag som toklängtar efter vin :) tror dock det är som ni säger värt att vänta till man kommer hem och kan njuta i "lugn och ro". Min man var nyligen i Barcelona och kom hem med några spännande flaskor som jag går och suktar efter ;)
-
Haha, har också slutat med järnet (och inte sagt nåt till BM) - känns som att det liksom spelar mindre roll nu...Reflexen skrev 2016-03-07 20:52:42 följande:
Ang mat i väskan: har lagt ner några snickers, funderar på att ta med nån fryst pirog eller panpizza ifall vi hinner/kommer ihåg. Ska lägga ner katrinplommon också har faktiskt helt fräckt slutat ta järntabletterna nu, då de gör mig så förstoppad. Känns onödigt att försämra magen liksom
Fick återbud till bm imorgon, pga sjukdom. Först frågade den som ringde ifall jag kunde komma nästa vecka, men där blev jag lite syrlig o påpekade att de skulle kolla läget och att jag är i v 38!!! Då fick jag tid på torsdag istället
Annars kan jag meddela att skotta snö plus en lång dag på Gekås inte är världens smartaste kombo som höggravid. Har lite småont här o var nu, konstigt va?!
Heh, intressant förslag till ombokning... ;) Kanske komma efter bebisen är född? ;)
Skotta snö??? Skulle jag inte ens kunna.. Jag var stolt över att jag släpade mig till jobbet idag, i vecka 39 och allt. Och då har jag inte ens ett jobb som är fysiskt ansträngande på något sätt och jag kör bil dit... -
Haha, har också slutat med järnet (och inte sagt nåt till BM) - känns som att det liksom spelar mindre roll nu...Reflexen skrev 2016-03-07 20:52:42 följande:
Ang mat i väskan: har lagt ner några snickers, funderar på att ta med nån fryst pirog eller panpizza ifall vi hinner/kommer ihåg. Ska lägga ner katrinplommon också har faktiskt helt fräckt slutat ta järntabletterna nu, då de gör mig så förstoppad. Känns onödigt att försämra magen liksom
Fick återbud till bm imorgon, pga sjukdom. Först frågade den som ringde ifall jag kunde komma nästa vecka, men där blev jag lite syrlig o påpekade att de skulle kolla läget och att jag är i v 38!!! Då fick jag tid på torsdag istället
Annars kan jag meddela att skotta snö plus en lång dag på Gekås inte är världens smartaste kombo som höggravid. Har lite småont här o var nu, konstigt va?!
Heh, intressant förslag till ombokning... ;) Kanske komma efter bebisen är född? ;)
Skotta snö??? Skulle jag inte ens kunna.. Jag var stolt över att jag släpade mig till jobbet idag, i vecka 39 och allt. Och då har jag inte ens ett jobb som är fysiskt ansträngande på något sätt och jag kör bil dit... -
Mitt brukar ligga runt 115/120 - vilket JAG är jättenöjd med. Tidigare graviditeter har jag varit nere runt 90+ stundtals...Madski skrev 2016-03-07 21:18:38 följande:Själv har jag struntat i järnet hela graviditeten och ändå haft bra värden.. Nu sist var det nere på 110 så nu har jag börjat lite smått.. Lyckats komma ihåg två dagar av fem, haha., vad räknas som lågt? Känns som att bm mer ville att jag skulle preppa upp det lite inför fl.. Vad ligger era Järnvärden på?
-
Men fy så jobbigt! Ja, tycker verkligen att de borde sätta igång dig då... Knasigt att de inte gör det med tanke på att man kan få igångsättning pga oro osv.mialinden skrev 2016-03-08 07:54:53 följande:
Som jag har skrivit tidigare har jag ett stopp i en njure som biverkning av denna graviditet vilket gjorde att de i november var tvungna att operera in en slang till njuren så att urinen kommer ut den vägen... detta har krånglat en del och så även nu... vakna i morse ingen urin alls i påsen (brukar vara 0,5-1liter) suck!
Nu är det bara att vänta på att radiologiska ska ringa upp och se om jag måste byta slangen igen eller vad som är fel... kan de inte bara sätta igång förlossningen istället?
Problemet med njuren ska lösa sig när barnet är född och jag är ju endå i v39+0!!!
-
Alltså det jag läst/hört är att man kan ta en stor binda och gå omkring med. Är det bara flytningar blir den inte VÅT men är det vatten så kommer den rätt snabbt att bli ordentligt blot. Men jag vet inte då jag inte upplevt det, när mitt vatten gått gjorde det det rejält...Reflexen skrev 2016-03-08 14:13:00 följande:
Nån som vet hur man kan se/känna om det är läckande fostervatten eller bara vattniga flytningar? Är så svårt att veta om man ska bli orolig eller inte, tycker jag.
-
Självklart får du klaga här, det är inte ens gnäll! :)mialinden skrev 2016-03-08 11:19:42 följande:Ja jag håller med dig!
Vart på vårdcentralen och spolat slangen så inget fel kunde upptäckas så nu skulle jag avvakta och se om den kommer igång av sig själv eller ringa igen...
Avskyr frågan: Har du ont? Hmm ja! Men det har jag ju jämt! Går på maxdos av långtidsverkande alvedon och har ändå ont, så vad ska man svara? Inte värre än vanligt?
Känner för att gnälla av mig lite, så ni får ursäkta :)
Och jag veeeet, den där frågan om "hur mår du" eller "hur är det" eller "har du ont" - jag blir gaaaaalen! (med nytt tillägg av maken för några dagar sedan "hur är det, känner du om något är på gång...?"). Låt mig bara vara ifred och fatta att jag har ont och att jag bara vill att det ska vara över liksom.
Styrkekram till dig!